Ve Švédsku postavili nejmenší pobočku McDonald’s. Slouží jako nápaditý včelí úl

Filip HouskaFilip Houska

mchive-mcdonalds
0Zobrazit komentáře

Byť si mnozí mohou pod včelami představit obyčejný hmyz, již dávno se prokázalo, že patří mezi klíčovou složku přírody. Obrovským způsobem z jejího působení benefitují i lidé, kteří si díky jejich opylovávání mohou každý den užít ovoce, zeleninu a další komodity včetně medu. Problémem však je, že včelstev je vlivem různých chemických postřiků čím dál méně, což může mít pro planetu fatální následky.

Z toho důvodu se zahajují různé iniciativy na jejich podporu, v nichž se angažuje i fastfoodový řetězec McDonald’s. Konkrétně jde o vybrané provozovny ve Švédsku, které na své střechy dlouhodobě umísťují úly a na zelená místa okolo sázejí květiny, aby včely nalákaly.

mchive-1

Díky těmto krokům si tak pobočky vysloužily čestné uznání, které je nově korunováno skutečným skvostem. McDonald’s a norská kreativní agentura NORD DDB vytvořily přesnou kopii provedení samotné provozovny, akorát v mnohonásobně menším měřítku a také zcela jiným zaměřením: slouží jako včelí úl.

Na první pohled se jedná o velmi věrohodnou imitaci, jejíž preciznost doplňují i například reklamní bannery na konkrétní sendvič ve výloze. Nehledě na to, že nabízí také terasu ohraničenou zábradlím nebo vjezd pro mini Drive-Thru. Chytře je provedeno i ikonické logo McDonald’s, jež se tyčí nad provozovnou a prakticky tak láká včely dovnitř.

mchive

Co se týče interiéru, nenachází se tam stoly ani výrobní stroje. Namísto toho se uvnitř tohoto detailního dřevěného domečku pod označením McHive (McÚl; McVčelín) nachází včelí plásty, které jsou nasázené vedle sebe. Odklopná je poté střecha, tudíž se včelař může postarat o nutné věci velmi jednoduše. Na druhou stranu nelze tento výtvor brát jako plnohodnotný včelín: šlo spíše o výstavní produkt.

I proto byl dán do aukce, kde byl vydražen za solidních 10 tisíc dolarů (cca 230 tisíc korun), přičemž všechny peníze putovaly na charity pod hlavičkou organizace Ronald McDonald House. Obecně jde o velmi povedenou kampaň, kterou svou nápaditostí dokáže vyvolat otázky, zdali pro ochranu včel svět skutečně dělá vše, co je v jeho silách.

Foto: NORD DDB

Diskuze (0)

Novinka

Anonym