Z virtuální reality jsem nadšený, protože zásadně urychlí práci, říká Jaroslav Beck na CzechCrunch Onlajnu

Michal PtáčekMichal Ptáček

jaroslav-beck-boxed1

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Jaroslav Beck, spoluzakladatel herního studia Beat Games

0Zobrazit komentáře

Málokterému oboru vlila situace posledních týdnů krev do žil tolik jako virtuální realitě. V době, kdy je velká část produktivní populace zavřena doma a firmy po celém světě hromadně aplikují home office, se právě o tomto oboru mluví jako o budoucnosti komunikace. A nejen to. Ostatně o potenciálu virtuální reality v mnoha oblastech našich životů hovořil na naší konferenci CzechCrunch Onlajn spolutvůrce české VR hry Beat Saber Jaroslav Beck.

Ačkoliv se první virtuální headsety ke koncovým zákazníkům začaly šířit už začátkem devadesátých let, ten pravý boom nás podle Becka teprve teď čeká. A změní nejen způsob, jakým konzumujeme mediální obsah a bavíme se, ale i jak komunikujeme nebo se vzděláváme. Díky nasazení brýlí pro virtuální realitu totiž nebude nutné trávit dlouhé hodiny před tabulí, jelikož stejné informace bude student schopný získat právě i ve virtuálním světě, navíc za násobně rychlejší dobu.

„Představte si, že budete moct vzít špičku trojúhelníku, libovolně s ním hýbat, měnit jeho úhly nebo v reálném čase upravovat různé vzorce. Díky interaktivitě vše pochopíte za zlomek času,“ popisuje Jaroslav Beck obří potenciál virtuální reality ve vzdělávání.

cc-onlajn

Foto: CzechCrunch

Jaroslav Beck byl hostem konference CzechCrunch Onlajn o budoucnosti Česka

Velkých změn se ale dle Becka, který měl v Beat Saberu na starost především hudební stránku věci, dočká i pracovní trh a očekávat bychom mohli například ustupující vliv open-space kancelářských prostorů. Ty v některých firmách jednoduše nahradí virtuální pracoviště. V praxi to bude podle Becka vypadat tak, že člověk bude například na dovolené Bali, nasadí na hlavu virtuální headset a v mžiku se přemístí do kanceláře nebo na schůzku za dalšími kolegy, kteří jsou na druhém konci světa.

„Všude ve světě se začínají pořádat konference ve virtuální realitě a období, ve kterém se teď nacházíme, tuto evoluci zásadně zrychluje,“ říká Beck, který společně se slovenskými vývojáři Jánem Ilavským a Vladimírem Hrinčárem vytvořil historicky nejúspěšnější hru ve virtuální realitě a o úspěchu Beat Saberu hovořil také v našem podcastu.

Fotorealističtí avataři s emocemi

S postupnými softwarovými vylepšeními se navíc vizuální provedení virtuální reality bude neustále vylepšovat, až dojdeme do doby, kdy virtuální avataři budou kopírovat podobu jejich „lidských majitelů“. Časem se tak můžeme těšit na fotorealistické zpracování a věrohodné zobrazení emocí.

Poznáme tedy, zda se protějšek během virtuální schůzky mračí, směje nebo se třeba otáčí. To podle Becka zásadně ulehčí komunikaci na dálku a vyřeší problém „2D komunikace“, kterým trpí dnešní technologie jako FaceTime nebo Zoom.

Původním startovacím prvkem, který tuto revoluci způsobí, jsou přitom hry, které postupně do virtuální reality dostávají i běžné lidi, tak jako se to povedlo právě Beat Saberu.

Lidé vzali virtuální realitu útokem

Úspěšná hra z dílny Beat Games trochu překvapivě v aktuální době nezaregistrovala radikálně zvýšené prodeje ze strany hráčů. Důvodem je nicméně fakt, že Beat Saber se už nějaký čas dodává jako předinstalovaná hra do virtuálních headsetů Oculus, a ty jsou aktuálně nedostatkovým zbožím.

Oculus jinak patří do portfolia sociální sítě Facebook, který si před několik měsíci vyhlédl i právě českou vývojářskou firmu a v listopadu v ní koupil stoprocentní podíl. Nyní tak Beat Saber z velké části používá jako jeden z hlavních taháků, proč si vlastní VR headset pořídit.

jaroslav-beck3

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Jaroslav Beck, spoluzakladatel herního studia Beat Games

Zájem o virtuální headsety během koronavirové krize dle Becka vzrostl natolik, že jsou jednotlivá zařízení po celém světě vyprodaná. K masovější adopci mezi lidmi je však třeba vytvořit ještě více aplikací a her, které ukážou další smysluplné využití této technologie. Beat Saber je totiž teprve začátek.

„Pointou ale není nasadit si na hlavu VR headset, uzavřít se do virtuálního světa a už z něj nikdy nevyjít. Důvod, proč jsem nadšený z virtuální reality, je hlavně ten, že to velmi urychlí práci,“ dodává Beck.

***

Co dalšího Jaroslav Beck o virtuální realitě řekl a jaké VR aplikace a hry ho v poslední době zaujaly, se dozvíte v kompletním záznamu z naší konference CzechCrunch Onlajn, na které vystoupili například také Tomáš Čupr, Ondřej Kania, Libuše Šmuclerová, Dita Přikrylová, Pavel Doležal nebo zástupci iniciativy COVID19CZ.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym