Na míru pro živnostníky a malé podniky. Radim Rosický boduje se svým nástrojem pro jednoduché vytváření webů

Peter BrejčákPeter Brejčák

rosicky

Foto: Saywebpage

Radim Rosický stojící za vývojem platformy Saywebpage

Radim Rosický se už během studia strojní fakulty brněnského VUT aktivně zajímal o tvorbu webu. Postupně svému koníčku věnoval více a více času, až se jím začal živit. V letošním roce uběhne už dekáda od doby, co založil a vede agenturu 2Rsolutions, jejíž zaměřením je kromě tvorby webových stránek také optimalizace webů pro vyhledávače a souvisejících dat.

Během podnikání však pořád narážel na typ poptávek, které v jeho agentuře nedokázali naplnit. „Psal nám nespočet živnostníků, kteří potřebovali webové stránky, ale v té době byli začínajícími podnikateli či drobnými živnostníky a nedisponovali rozpočtem v řádu desítek tisíc,“ popisuje Rosický v rozhovoru pro CzechCrunch.

Dle jeho zkušeností kvůli tomu řada živnostníků či menších firem zkoušela alternativní cestu tvorby webů přes studenty či další nadšence. „Často získali z mého pohledu nedostačující web, nehledě na kvalitu grafického zpracování. K nějaké optimalizaci se vyjadřovat ani nebudu,“ říká s úsměvem osmadvacetiletý webový vývojář.

radin_rosicky-highres-23

Foto: Saywebpage

Radim Rosický stojící za vývojem platformy Saywebpage

Častým problémem v takových případech je také měnící se hodinová sazba nebo motivace dodavatelů webu, když pro ně původní klienti přestávají být zajímaví. Firmy se dostávají do slepé uličky, protože noví tvůrci webových stránek nemají zájem převzít cizí kód nebo systém bez jakékoliv dokumentace a podkladů. Po několikaměsíční prodlevě firmě nezbude nic jiného, než začít s tvorbou nového webu.

Aby tyto problémy vyřešil, rozhodl se Rosický z agentury vytvořit spin-off Saywebpage – nástroj vytvořený pro živnostníky a malé či střední podniky, kterým umožňuje efektivně a rychle vytvořit vlastní web. Podobných služeb sice na trhu existuje mnoho, Rosický však věří, že potenciálním zákazníkům má co nabídnout.

„Naše hlavní konkurenční výhoda je ve způsobu editace stránek. Navrhli jsme ji tak, aby byla velmi intuitivní pro nové uživatele, ale zároveň aby pokročilý uživatel měl stále velký tvůrčí prostor,“ vyjmenovává výhody platformy, na které aktuálně evidují 20 tisíc registrací.

Cílová skupina Saywebpage podle Rosického často potřebuje web, ale mnohdy nemá přesnou představu, jak stránky mají vypadat a jak vytvořit jejich obsah. Služba tak zákazníky provede tvorbou webových stránek tak, aby byl pro ně byl celý proces co možná nejjednodušší a nejpříjemnější.

saywepbage

Foto: Saywebpage/CzechCrunch

Český nástroj Saywebpage pro tvorbu webů

Dostupné šablony jsou tematicky zaměřené včetně vytvořené jasné obsahové struktury, zároveň však zachovávají naprostou svobodu změnit si jakoukoliv část stránek podle individuálních potřeb. „Naši zákazníci mají neustále plnou kontrolu nad editací svého webu. Ať už z desktopu, tabletu nebo chytrého telefonu. Takže i z letištního terminálu si mohou na web dopsat termín dovolené během minuty. Nemusejí nikoho žádat a čekat na provedení,“ říká Rosický.

Zákazníkům Saywebpage nabízí čtyři balíčky, nejlevnější za 99 korun měsíčně. Tržby platformy jsou tak v řádu stovek tisíc korun s meziročním růstem na úrovni osmdesáti procent. V současnosti platforma cílí na uživatele hlavně v České republice a na Slovensku, už teď však disponuje anglickou verzí a v nejbližších týdnech plánuje spuštění německé varianty spojené se vstupem na tamní trh.

janek4

Přečtěte si takéPrémiová cukrovinka z Uherského Brodu měla namále. Čokoládovnu Janek pak vytáhl z nejhoršího telefonát z AvastuPrémiová cukrovinka z Uherského Brodu měla namále. Čokoládovnu Janek pak vytáhl z nejhoršího telefonát z Avastu

„Od zákazníků máme dobrou zpětnou vazbu také na Akademii Saywebpage, kterou máme v plánu dále rozvíjet a obohacovat o zajímavé podněty a postupy. Akademie nefunguje formou tutoriálu, jak bývá zvykem, ale předáváme zde zkušenosti našich grafiků, které pomohou k vytvoření hezčí webové stránky,“ popisuje Rosický.

Do budoucna podle něj kromě stále většího využívání mobilů nad počítači a souvisejícímu nárůstu trendu responzivních webů pokračovat také nárůst tvorby stránek v tzv. WYSIWYG editorech (z anglického What You See Is What You Get), v nichž uživatelé weby upravují přímo tak, jak budou vypadat v provozu, nikoliv v kódu.

„Tyto platformy jsou v dnešní době tak propracované a tak dostupné, že je ekonomický nesmysl vytvářet webové stránky na míru o malém a středním rozsahu typu ubytovací zařízení či služby řemeslníků,“ věří Rosický.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost Saywebpage. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.