Do Česka míří konkurence Tinderu. Facebook spouští v Evropě svou Seznamku a bude těžit z velké uživatelské základny

Jiří SvobodaJiří Svoboda

zuck-seznamkaInsider

Foto: Facebook/CzechCrunch

Nová seznamovací služba Facebooku

0Zobrazit komentáře

Trh seznamovacích aplikací je opět o něco plnější. Sociální gigant Facebook nyní rozšiřuje svou službu Dating do dvaatřiceti nových zemí, včetně Česka a Slovenska, jak prozradil tento týden pro CzechCrunch a další evropské novináře. V češtině se jmenuje Seznamka a uživatelé ji najdou jako novou funkci přímo v hlavní mobilní aplikaci Facebooku.

Seznamka doposud fungovala ve dvaceti zemích. Je to dobrovolná funkce a profil si na ní lidé mohou podle Facebooku založit odděleně od hlavního profilu. Využívá ovšem ekosystému a tedy i osobních facebookových dat, událostí, skupin nebo instagramových sledujících.

Na trhu bude Seznamka soupeřit se zavedenými hráči, jako je Tinder, Badoo nebo Bumble. V principu se od nich přitom nijak zvlášť neliší – na základě preferencí a společných zájmů nabídne spojení s lidmi, kteří na Facebooku hledají milostný vztah. Nefunguje na něm ale tzv. swipování jako na zmíněných aplikacích. Uživatel ví hned, zda se někomu líbí.

fbdating2

Foto: Facebook

Nová funkce Facebook Seznamka

„Jsme zaměřeni na smysluplné spojení, tohle není hra. Chceme, aby lidé na Facebook Seznamku chodili s cílem se s postupem času poznat,“ říká Kate Orsethová, vedoucí produktu Facebook Dating, a doplňuje, že společnost jde naproti lidem, kteří hledali milostná spojení na Facebooku tak či onak.

Značnou konkurenční výhodou je pro Facebook jeho existující masivní uživatelská základna, která jen v Česku čítá zhruba polovinu populace. I při relativně malém procentu uživatelů, kteří Seznamku zkusí, tak na výběr může být více spojení s více relevantními lidmi.

Tajné vyjádření lásky

Potenciální spojení přitom ani nedostanou přístup na facebookový profil svého protějška, Facebook chce tyto profily skutečně oddělovat. Služba navíc předchází potenciálním trapným chvilkám a z výběru bude automaticky vyřazovat facebookové přátele. Možností je ze seznamu rovnou vyřadit i přátele svých přátel.

Pokud ale chcete nenápadně vyjádřit náklonnost někomu, koho již znáte z Facebooku nebo Instagramu, pomůže k tomu originální funkce Tajný favorit (Secret Crush). Ta umožní zvolit až devět přátel. Pokud si jeden z nich do tohoto tajného seznamu přidá i vás, následuje automatické propojení. Jestli ale osoba, o kterou máte zájem, nepoužívá Facebook Seznamku, nevytvoří si seznam Tajných favoritů nebo vás na tento seznam nedá, nikdy se nedozví, že byla vaším tajným favoritem.

facebook-dating

Foto: Facebook

Facebook spouští vlastní seznamku zvanou Dating

 Ekosystém Facebooku je ve hře i jinde. V Seznamce pochopitelně nechybí Stories a lze si přidat i facebookové skupiny nebo události. Díky tomu lze najít spojení s lidmi, kteří se například chystají jít na stejný koncert nebo mají stejné zájmy.

Snazší je díky existující základně i verifikace a tedy alespoň částečné se zbavení falešných účtů, které bývají častým neduhem konkurence. Facebook požaduje, aby lidé v Seznamce používali své skutečné křestní jméno i věk, které mají na svém facebookovém profilu. Ostatní údaje lze editovat nezávisle. Pokud je ale uživateli pod 18 let, Seznamku nemůže vůbec použít.

Citlivá data ve hře

Facebook chtěl svou službu původně spustit v Evropě už letos na Valentýna, to ale na poslední chvíli zarazily irské úřady, kde sídlí evropská centrála firmy. Tamním regulátorům se nelíbilo, že se o produktu dozvěděly příliš pozdě, a chtěli čas na prozkoumání, zda je Seznamka v souladu s GDPR. Šéfka produktu Kate Orsethová nyní upřesnila, že je vše v pořádku.

Facebook je nicméně za poslední léta často terčem kritiky za nakládání s citlivými daty a Seznamka nepochybně přivádí další, velmi citlivá data. Ačkoliv se Facebook snaží prezentovat Dating odděleně, data jen uvnitř Seznamky nezůstávají.

fbdating1

Foto: Facebook

Facebook nabídne i novou funkci Tajný favorit

„Data o aktivitě v Seznamce budou sloužit k personalizaci obsahu i mimo Seznamku jako takovou, včetně reklam, které můžete vidět na Facebooku,“ doplnila na dotaz CzechCrunche Orsethová. Se zadavateli reklam ale Facebook nebude sdílet kategorie speciálně chráněných dat, jako je například genderová identita lidí, o něž v Seznamce uživatel projeví zájem.

Stejně jako konkurence nabídne Facebook Seznamka i videohovory, dříve přitom tuto funkci neměla. Naopak s odůvodněním bezpečnosti nedovolí posílat videa, obrázky, ale ani odkazy. Výhodou naopak je, že je a bude zcela zdarma – tedy pokud nepovažujete další osobní data v rukou Facebooku za příliš velkou cenu.

Seznamku začala společnost Marka Zuckerberga testovat před dvěma lety a doposud byla služba dostupná ve dvaceti zemích světa. Facebook odmítl prozradit počty uživatelů nebo jiné statistiky, zmínil pouze, že doposud zprostředkoval 1,5 miliardy propojení. Orsethová neodpověděla přímo ani na otázku, jaké věkové skupiny Facebook Dating používaly doposud nejvíce – zájem prý Facebook registruje napříč demografiemi.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym