Banka jako parťák při cestování. Přes aplikaci od ČSOB zaplatíte parkování, natankujete i ušetříte v zahraničí

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

dokapsy-csob

Foto: ČSOB

Mobilní aplikace DoKapsy od ČSOB

0Zobrazit komentáře

V aplikacích svých bank dnes trávíme mnohem více času než dříve. Jednak už to není pouze o kontrole zůstatku jednou za čas, protože na internetu, kartou nebo mobilem platíme několikrát denně, a jednak víří vody různé finančně-technologické startupy, které se snaží nabídnout uživatelům víc. ČSOB proto loni přišla s mobilní aplikací DoKapsy od ČSOB, která má nejen jejím klientům usnadnit cestování a nákupy.

„Aplikace DoKapsy od ČSOB je každodenní pomocník, který se nejvíce osvědčí při nakupování a cestování třeba i díky tomu, že zahrnuje věrnostní kartičky a nabízí každý měsíc nové slevové akce. Nově je teď možné si přes aplikaci jednoduše zajistit parkování a jízdenky v MHD. Těší nás, že si ji aktivovalo už přes 50 tisíc lidí,“ říká Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB a Chief Innovation Officer skupiny KBC.

V případě ČSOB, druhé největší banky v České republice co do počtu klientů, jde o doplňující aplikaci k jejímu hlavnímu mobilnímu bankovnictví. Výhodou aplikace DoKapsy je, že uživatel nemusí být klientem ČSOB, a tak by banka po vzoru dravých startupů ráda zacílila na širší publikum, byť prozatím většina uživatelů má účet právě u ní. Ve střednědobém horizontu chce dosáhnout na 100 tisíc uživatelů, a proto neustále rozšiřuje její funkce.

Jízdenky, parkování i benzín

Zásadní část celé aplikace se týká cestování, ať už jezdíte vlastním vozem, využíváte městskou hromadnou dopravu nebo se pohybujete v zahraničí. ČSOB chce s aplikací DoKapsy usnadnit placení za parkování, a to napříč celou Českou republikou. Využít ji tak můžete místo klasického parkovacího automatu už ve více než čtyřiceti městech a obcích. V některých existují i jiné aplikace, ale výhoda aplikace DoKapsy od ČSOB tkví v tom, že jsou všechny podporované lokality na jednom místě.

To platí i pro nákup jízdenek pro městskou hromadnou dopravu. Lístek na autobus, trolejbus či tramvaj si lze v aplikaci od ČSOB koupit v prvních osmi městech, jako je například Cheb, Tábor nebo Zlín. „Například ve Zlíně zřejmě není jiná aplikace, přes kterou by bylo možné si MHD jízdenku koupit. Cestující mohou kromě DoKapsy od ČSOB využít SMS jízdenky nebo papírovou verzi,“ doplňuje Michaela Lhotková s tím, že uživatel opět nemusí řešit vícero aplikací z různých obcí.

lhotkova-csob

Foto: ČSOB

Michaela Lhotková, členka představenstva ČSOB a Chief Innovation Officer skupiny KBC

Řidiči pak mohou aplikaci DoKapsy od ČSOB využít také pro tankování. Naskenování QR kódu na tankovacím stojanu, po čemž uživatel jen zadá částku a po natankování může z čerpací stanice rovnou odjet, prozatím funguje na čerpacích stanicích Globus. ČSOB chce postupně partnerskou čerpací síť rozšiřovat, prozatím je možné ji využít na patnácti místech napříč republikou.

Po vzoru služeb jako Revolut či Twisto nabízí aplikace DoKapsy od ČSOB benefity i při cestě do zahraničí, kde nabídne výhodnější kurz při platbách, avšak tentokrát pouze pro klienty banky. „Klienti ČSOB si mohou aktivovat 1,5% zpětný bonus z nákupů kartou a výběrů z bankomatů v zahraničí. Navíc pak mají i výběry z bankomatů zdarma, pokud si vybírají debetní kartou. Pro aktivaci této služby stačí mít aktivovanou aplikaci DoKapsy a cestovní pojištění ke kartě,“ vysvětluje Michaela Lhotková.

Seznam míst pro parkování, nákup jízdenek i čerpacích stanice se postupně rozšiřuje, přičemž uživatelé si mohou v aplikaci DoKapsy od ČSOB vyzkoušet také hlasovou asistentku Kate. Tu ČSOB označuje jako nejvyspělejší na trhu, jelikož s ní lze komunikovat, na rozdíl třeba od Alexy či Siri od Amazonu, respektive Applu, v češtině. Kate je součástí mobilního bankovnictví ČSOB i aplikace DoKapsy a už před rokem Michaela Lhotková pro CzechCrunch říkala, že na ni hodně sází.

„K dnešku umí kromě odpovědi na stovky témat sama řešit přibližně dvacet situací. U všech podobně jako osobní bankéř ví, jaké produkty používáte a umí chytře nabídnout, co by se vám mohlo hodit nebo kde byste mohli ušetřit. Když si přes ni budete pořizovat novou službu, nenechá vás vyplňovat dlouhé formuláře. Zeptá se vás jen na to, co nebude vědět,“ popisuje fungování hlasové asistentky Michaela Lhotková.

Kate tak aktuálně třeba umí sjednat levnější energie, zavolat asistenční službu, uzavřít smlouvu, zaplatit pojištění veterinárních výloh nebo zařídit pravidelné splácení kreditní karty. Michaela Lhotková říká, že je hlasová asistentka vyspělejší než chatboty, s nimiž si uživatel pouze dopisuje, a neustále se vylepšuje jak v propojení s bankovními systémy, práci s daty či ve schopnosti předvídat potřeby klienta, tak i v porozumění samotné češtině.

***

ČSOB podporuje inovace v Česku a je hlavním partnerem Innovators 20, kde jsme vybírali nejkreativnější osobnosti nejen z českého byznysu, kteří svým talentem a úsilím v roce 2020 posunuli svět k lepšímu. Více se dozvíte zde.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym