Chuť e-shopů po automatizovaných e-mailech roste. Český Ecomail hlásí růst o dvě třetiny a letos cílí na 55 milionů

Peter BrejčákPeter Brejčák

jan-tlapak-ceo-a-co-founder-vlevo-jakub-stupka-coo-a-co-founder-vpravo-min

Foto: Ecomail.cz

Spoluzakladatelé Ecomail.cz Jan Tlapák a Jakub Stupka

0Zobrazit komentáře

Jan Tlapák a Jakub Stupka založili platformu Ecomail.cz, jež zejména e-shopům nabízí možnost automatizovaných e-mailingových služeb, v roce 2014. S rozvojem české e-commerce, která v loňském roce vlivem pandemie koronaviru vyrostla o čtvrtinu na obrat bezmála 200 miliard korun, se přitom daří i Ecomailu.

Loni tuzemská společnost dosáhla obratu 36 milionů korun, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 64 procent. Mezi lety 2018 a 2019 se přitom růst pohyboval na úrovni 83 procent. Plánem pro letošní rok je pak podle dvojice zakladatelů dosáhnout obratu 55 milionů korun.

„V roce 2020 se nám podařilo posílit klientskou základnu a nyní setrvale získáváme přibližně sto nových klientů za kalendářní měsíc. Rozeslali jsme o 62 procent více e-mailů než za rok 2019. Pokračování růstového trendu předpokládáme i letos, kdy odhadujeme roční obrat na cca 55 milionů korun,“ komentuje Tlapák, ředitel Ecomailu.

Mezi klienty platformy nově patří například Jägermeister, Queens, BeWooden, Luxor či kina Cinestar, výčet starších zákazníků zahrnuje Alensa.cz, Český rozhlas, Parfumerii Douglas, Freshlabels nebo Urbanstore.

tym-ecomail-cz-min

Foto: Ecomail.cz

Tým Ecomail.cz

Samotný Ecomail jako svoji největší konkurenční výhodu označuje především to, že jde o jeden z mála e-mailingových nástrojů svého druhu kompletně v češtině, což klientům pomáhá například při skloňování jmen nebo při automatickém odesílání přání k svátkům. Kromě toho nástroj nabízí funkce navržené speciálně pro potřeby e-shopů a pomocí umělé inteligence zlepšuje cílení rozesílek.

Součástí aplikace je i propojení s dalšími formáty komunikace, včetně SMS nebo sociálních sítí Facebook a Instagram. Klienti si mohou přímo v rozhraní například vytvořit reklamu na Facebooku, a to včetně kompletního rozpočtu, grafického zpracování i parametrů cílení.

Jako podstatný milník ve vývoji Ecomailu jeho zakladatelé označují rok 2017, kdy se firma začala zaměřovat především na využití v e-shopech a představila další samostatný produkt Topol.io, online editor e-mailových šablon. S ním cílí na globální trh, je dostupný v devatenácti jazykových mutacích a podle vyjádření jej využívá 16 tisíc uživatelů ze 130 zemí světa.

„Editor Topol.io zaznamenal mezi lety 2019 a 2020 růst o 97 procent. Uživatelé díky němu získávají možnost uzpůsobit si e-mailové šablony na míru podle potřeb probíhajících kampaní. Nástroj je globálně úspěšný a čísla za uplynulý rok jasně potvrzují, že jde o populární a využívaný e-mailingový editor,“ popisuje provozní ředitel firmy Jakub Stupka a jako zajímavost doplňuje, že editor si oblíbili zejména zákazníci v Japonsku.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym