Elektrické Porsche Taycan je trefa do černého. Během prvního roku se prodalo přes 20 tisíc vozů

Elektrické Porsche Taycan Turbo S

Foto: Porsche

Zatímco se řadě automobilových výrobců během koronavirového loňska propadly počty dodaných vozů o desítky procent, Porsche vyšlo z roku 2020 téměř bez šrámu. Jeho meziroční počet dodávek se propadl jen o tři procenta, na čemž má nemalý podíl i elektrický Taycan. Více než 20 tisíc exemplářů tohoto elektrického sporťáku totiž našlo nový domov u nadšených zákazníků.

272 162 – to je přesné číslo všech dodaných vozů Porsche v roce 2020. Byť situace vzniklá v souvislosti s pandemií koronaviru řadu automobilových výrobců překvapila a následně značně utlumila jejich produkční, a tedy i prodejní schopnosti, Porsche bylo schopné udržet počty dodávek stabilní v průběhu celého roku.

Dařilo se především v oblastech Asie, kam putovalo téměř 89 tisíc vozidel. Zákazníkům v Evropě bylo dodáno o devět tisíc vozidel méně a na silnicích v USA přibylo v minulém roce necelých 70 tisíc vozů Porsche. Nejprodávanějším modelem byl Cayenne, který s 92 860 dodávkami představoval třetinu všech prodaných vozů značky.

porsche-taycan

Elektrické Porsche Taycan Turbo S

Foto: Porsche

Neutuchající popularita SUV nepřekvapí, ale mnohem zajímavější jsou výsledky jiného modelu. Německá automobilka, spadající pod koncern Volkswagen, totiž byla v loňském roce schopna vyřídit také přesně 20 015 předobjednávek na svůj elektrický sportovní vůz Taycan, kterých v polovině roku 2019 registrovala již na 30 tisíc.

Nebýt zhruba šestitýdenního výpadku ve výrobě, mohlo být číslo vyřízených objednávek ještě daleko vyšší. I tak se dokázal Taycan během premiérového celého roku v prodejích prakticky vyrovnat modelové řadě 718, tedy Boxsteru a Caymanu dohromady, jichž se loni prodalo 21 784 kusů. Před sebou má dál ikonický model 911 s počtem prodaných kusů ve výši 34 328.

Nicméně na základě velkého úspěchu elektrického modelu má Porsche v plánu navyšovat výrobní kapacity, aby bylo schopno reagovat na poptávku ještě efektivněji. Ta by totiž mohla sílit v přímé úměře s expanzí modelu na nové trhy a také s příchodem nových modelových variant.

Aktuálně má Porsche v prodeji nejlevnější variantu Taycan 4S, jež začíná na zhruba 105 000 eur (2,7 milionu korun). Výkonnější model Taycan Turbo stojí 145 000 eur (3,8 milionu korun) a více a nejvyšší varianta Taycan Turbo S, která zrychlí z 0 na 100 km/h pod tři sekundy, startuje na 174 000 eur (4,5 milionu korun).

V letošním roce by se měl představit i Taycan Cross Turismo, tedy Taycan ve verzi kombi s užitkovějším charakterem. Nejenže nabídne robustnější karoserii, ale také některé užitkové prvky, jakým je například střešní nosič, ochranné plastové lemy či zvýšený podvozek, díky kterým by vůz mohl zvládnout i vozovky s horší kvalitou povrchu. Tento vůz chtělo Porsche představit již v minulém roce, ovšem datum premiéry bylo nakonec přesunuto na rok 2021, a to právě z důvodu vysoké poptávky po jiných verzích.

taycan4

Koncept Porsche Mission E Cross Turismo, ze kterého by měl vycházet Taycan Cross Turismo

Foto: Porsche

Fanoušek projektů Elona Muska a všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.