Velká změna v českém Rohlíku. Petra Pavlíka na pozici šéfa střídá ostřílený Olin Novák

Filip HouskaFilip Houska

olin-novak

Foto: Rohlik.cz

Olin Novák, od října nový šéf českého Rohlíku

0Zobrazit komentáře

V nejvyšších patrech online supermarketu Rohlik.cz dochází k velké personální změně. Dosavadního šéfa českého Rohlíku Petra Pavlíka, který z firmy odchází, střídá zkušený Olin Novák, jenž ve skupině podnikatele Tomáše Čupra zastával roli komerčního ředitele a nyní bude své nasbírané zkušenosti z manažerských rolí aplikovat také v tom nejvyšším křesle.

Olin Novák své angažmá v Rohlíku, který před nedávnem zaznamenal úctyhodný mezník a jako první český startup dosáhl jedné miliardy dolarů v tržní hodnotě, započal v září roku 2018, kdy nastoupil do čela českého marketingového týmu. Tehdy měl na starosti i oddělení nákupu a dodavatelský řetězec.

Po dvou letech se přesunul na pozici Group Chief Commercial Officer a jeho úkolem bylo předávat manažerské i marketingové zkušenosti do zahraničních týmů Rohlíku, přesněji řečeno do Maďarska, kde Rohlík působí pod názvem Kifli.hu, Rakouska (Gurkerl.at) a také Německa, kam pod značkou Knuspr.de vstoupil v první polovině srpna.

„Kvalita našeho sortimentu je klíčovou součástí spokojenosti našich zákazníků. Na tom chci i nadále stavět, tak aby byl Rohlík pro co nejvíc zákazníků jejich nejoblíbenějším místem pro pravidelné nákupy. Těším se na to, jak své dosavadní zkušenosti z Rohlíku využiji k dalšímu růstu našeho českého byznysu a k dalšímu zlepšování našich služeb,“ říká k nové pozici Novák.

Novákovi se mimo jiné přisuzuje i to, že byl jedním z hlavních tvůrců „rohlíkovské“ kultury zaměřené na kvalitní jídlo, dobré služby pro zákazníky a rychlé inovace. Ostatně jak sám od října nový šéf českého internetového supermarketu naznačuje, byl to jeden z důvodů, proč do společnosti vůbec přišel.

Spolu se svým týmem navíc pomohl zavést několik privátních značek (jako Bez Kompromisu, pod kterou Rohlík uvede i vlastní kávové kapsle), zrychlil cestu vybraných farmářských produktů z pole až na stůl zákazníka během několika hodin a nedávno spustil program na podporu místních farmářů a dodavatelů.

„Olin mi za své dosavadní působení v Rohlíku pomohl bořit bariéry spojené s online nakupováním potravin. Rozumí silným stránkám naší značky a vybral pro ni ty správné dodavatele a nové zákaznické iniciativy,“ říká k nové personální změně Tomáš Čupr, zakladatel a šéf Rohlik Group. Proč ovšem dosavadní šéf českého Rohlíku Petr Pavlík odchází, zástupci firmy odmítli pro CzechCrunch komentovat.

Byl to ovšem právě Petr Pavlík, který tým českého Rohlíku dokázal provést složitou koronavirovou dobou, během které dosáhla celá skupina na tržby přesahující 300 milionů eur (přes 7,6 miliardy korun), napomohl k zavedení prvních venkovních Rohlik Pointů a pomohl se spuštěním sesterských firem v zahraničí. Nehledě na to, že za něj Rohlík získal i dosud největší startupovou investici v české historii.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym