BrandStories

Aktuální trend v reklamě? Budujte brand, říkají majitelé Serious Media

Podporuje Serious Media

Dát o své firmě a produktech vědět je v dnešním přehlceném online světě čím dál tím těžší. Reklamy na nás útočí ze všech stran. Která z nich je ale dostatečně efektivní, aby přilákala nejvíce zákazníků? Spolumajitelé mediální agentury Serious Media Dominik Válka a Petr Lyčka mají jasno: ve chvíli, kdy si mohou lidé koupit produkt na několika e-shopech za podobnou cenu, půjdou k tomu, jehož brand jim přijde nejdůvěryhodnější a nejznámější.

Epizody 42 epizod

Jedno multičidlo ohlídá i pět parametrů. Internet věcí šetří firmám náklady a zlepšuje efektivitu procesů

„Internet věcí umí vidět do procesů, které dosud zůstávaly skryté. A o to nám jde. Chytře vybrané technologie dokáží sledovat materiály od výroby až po interakci se zákazníkem a tím šetřit čas, peníze i lidskou energii,“ říká v novém dílu BrandStories Petr Blabla, CEO společnosti Adastra Lab. Prostřednictvím internetu věcí (IoT) pomáhají firmám sledovat data a optimalizovat procesy napříč celým dodavatelským řetězcem. „Naší vizí je přinést byznysovou odpověď na reálné problémy – efektivnější rozhodování, úsporu nákladů a snížení uhlíkové stopy,“ vysvětluje a uvádí v podcastu aktuální příklady z praxe.

Jak spravovat rodinné majetky? Family Office Partners pomáhají uchovávat hodnoty metodou endowmentu

„Endowment je investiční koncept s nekonečným horizontem. Pomáhá ochránit generační rodinný majetek a současně z něj čerpat výnosy,“ vysvětluje Oldřich Myslivec, spoluzakladatel Family Office Partners. „Mladší generace movitých rodin jdou ovšem také po filantropii a zdravém životním stylu. Vidíme u nich větší balanc mezi životními hodnotami a správou majetku,“ dodává.

Společně s Petrem Václavínkem přinášejí do Česka osvědčený model multi family office a inspirují se správou majetků světových univerzit.

  • Jak funguje multi family office a jak sdílená správa majetku snižuje náklady?
  • Proč je dlouhodobý investiční horizont klíčem k úspěchu?
  • Jak investují univerzitní nadace typu Harvard nebo Yale a co si z toho můžete vzít i vy?
  • Moderní technologie, diverzifikace a bezpečnost – pilíře správy majetku nové generace?

Poslechněte si nový díl podcastu BrandStories.

Svěřenské fondy: jsou opravdu poctivým nástrojem k nakládání s majetkem?

„Svěřenský fond umožňuje, aby majetek zůstal celistvý, a zohledňuje přitom různé zájmy dědiců,“ říká Markéta Flanderková, advokátka a partnerka CCS Premium Trust a advokátní kanceláře Portos, v podcastu BrandStories.

Podle ní se tento nástroj často využívá při předávání rodinných firem, kde jsou dědici zapojeni do podnikání v různé míře. Fondy umožňují nastavit pravidla pro výplaty zisku, ochranu majetku či pokračování firmy i po odchodu zakladatele.

Flanderková zmínila i případ, kdy fondy slouží k zachování rodinných tradic. „Setkali jsme se s podmínkami, že dědici musí pravidelně navštěvovat rodinný hrob nebo se scházet na výroční večeři,“ popisuje unikátní situace, které mohou při zakládání nastat.

Poslechněte si nový díl podcastu BrandStories o tom, jak svěřenský fond správně využít, kdy je čas ho založit a v jakých situacích se hodí nejvíce.

Umělou inteligenci používá 90 procent startupů. Řada tradičních firem to má jinak, ukázal nový průzkum

Ve financích a bankovnictví inovace často předčí očekávání, zato ve zdravotnictví a na úřadech máme rezervy. Vyplývá to z průzkumu společností ČSOB a Mastercard s názvem Index inovací, který ukázal úroveň 78,3 bodu ze sta, což naznačuje, že Češi jsou s inovacemi celkově spokojeni. Nejvíce bodů získala oblast finančních technologií, kde nabídka služeb dokonce převyšuje očekávání. „V oblasti bezhotovostních plateb je Česko extrémně vyspělé. Lidé mají k dispozici tolik platebních metod, že málokomu něco chybí,“ popisuje v podcastu BrandStories Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za technologie, data a inovace.

V průzkumu se rovněž objevily zajímavé postřehy ohledně využívání umělé inteligence. Zatímco startupy jsou v tomto směru velmi aktivní, tradičnější firmy ji využívají méně, často kvůli neznalosti nebo finančním omezením. „Mnozí tvrdí, že AI nepoužívají, ale opak je pravdou. Už jen běžné navigace v autech jsou formou umělé inteligence,“ vysvětlila ale Bauer.

Poslechněte si nový díl BrandStories o tom, co všechno průzkum zjistil a kde mají Češi ve využívání inovací rezervy.

Přejít od státních zakázek na komerční trh? Rozjeďte inovace a změňte kulturu, říkají v OKsystemu

Jak se transformuje firma, který byla kompletně zaměřená na státní správu? „Přejít úspěšně na komerční trh mělo nejen technologický, ale i kulturní rozměr,“ popisuje proměnu své společnosti Vladimír Fuchs, obchodní ředitel OKsystemu a host dalšího dílu podcastu BrandStories.

Podle Fuchse OKsystem směřuje k vývoji produktů typu SaaS, které umožní oslovit širší komerční trh. Tento posun vyžaduje změnu firemní kultury a přístupů, zejména větší flexibilitu a zaměření na inovace. „Když vyvíjíme produkty pro SaaS, musíme důkladně porozumět potřebám různých typů zákazníků a být připraveni reagovat na změny trhu,“ vysvětluje Fuchs rozdíl oproti dosavadním projektům pro státní sektor. Jaké další zkušenosti firma při transformaci nabrala, si poslechněte v podcastu.

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories