BrandStories

Lidé neřeší, jestli potraviny přivezeme za pár minut nebo hodinu, zajímá je cena, říká šéf Foodory

Podporuje Foodora

Trvalo to jen pár měsíců a Dáme jídlo se změnilo a obléklo značku Foodora. Pod ní se společnost Delivery Hero rozhodla sjednotit všech sedm evropských trhů, na kterých působí. „Znalost značky Foodora byla za čtyři měsíce zpět na úrovni, kterou Dáme jídlo budovalo deset let,“ říká Adam Kolesa, šéf české pobočky společnosti Foodora. Jeho firmě se zároveň podařilo nastartovat růst tržeb a prioritou je zlepšování zákaznické zkušenosti – z rozvozů jídel se tak stávají obchodní domy na kolečkách.

Epizody 23 epizod

Obaly na mobil jsou jako fast fashion: levné a trendy. Fixed jde proti proudu s udržitelnými obaly

Trh s příslušenstvím k mobilům a dalším chytrým zařízením připomíná fast fashion. Tedy rychle vyrobit za minimální náklady, přebytečné vyhodit a připravit se na novou sezónu. O ekologii a udržitelnosti nemůže být řeč. Česká společnost Fixed přesto věří, že i v tomto segmentu cesta k lepší budoucnosti existuje, a před několika týdny začala prodávat udržitelný obal, který je od těch neudržitelných k nepoznání. Víc o tom v novém díle podcastu BrandStories říká zakladatel Fixed Daniel Havner.

Zajímavá příležitost? Investice do malých a středních firem

Investice do malých a středních podniků jsou v Česku zatím úplně na začátku. Částečně i proto, že investovat do živé firmy je daleko složitější než si koupit byt nebo bitcoin. Koupit celou filmu nebo i jen její část ale začíná zajímat čím dál více investorů i u nás. Pomalu do tohoto světa vstupuje také společnost JPF Jiřího Jemelky, která se specializuje na interim management a s tím související restart nebo posouvání firem všeho druhu. „Ve Spojených státech je to obrovský trend. V Česku a vůbec středoevropském prostoru je trh ale zatím v plenkách. Když si vezmeme, že je u nás kolem 70 tisíc těchto subjektů a prodá se za rok 300 až 500 firem, tak jde vidět, že je to všechno teprve před námi,“ říká Jiří Jemelka, zakladatel společnosti JPF, v novém díle podcastu BrandStories.

Jako první dali e-shopům platbu QR kódem. Česká platební brána Comgate inovuje

Pokud platba v e-shopu není jednoduchá, zákazník ji neprovede. Stejně jako mnozí lidé odcházejí z internetových obchodů, které pro doručení zboží používají jen Českou poštu, další zase končí nákup, když nenajdou svoji oblíbenou platební metodu. Už více než 15 tisíc e-shopů proto používá platební bránu české firmy Comgate, která rychle inovuje a dívá se na zákazníky komplexně. Její ředitel Jakub Ouhrabka byl hostem podcastu BrandStories.

Malé a střední firmy jsou snadným cílem pro kybernetický útok

Kyberútoky? To se nás netýká, co by si na nás vzali, říkají si často majitelé malých a středních podniků. V současné době jsou to ale podle odborníků i statistik právě tyto firmy, na které se útočníci soustředí, protože jsou velmi snadným cílem a peněz mají v poměru ke snaze, kterou je potřeba na kyberútok vynaložit, dostatek. Podle posledních dat dokonce tvoří 54 procent kyberútoků ty na malé a střední firmy, zatímco na velké je to jen 7 procent.

„Útoky už neprovádějí ani lidé. Je to tak lehké, že si nastaví boty, kteří skenují internet, a když najdou slabinu, tak si hackeři jen dohledají o firmě informace, jestli se jim útok vyplatí,“ vysvětluje Business Development Manager ze společnosti Vodafone Jiří Homola, který byl hostem podcastu BrandStories.

Ovládněte komunikační techniky a staňte se prodejním monstrem

Vždy, když něco děláte, tak prodáváte. Svůj produkt, firmu, myšlenku, vizi nebo službu. Většina lidí v tom ale není dostatečně dobrá. Nebo tak dobrá, jak by mohla. Má problémy se sebeprezentací i komunikací obecně. Podle majitele SEBA Academy Petra Vojnara jde ale všechno naučit. „Je to pět zbraní, se kterými, když vůbec víte, že existují, orientujete se v nich a dokážete je využívat a kombinovat, tak získáte brutální konkurenční výhodu nad lidmi ve vašem oboru, kteří sice třeba umí prodávat, ale už nechápou, že existují například ovlivňovací techniky,“ vysvětluje Vojnar s tím, že čím více technik dokážete zapojit, tím lepší budete.

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories