BrandStories

Intuice mě zachránila od mnohamilionové smlouvy. Zněla slibně, ale zničila by nás, říká kadeřník Arsov

Podporuje Tomáš Arsov

„Rád se inspiruji zajímavými lidmi a příběhy, ale pokud chcete být úspěšní, musíte mít vizi a najít si vlastní cestu,” říká Tomáš Arsov, jediný český kadeřník, který vybudoval vlastní značku vlasové kosmetiky. O tom, co to znamená, jak poznat produkty, které jsou skutečně šetrné, a také o překážkách na své podnikatelské cestě vypráví v novém díle podcastu BrandStories.

K vytvoření české prémiové řady produktů, které se dnes prodávají i v běžných drogeriích, vedla Arsova inspirace z USA. „Produkty nesmí lidem škodit, musí vyřešit konkrétní problém, ne ho jenom maskovat,“ dodává o svých výrobcích.

Epizody 40 epizod

Svěřenské fondy: jsou opravdu poctivým nástrojem k nakládání s majetkem?

„Svěřenský fond umožňuje, aby majetek zůstal celistvý, a zohledňuje přitom různé zájmy dědiců,“ říká Markéta Flanderková, advokátka a partnerka CCS Premium Trust a advokátní kanceláře Portos, v podcastu BrandStories.

Podle ní se tento nástroj často využívá při předávání rodinných firem, kde jsou dědici zapojeni do podnikání v různé míře. Fondy umožňují nastavit pravidla pro výplaty zisku, ochranu majetku či pokračování firmy i po odchodu zakladatele.

Flanderková zmínila i případ, kdy fondy slouží k zachování rodinných tradic. „Setkali jsme se s podmínkami, že dědici musí pravidelně navštěvovat rodinný hrob nebo se scházet na výroční večeři,“ popisuje unikátní situace, které mohou při zakládání nastat.

Poslechněte si nový díl podcastu BrandStories o tom, jak svěřenský fond správně využít, kdy je čas ho založit a v jakých situacích se hodí nejvíce.

Umělou inteligenci používá 90 procent startupů. Řada tradičních firem to má jinak, ukázal nový průzkum

Ve financích a bankovnictví inovace často předčí očekávání, zato ve zdravotnictví a na úřadech máme rezervy. Vyplývá to z průzkumu společností ČSOB a Mastercard s názvem Index inovací, který ukázal úroveň 78,3 bodu ze sta, což naznačuje, že Češi jsou s inovacemi celkově spokojeni. Nejvíce bodů získala oblast finančních technologií, kde nabídka služeb dokonce převyšuje očekávání. „V oblasti bezhotovostních plateb je Česko extrémně vyspělé. Lidé mají k dispozici tolik platebních metod, že málokomu něco chybí,“ popisuje v podcastu BrandStories Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za technologie, data a inovace.

V průzkumu se rovněž objevily zajímavé postřehy ohledně využívání umělé inteligence. Zatímco startupy jsou v tomto směru velmi aktivní, tradičnější firmy ji využívají méně, často kvůli neznalosti nebo finančním omezením. „Mnozí tvrdí, že AI nepoužívají, ale opak je pravdou. Už jen běžné navigace v autech jsou formou umělé inteligence,“ vysvětlila ale Bauer.

Poslechněte si nový díl BrandStories o tom, co všechno průzkum zjistil a kde mají Češi ve využívání inovací rezervy.

Přejít od státních zakázek na komerční trh? Rozjeďte inovace a změňte kulturu, říkají v OKsystemu

Jak se transformuje firma, který byla kompletně zaměřená na státní správu? „Přejít úspěšně na komerční trh mělo nejen technologický, ale i kulturní rozměr,“ popisuje proměnu své společnosti Vladimír Fuchs, obchodní ředitel OKsystemu a host dalšího dílu podcastu BrandStories.

Podle Fuchse OKsystem směřuje k vývoji produktů typu SaaS, které umožní oslovit širší komerční trh. Tento posun vyžaduje změnu firemní kultury a přístupů, zejména větší flexibilitu a zaměření na inovace. „Když vyvíjíme produkty pro SaaS, musíme důkladně porozumět potřebám různých typů zákazníků a být připraveni reagovat na změny trhu,“ vysvětluje Fuchs rozdíl oproti dosavadním projektům pro státní sektor. Jaké další zkušenosti firma při transformaci nabrala, si poslechněte v podcastu.

Jak e-mailingem uspět na Black Friday? Pečujte o zákazníky už od jara, radí Jakub Stupka z Ecomailu

V období Black Friday přistane v našich schránkách téměř dvojnásobek obchodních e-mailů. Jak posílat takové, podle kterých uživatel nakoupí? „Kobercové nálety plošných kampaní jsou už přežitkem. Pokud chcete uspět, potřebujete pracovat s daty a obsah chytře personalizovat,“ říká spoluzakladatel Ecomailu Jakub Stupka v novém díle podcastu BrandStories.

Noční spánek i odpolední šlofíček. Obojí vám zlepší kvalitní povlečení, říkají u české značky Lejaan

Během čtyř let vybudovali v Lejaanu z neznámé značky český lovebrand. Nyní cílí na obrat 100 milionů korun ročně. „Zákazníky bereme jako externí tým a to nám pomáhá vyrábět povlečení, které opravdu chtějí. Minimalistické a v luxusní kvalitě,“ říká ředitel firmy Lejaan Petr Novák. V novém dílu BrandStories vypráví i o řízení firmy a dobrodružné expanzi do zahraničí.

Lejaan se orientuje na prémiové segmenty zákazníků, přičemž klade důraz na estetiku, nadčasový design a kvalitní materiály. Tento přístup si ale podle Nováka vyžádal jasnou strategii: „Naším cílem je zaujmout přibližně 14 procent domácností, tedy ty, kteří ocení minimalistický styl a jsou ochotni investovat do kvality,“ vysvětluje mimo jiné Novák.

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories