BrandStories

Jak pomoct firmě, která má potíže? Začít musí majitel vždy sám u sebe, říká Jiří Jemelka z JPF

Partnerem podcastu je JPF

Je běžné, že v životě firem dojde na situace, kdy se úplně nedaří podle představ. Někdy to překlenou a zase pokračují v růstu, jindy jsou problémy složitější a je třeba je řešit. Dlouholeté zkušenosti s tím má Jiří Jemelka, majitel společnosti JPF, která se specializuje na takzvaný interim management a pomáhá firmám s jejich záchranou, pokud jsou v nesnázích. Když takový případ řeší, bezpečně ví, kde je třeba začít. „Vždy začínáme s osobou majitele, to je alfa a omega celé firmy. Když se nám podaří vyladit jeho fungování, nutně se to projeví v atmosféře ve firmě a následně i na výsledcích,” vysvětluje Jiří Jemelka v novém díle podcastu BrandStories.

Epizodu moderuje Ondřej Holzman.

Epizody 51 epizod

Dobrá firemní strategie se musí vejít na stránku, říkají Radka Dohnalová a Petr Havlíček z Atairu

„Firmy jsou pod ohromným tlakem se měnit. Rychle. Jednou z nejdůležitějších dovedností manažerů je teď strategický leadership,“ říkají Radka Dohnalová a Petr Havlíček z Atairu. Firmám pomáhají mimo jiné definovat strategii jednoduše tak, aby mohla být opravdu efektivním nástrojem pro řízení organizace nebo týmu, nejen dokumentem do šuplíku nebo trezoru.

„Strategie by měla být jednoduchá a přehledná. Na formulaci toho nejdůležitějšího si i ty největší firmy vystačí s jedním papírem. Složitě popsané věci by se vám těžko komunikovaly, vysvětlovaly a ještě hůř kolem nich sladíte všechny lidi ve firmě,“ říká Radka Dohnalová. Petr Havlíček k tomu dodává: „Máme účinný systém, který pomůže firmám tvořit, komunikovat a aktualizovat strategii rychle a efektivně. Nikdo se už nemusí bát náročného procesu, který zabere půl roku.“

V podcastu se také dozvíte:

  • Proč je strategický leadership nejdůležitější dovedností pro manažery.
  • Jakým způsobem může jednoduchý nástroj jako strategický one-pager zjednodušit celý proces implementace strategie.
  • Jak umělá inteligence pomáhá v procesu strategického sladění firemních cílů a týmů.
  • Jak Radce s Petrem skvěle funguje „neromantická“ chemie a vedle rychle rostoucího Atairu se pustili s dalšími kolegy do nového dobrodružství – technologického startupu Alaigned.

V cateringu nás roboti jen tak nenahradí, říká CEO In Catering Luděk Vocílka

Catering se za poslední tři dekády změnil k nepoznání. Luděk Vocílka, CEO společnosti in Catering, která letos slaví 30 let na trhu, se v podcastu BrandStories podělil o své zkušenosti. „Už to dávno není jen o servírování jídla – dnes se naše služby stávají součástí celkové atmosféry a zážitku z akcí,“ říká. Podle něj je klíčové, aby cateringová firma dokázala svou nabídkou vyjít vstříc každému klientovi, což je dnes náročnější než kdy dřív.

„V cateringovém světě jsme dnes schopni přizpůsobit každý detail,“ říká Vocílka. „Ať už jde o unikátní design pro konkrétní akci, nebo o moderní technologie, které dnes používáme při přípravě jídel,“ udává. Zmiňuje například cateringový koncept, který vznikl ve spolupráci s architektonickým studiem: „Máme 3,5metrový strom, na který umísťujeme kanapky, a veškeré jídlo je personalizováno na míru klienta.“

Rychlé plánování a flexibilita jsou dalšími nezbytnými aspekty úspěchu cateringu. Zatímco dříve se velké akce připravovaly měsíce dopředu, dnes je běžné, že klienti kontaktují cateringové společnosti s pouhým týdenním nebo dokonce denním předstihem. Důležitou roli hraje také výběr správného personálu. Podle Vocílky je klíčové mít tým, který zvládne všechno – od vaření až po organizaci celého eventu. „Není to jen o jídle, ale o tom, jakým způsobem celou akci zvládnete,“ říká.

V podcastu se také dozvíte:

  • Jaké technologické inovace mění cateringový průmysl.
  • Jakou roli hrají v oboru udržitelnost a ESG kritéria.
  • Co dělat, když se na akci objeví více hostů, než bylo plánováno.

I šatník můžete využít k osobnímu růstu, říká Veronika Marešová

Osobní styl úzce souvisí se sebevědomím a dosahováním úspěchů, říká v novém díle BrandStories Veronika Marešová, koučka a zakladatelka projektu Image Makers for You. Pomáhá podnikatelům vyjádřit jejich autenticitu skrze oblečení a tím se lépe dostat ke jejich cílům. „Pokud si člověk chce změnit vnitřní nastavení, může k tomu použít různé metody, včetně vnější změny. Trvalé změny však začínají uvnitř naší tzv. myšlenkové skříně,“ říká Veronika Marešová.

V rozhovoru sdílí svůj příběh, jak se díky osobnímu rozvoji dostala k proměně své image, až ji to dovedlo k profesní změně. Vysvětluje, že oblečení není jen o vzhledu, ale i o tom, jak se v něm cítíme: „Oblečení je náš každodenní nástroj. Pomáhá nám cítit se tak, jak potřebujeme, nebo nás naopak shazuje a podporuje emoce, které nám neprospívají.“

V závěru rozhovoru sdílí svou vizi pro budoucnost: „Chci, aby franšízy Image Makers for You byly v každém okresním městě.  Služby komplexního image poradenství by měly být dostupné stejně jako péče o zdraví.“

V podcastu se také dozvíte:

  • Jak propojit osobní rozvoj a styl.
  • Proč je důležitější, jak se v oblečení cítíme, než jak vypadáme.
  • Jak volbou správného oblečení ovlivnit pracovní výkon.

Vývojáři z Prahy pomohli vybudovat africký Netflix. Nyní pracují na globální streamovací platformě

Z České Republiky vyvíjená africká streamovací služba Showmax se za deset let stala na trhu lídrem. Přitáhla tak pozornost britské Sky a americké NBCU. Vzniklo partnerství, ve kterém se český technologický tým stal strategickou pobočkou vývoje streamovací platformy s globálním dosahem a úspěchem. „Když jsme začínali, museli jsme řešit úplně jiné výzvy než naši konkurenti v Evropě či USA. V Africe ne vždycky funguje elektřina, internetové připojení je nespolehlivé a platební systémy se výrazně liší. To nás donutilo stavět robustní, ale zároveň maximálně efektivní technologii,“ říká Jan Špitálník, ředitel Sky Česká republika.

„Když se na globální streamovací platformě něco nepovede, musí být v první linii ten, kdo to opraví a minimalizuje dopad na zákazníky,“ popisuje Jan Špitálník. „Tohle je obrovská zodpovědnost, ale zároveň i skvělá příležitost – když něco změním, může to mít skutečný dopad v celosvětovém měřítku,“ dodává.

V podcastu se také dozvíte:

  • Jaké výzvy přinesl přechod z afrického trhu na globální úroveň
  • Proč je sport klíčovým faktorem v konkurenčním boji streamovacích služeb
  • Jaké technologické inovace umožňují streamování i při slabém připojení
  • Jak umělá inteligence pomáhá personalizovat obsah pro diváky

Naši zaměstnanci začali firmu sami chránit, říká o klíčové změně v kultuře Daniel Digoň z Atalianu

„Chyběla kultura, měnili se lidé, zákazníci odcházeli. Cítil jsem obrovskou nedůvěru,“ vzpomíná na svůj nástup do společnosti Atalian její CEO Daniel Digoň, který byl hostem nového dílu BrandStories. Období, kdy potřeboval v krátkém čase změnit náladu v týmu i jeho výkon, překonal za rok a půl.

Prvním krokem bylo podle Digoně získání důvěry. „Nejdřív jsem tomu musel věřit já sám a být transparentní,“ říká. Začal otevřeně sdílet výsledky firmy a nastavil pravidelné porady se zaměstnanci. Na centrále umístili tabuli s přehledem výsledků, kde každý měsíc doplňují realitu proti plánu.

Důležitou změnou bylo také zaměření na lidi. „Naši zaměstnanci začali firmu sami chránit. Pamatuji si, jak za mnou přišel kolega a řekl: ‚Chci víc práce, protože jste ze mě udělali loajálního zaměstnance.‘ V tu chvíli jsem věděl, že jsme na správné cestě,“ vzpomíná.

Nejdéle trvalo přesvědčit vedení ve Francii, aby investovalo do lidí. „Tlak byl obrovský, korporace chtějí výsledky hned. Potřeboval jsem rok a půl, aby se změny projevily,“ vysvětluje Digoň. Dnes má Atalian rekordní obrat i zisk.

czechcrunch-brandstories
Nahlížíme do zákulisí značek a odkrýváme příběhy lidí, kteří je vytvářejí. Povídáme si o know-how, produktech, důležitých milnících firem i brandů a zajímají nás klíčoví lidé, týmy a jejich synergie. Podcast vzniká ve spolupráci CzechCrunche a vybraných značek. Moderují Míša Raková a Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová & Michaela Raková

Ivana Karhanová & Michaela Raková • tvůrce podcastu BrandStories