Šéf Warhorse: Žádat o dotace na KCD2? Hanba by mě fackovala. Česko by ale nemělo být jen o pivu a sklu
První milion kopií Kingdom Come: Deliverance II se prodal za méně než 24 hodin – nyní atakuje hranici 3 milionů prodaných kusů – a je z ní mezinárodní hit. Po šestileté práci tak čeští vývojáři zažívají satisfakci i úlevu. „Jinde než v Česku by vývoj byl ještě čtyřikrát dražší. Bylo by fajn, kdybychom přestali exportovat jen pivo a sklo a zaměřili se i na naše herní umění,“ říká Martin Frývaldský, výkonný ředitel herního studia Warhorse Studios, které stojí za úspěšným pokračováním hry KCD.
V podcastu Crunch mluví o naštvaných starostech středočeských obcí, kam se hrnou fanoušci hry, roli umělé inteligence v herním průmyslu i o tom, proč těsně před vydáním hry studio znejistil odpor části konzervativních fanoušků k černošské postavě a možnosti gay romance ve hře.
Proč je Frývaldský proti státním dotacím v herním průmyslu? Jak hodnotí polarizující tweety kreativního ředitele Warhorse Daniela Vávry? A jak si Warhorse chce udržet svou pozici ve špičce světových herních studií?
Poslechněte si celý rozhovor a zjistěte, co chystá jedno z nejúspěšnějších českých herních studií dál!