BrandStories

Když má firma problémy, musí si majitel občas připustit, že na to už sám nestačí, říkají šéfové JPF

Podporuje JPF

V životě každé firmy přijdou okamžiky, kdy se tolik nedaří a je třeba na to reagovat. S řadou problémů a výzev si rychle poradí sám její majitel se svým týmem, ale občas na to nestačí a je lepší vyhledat pomoc. „Poměrně velkou překážkou může být ego majitele firmy, který svou firmu bere de facto jako své dítě a je dlouho přesvědčen, že všechno zvládne sám a dělá to nejlépe,“ popisuje zkušenost z firem, se kterými spolupracovali, Arnošt Čáp, výkonný ředitel JPF pro Čechy. JPF pomocí dočasného managementu pomáhá s řízením, záchranou či restrukturalizací firem. Arnošt Čáp a zakladatel JPF Jiří Jemelka byli hosty dalšího dílu podcastu BrandStories, ve kterém nahlížíme do zákulisí českých firem.
Tento díl moderuje Ondřej Holzman.

Epizody 37 epizod

Přejít od státních zakázek na komerční trh? Rozjeďte inovace a změňte kulturu, říkají v OKsystemu

Jak se transformuje firma, který byla kompletně zaměřená na státní správu? „Přejít úspěšně na komerční trh mělo nejen technologický, ale i kulturní rozměr,“ popisuje proměnu své společnosti Vladimír Fuchs, obchodní ředitel OKsystemu a host dalšího dílu podcastu BrandStories.

Podle Fuchse OKsystem směřuje k vývoji produktů typu SaaS, které umožní oslovit širší komerční trh. Tento posun vyžaduje změnu firemní kultury a přístupů, zejména větší flexibilitu a zaměření na inovace. „Když vyvíjíme produkty pro SaaS, musíme důkladně porozumět potřebám různých typů zákazníků a být připraveni reagovat na změny trhu,“ vysvětluje Fuchs rozdíl oproti dosavadním projektům pro státní sektor. Jaké další zkušenosti firma při transformaci nabrala, si poslechněte v podcastu.

Jak e-mailingem uspět na Black Friday? Pečujte o zákazníky už od jara, radí Jakub Stupka z Ecomailu

V období Black Friday přistane v našich schránkách téměř dvojnásobek obchodních e-mailů. Jak posílat takové, podle kterých uživatel nakoupí? „Kobercové nálety plošných kampaní jsou už přežitkem. Pokud chcete uspět, potřebujete pracovat s daty a obsah chytře personalizovat,“ říká spoluzakladatel Ecomailu Jakub Stupka v novém díle podcastu BrandStories.

Intuice mě zachránila od mnohamilionové smlouvy. Zněla slibně, ale zničila by nás, říká kadeřník Arsov

„Rád se inspiruji zajímavými lidmi a příběhy, ale pokud chcete být úspěšní, musíte mít vizi a najít si vlastní cestu,” říká Tomáš Arsov, jediný český kadeřník, který vybudoval vlastní značku vlasové kosmetiky. O tom, co to znamená, jak poznat produkty, které jsou skutečně šetrné, a také o překážkách na své podnikatelské cestě vypráví v novém díle podcastu BrandStories.

K vytvoření české prémiové řady produktů, které se dnes prodávají i v běžných drogeriích, vedla Arsova inspirace z USA. „Produkty nesmí lidem škodit, musí vyřešit konkrétní problém, ne ho jenom maskovat,“ dodává o svých výrobcích.

Kybernetické podvody jsou čím dál promyšlenější. Začínají třeba i nenápadnou zmínkou na sítích

Obětí internetových podvodů se v loňském roce stalo téměř 70 tisíc klientů českých bank. Uvádí to Česká bankovní asociace. „Podvod často začíná nevinně. Třeba nenápadnou zmínkou na sociálních sítích, po které následuje promyšlený scénář,“ říká Tomáš Mika z mBank. Společně s Františkem Jungrem ze společnosti Visa byli hosty BrandStories. O tom, jak rozpoznat nedůvěryhodný zdroj a na jaké nové praktiky podvodníků si dát na internetu pozor, si poslechněte nový díl našeho podcastu.

Značkové sako a kafe? Prémioví bankovní klienti spíš ocení jednoduchost a online dostupnost

Svěřit své peníze a majetek někomu do péče nebývá pro mnoho lidí úplně jednoduché. Důvěra je v takovém případě klíčová. Co jsou ale další kritéria? Spousta lidí chce vše vyřešit online, jiným záleží na benefitech, které od své banky dostanou. Jak se mění preference prémiových klientů bank? A nakolik je ovlivnil nástup technologií a umělé inteligence? O tom jsme mluvili s regionální ředitelkou Erste Premier v České spořitelně Janou Čechovou v podcastu BrandStories, ve kterém nahlížíme do zákulisí firem.

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories