BrandStories

Serious Media nakupují reklamní prostor pro evropské kampaně Alzy i Packety. Budují jejich značky

Podporuje Serious Media

Nedávejte nám rozpočet, dejte nám cíl. Každý náš klient je referenční, není žádný, kterým bychom se nechtěli chlubit. Firmám za reklamu šetříme desítky procent. Sebevědomými prohlášeními zakladatelé mediální agentury Serious Media rozhodně nešetří. Jaký je jejich recept na úspěch reklamních kampaní a v čem se jejich fungování liší od dlouholetého standardu na trhu? Tajnou ingrediencí je trpělivost, protože reklama je běh na dlouhou trať. Poslechněte si celý rozhovor s šéfy agentury Dominikem Válkou a Petrem Lyčkou v podcastu BrandStories. Poslechněte si celý rozhovor!

Epizody 43 epizod

Boty, voňavky i lis na ložiska. Objem zásilek stále roste, limity nejsou, říká CEO Shipmall

Tržní tlak na cenu a rychlost doručení balíků je rok od roku silnější. Jedním z řešení pro e-shopy je tzv. fulfillment, služba, která zajistí expedici zboží od A do Z. „I na Vánoce jsme dokázali rozšířit provoz tak, že by nám i Santa Claus záviděl,“ říká v novém díle BrandStories Martin Maro, CEO logistické firmy Shipmall, která měsíčně pro své e-commerce klienty odbaví statisíce zásilek. Martin Maro v rozhovoru vysvětluje, že fulfillment může e-shopům ušetřit čas, náklady a zajistit vyšší efektivitu. „Podobně jako u jiných outsourcingových řešení, jako je hosting nebo cloud, může fulfillment e-shopům pomoci soustředit se na jejich klíčové aktivity, zatímco my se postaráme o logistiku,“ říká.

Jedno multičidlo ohlídá i pět parametrů. Internet věcí šetří firmám náklady a zlepšuje efektivitu procesů

„Internet věcí umí vidět do procesů, které dosud zůstávaly skryté. A o to nám jde. Chytře vybrané technologie dokáží sledovat materiály od výroby až po interakci se zákazníkem a tím šetřit čas, peníze i lidskou energii,“ říká v novém dílu BrandStories Petr Blabla, CEO společnosti Adastra Lab. Prostřednictvím internetu věcí (IoT) pomáhají firmám sledovat data a optimalizovat procesy napříč celým dodavatelským řetězcem. „Naší vizí je přinést byznysovou odpověď na reálné problémy – efektivnější rozhodování, úsporu nákladů a snížení uhlíkové stopy,“ vysvětluje a uvádí v podcastu aktuální příklady z praxe.

Jak spravovat rodinné majetky? Family Office Partners pomáhají uchovávat hodnoty metodou endowmentu

„Endowment je investiční koncept s nekonečným horizontem. Pomáhá ochránit generační rodinný majetek a současně z něj čerpat výnosy,“ vysvětluje Oldřich Myslivec, spoluzakladatel Family Office Partners. „Mladší generace movitých rodin jdou ovšem také po filantropii a zdravém životním stylu. Vidíme u nich větší balanc mezi životními hodnotami a správou majetku,“ dodává.

Společně s Petrem Václavínkem přinášejí do Česka osvědčený model multi family office a inspirují se správou majetků světových univerzit.

  • Jak funguje multi family office a jak sdílená správa majetku snižuje náklady?
  • Proč je dlouhodobý investiční horizont klíčem k úspěchu?
  • Jak investují univerzitní nadace typu Harvard nebo Yale a co si z toho můžete vzít i vy?
  • Moderní technologie, diverzifikace a bezpečnost – pilíře správy majetku nové generace?

Poslechněte si nový díl podcastu BrandStories.

Svěřenské fondy: jsou opravdu poctivým nástrojem k nakládání s majetkem?

„Svěřenský fond umožňuje, aby majetek zůstal celistvý, a zohledňuje přitom různé zájmy dědiců,“ říká Markéta Flanderková, advokátka a partnerka CCS Premium Trust a advokátní kanceláře Portos, v podcastu BrandStories.

Podle ní se tento nástroj často využívá při předávání rodinných firem, kde jsou dědici zapojeni do podnikání v různé míře. Fondy umožňují nastavit pravidla pro výplaty zisku, ochranu majetku či pokračování firmy i po odchodu zakladatele.

Flanderková zmínila i případ, kdy fondy slouží k zachování rodinných tradic. „Setkali jsme se s podmínkami, že dědici musí pravidelně navštěvovat rodinný hrob nebo se scházet na výroční večeři,“ popisuje unikátní situace, které mohou při zakládání nastat.

Poslechněte si nový díl podcastu BrandStories o tom, jak svěřenský fond správně využít, kdy je čas ho založit a v jakých situacích se hodí nejvíce.

Umělou inteligenci používá 90 procent startupů. Řada tradičních firem to má jinak, ukázal nový průzkum

Ve financích a bankovnictví inovace často předčí očekávání, zato ve zdravotnictví a na úřadech máme rezervy. Vyplývá to z průzkumu společností ČSOB a Mastercard s názvem Index inovací, který ukázal úroveň 78,3 bodu ze sta, což naznačuje, že Češi jsou s inovacemi celkově spokojeni. Nejvíce bodů získala oblast finančních technologií, kde nabídka služeb dokonce převyšuje očekávání. „V oblasti bezhotovostních plateb je Česko extrémně vyspělé. Lidé mají k dispozici tolik platebních metod, že málokomu něco chybí,“ popisuje v podcastu BrandStories Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za technologie, data a inovace.

V průzkumu se rovněž objevily zajímavé postřehy ohledně využívání umělé inteligence. Zatímco startupy jsou v tomto směru velmi aktivní, tradičnější firmy ji využívají méně, často kvůli neznalosti nebo finančním omezením. „Mnozí tvrdí, že AI nepoužívají, ale opak je pravdou. Už jen běžné navigace v autech jsou formou umělé inteligence,“ vysvětlila ale Bauer.

Poslechněte si nový díl BrandStories o tom, co všechno průzkum zjistil a kde mají Češi ve využívání inovací rezervy.

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories