BrandStories

Serious Media nakupují reklamní prostor pro evropské kampaně Alzy i Packety. Budují jejich značky

Podporuje Serious Media

Nedávejte nám rozpočet, dejte nám cíl. Každý náš klient je referenční, není žádný, kterým bychom se nechtěli chlubit. Firmám za reklamu šetříme desítky procent. Sebevědomými prohlášeními zakladatelé mediální agentury Serious Media rozhodně nešetří. Jaký je jejich recept na úspěch reklamních kampaní a v čem se jejich fungování liší od dlouholetého standardu na trhu? Tajnou ingrediencí je trpělivost, protože reklama je běh na dlouhou trať. Poslechněte si celý rozhovor s šéfy agentury Dominikem Válkou a Petrem Lyčkou v podcastu BrandStories. Poslechněte si celý rozhovor!

Epizody 46 epizod

Velké značky už se nebojí negativních recenzí, říká Eva Čejková. Dnes by si od Heureky řekla o víc peněz

„Dala jsem příležitost úplně koncovým ženám – ať už na mateřské, nebo třeba pošťačce či kosmetičce –, aby sdílely své zkušenosti s produkty. Klienti nám tehdy říkali, že recenze jsou sprosté slovo. Dnes jsou naopak nezbytné,“ říká Eva Čejková, zakladatelka platformy Testuj.to, v novém díle BrandStories. Před patnácti lety zakládala komunitu Ženy s.r.o., která se soustředila na sdílení zkušeností a produktové testování. Co začalo jako platforma pro autentické recenze, se postupně vyvinulo v technologický startup Testuj.to. Ten dnes působí v devíti zemích a pomáhá značkám získat reálnou zpětnou vazbu od spotřebitelů.

Testuj.to se od klasického influencer marketingu odlišuje tím, že se zaměřuje na mikroinfluencery a běžné spotřebitele. Ti testují produkty, píší autentické recenze a pomáhají firmám získávat zpětnou vazbu. „UGC (user-generated content) je autentický obsah od lidí, kteří si produkt sami vyzkoušeli. To je jeho největší síla,“ vysvětluje zakladatelka Testuj.to.

Spojili se a vytvořili největší realitní databázi v Česku. O nemovitostech víme vše, hlásí Flat Zone

Budou ceny bytů dál stoupat? Za kolik můžu pronajmout tento byt a odpovídá to situaci na trhu? A jak vysokou hypotéku budu potřebovat? To jsou otázky, které si dnes a denně kladou ti, co nemovitosti chtějí koupit, prodat nebo pronajmout, ale i ti, kteří byty a domy staví nebo na ně poskytují financování. Veškerá dostupná data v maximálním detailu jim nabízí platforma Flat Zone, která se nově spojila s projektem Dataligence. „Naším cílem je digitalizace celého rezidenčního trhu,“ říká Vít Soural, šéf startupu Flat Zone.

Projekty Flat Zone a Dataligence byly dlouho konkurenty, než se před necelými třemi lety sešly v developerské skupině Trigema. Právě ta v roce 2017 rozjela Flat Zone a v roce 2022 koupila většinový podíl v konkurenční Dataligence. „V mnoha ohledech jsme se duplikovali, a proto jsme se rozhodli společnosti plně sfúzovat a začít fungovat jako jeden subjekt pod značkou Flat Zone,“ vysvětluje Vít Soural, který byl spolu s Milanem Ročkem, zakladatelem společnosti Dataligence, hostem v novém díle podcastu Brandstories.

Zkroťte svého ředitele, ať ho nebrzdí rutina. Raději delegujte, říká Jiří Jemelka z JPF

Delegování je Achillovou patou mnoha malých i středních firem. Jejich majitelé začali jako živnostníci a zvykli si vše dělat sami. „I když firma roste, často se drží starých vzorců a nechtějí se vzdát kontroly,“ potvrzuje Jiří Jemelka z JPF, která pomáhá firmám v krizových situacích. Spolu s Viktorem Fruňkem z firmy Fruněk Inox byli hosty podcastu BrandStories.

Viktor Fruněk se zúčastnil semináře „Zkroťte svého ředitele“, který JPF nedávno pořádala. Přiznává, že i on se v minulosti snažil všechno zvládnout sám. Konzultace mu otevřela oči a ukázala, jak komplexní problematika řízení firmy je. „Člověk si přečte učebnici, poslechne podcast a myslí si, že to stačí,“ říká Fruněk. „Ale realita je mnohem složitější.“

Boty, voňavky i lis na ložiska. Objem zásilek stále roste, limity nejsou, říká CEO Shipmall

Tržní tlak na cenu a rychlost doručení balíků je rok od roku silnější. Jedním z řešení pro e-shopy je tzv. fulfillment, služba, která zajistí expedici zboží od A do Z. „I na Vánoce jsme dokázali rozšířit provoz tak, že by nám i Santa Claus záviděl,“ říká v novém díle BrandStories Martin Maro, CEO logistické firmy Shipmall, která měsíčně pro své e-commerce klienty odbaví statisíce zásilek. Martin Maro v rozhovoru vysvětluje, že fulfillment může e-shopům ušetřit čas, náklady a zajistit vyšší efektivitu. „Podobně jako u jiných outsourcingových řešení, jako je hosting nebo cloud, může fulfillment e-shopům pomoci soustředit se na jejich klíčové aktivity, zatímco my se postaráme o logistiku,“ říká.

Jedno multičidlo ohlídá i pět parametrů. Internet věcí šetří firmám náklady a zlepšuje efektivitu procesů

„Internet věcí umí vidět do procesů, které dosud zůstávaly skryté. A o to nám jde. Chytře vybrané technologie dokáží sledovat materiály od výroby až po interakci se zákazníkem a tím šetřit čas, peníze i lidskou energii,“ říká v novém dílu BrandStories Petr Blabla, CEO společnosti Adastra Lab. Prostřednictvím internetu věcí (IoT) pomáhají firmám sledovat data a optimalizovat procesy napříč celým dodavatelským řetězcem. „Naší vizí je přinést byznysovou odpověď na reálné problémy – efektivnější rozhodování, úsporu nákladů a snížení uhlíkové stopy,“ vysvětluje a uvádí v podcastu aktuální příklady z praxe.

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories