BrandStories

Solární panel na firemní střeše? Energetická soběstačnost láká, ale není pro každého

Podporuje

„Strčíte drát do zásuvky a energie teče. Krize nám ale ukázala, že tomu tak nemusí být,“ říká Petr Manda, vrchní ředitel Korporátního bankovnictví ČSOB. Společně s Romanem Langem ze Svazu moderní energetiky byl hostem dalšího dílu BrandStories. Pro které firmy jsou nyní úvěry na energetickou soběstačnost nejlépe dostupné? A jak je na tom v obnovitelných zdrojích Evropa v porovnání se Severní Amerikou nebo Čínou? O tom i o dalších tématech spojených s energetikou si poslechněte nový díl našeho podcastu.

Epizody 31 epizod

Investice do nemovitostí dostupná pro každého: Jak funguje crowdowning v realitách?

Češi jsou velmi konzervativní a rádi investují do nemovitostí. S přehřátým trhem si ale koupi bytu či domu už může dovolit čím dál tím méně lidí, a proto přichází na trh novinka v podobě crowdowningu. Díky ní si investor nekupuje celou nemovitost, ale jen její podíl v podobě tokenů a vlastní ji společně s dalšími investory. Jak tento princip funguje a na co si dát pozor? O tom jsme mluvili v novém díle podcastu BrandStories se zakladatelem společnosti InvestBay Danielem Rajnochem.

Mzdy kolegů už nebudou tabu. Jak se připravit na novou směrnici?

Muž na úplně stejné pozici v jedné firmě bere v Česku zhruba o 16 procent více než žena. A teď pozor: u specializovaných pozic a těch manažerských je v Česku rozdíl mezi mzdami mužů a žen dokonce v průměru 39 procent. Takže pokud muž bere jako manažer 100 tisíc, tak žena 61 tisíc. Proč tomu tak je? To se už brzy budou moct zaměstnanci dozvědět díky celoevropské směrnici o transparentnosti v odměňování, a pokud zaměstnavatel rozdíl nezvládne dostatečně dobře vysvětlit, musí mzdy srovnat. Na co přesně se musí připravit a jak to provést tak, aby si nerozhádal celou firmu? O tom jsme mluvili v novém díle podcastu BrandStories s Janou Sedlákovou, advokátkou a zakladatelkou kanceláře Sedlakova Legal.

Před dvěma lety přišla euforie z umělé inteligence. Proč většina firem selhává v jejím využití?

Dne 30. listopadu 2022 spatřila světlo světa první verze ChatGPT dostupná veřejnosti. Umělá inteligence od té doby nabírá na obrátkách a firmy řeší, jak ji z cool hračky přeměnit v něco, co dokážou v byznysu využít. Velká část z nich ale selhává. Proč a jak by se to dalo dělat lépe? O tom jsme mluvili s Ondřejem Vaňkem, Chief AI Officerem Adastry, která se zaměřuje na správu dat, ale také na nové technologie, jako je například internet věcí nebo umělá inteligence. Tu v různých metodách a technologiích u klientů aplikuje už zhruba 15 let.

Aktuální trend v reklamě? Budujte brand, říkají majitelé Serious Media

Dát o své firmě a produktech vědět je v dnešním přehlceném online světě čím dál tím těžší. Reklamy na nás útočí ze všech stran. Která z nich je ale dostatečně efektivní, aby přilákala nejvíce zákazníků? Spolumajitelé mediální agentury Serious Media Dominik Válka a Petr Lyčka mají jasno: ve chvíli, kdy si mohou lidé koupit produkt na několika e-shopech za podobnou cenu, půjdou k tomu, jehož brand jim přijde nejdůvěryhodnější a nejznámější.

Za doktorem do kapsy. Online medicína je na vzestupu a dokáže už velké věci

Jak se říká v Applu: „There’s an app for that,“ neboli na vše je už vymyšlená aplikace. A platí to i pro případ, kdy vám není zrovna dobře a měli byste navštívit lékaře. Proč radši nesáhnout do kapsy pro mobil a nevyřešit to rychle z pohodlí a bezpečí domova? Myslíme teď ale opravdového lékaře, ne doktora Googla, který v medicíně nemá zrovna dobrou pověst. Zdravotnická skupina EUC vyvíjí aplikaci, která má za cíl odstranit čekání před ordinací a neustálé přehazování mezi doktory.

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories