Naši zaměstnanci začali firmu sami chránit, říká o klíčové změně v kultuře Daniel Digoň z Atalianu
„Chyběla kultura, měnili se lidé, zákazníci odcházeli. Cítil jsem obrovskou nedůvěru,“ vzpomíná na svůj nástup do společnosti Atalian její CEO Daniel Digoň, který byl hostem nového dílu BrandStories. Období, kdy potřeboval v krátkém čase změnit náladu v týmu i jeho výkon, překonal za rok a půl.
Prvním krokem bylo podle Digoně získání důvěry. „Nejdřív jsem tomu musel věřit já sám a být transparentní,“ říká. Začal otevřeně sdílet výsledky firmy a nastavil pravidelné porady se zaměstnanci. Na centrále umístili tabuli s přehledem výsledků, kde každý měsíc doplňují realitu proti plánu.
Důležitou změnou bylo také zaměření na lidi. „Naši zaměstnanci začali firmu sami chránit. Pamatuji si, jak za mnou přišel kolega a řekl: ‚Chci víc práce, protože jste ze mě udělali loajálního zaměstnance.‘ V tu chvíli jsem věděl, že jsme na správné cestě,“ vzpomíná.
Nejdéle trvalo přesvědčit vedení ve Francii, aby investovalo do lidí. „Tlak byl obrovský, korporace chtějí výsledky hned. Potřeboval jsem rok a půl, aby se změny projevily,“ vysvětluje Digoň. Dnes má Atalian rekordní obrat i zisk.