Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Digitalizace kanceláří a nové technologie

Ovládání kanceláře přes mobil, správná akustika či automatické osvětlení

Jaké digitalizační nástroje se dnes v rámci kanceláří využívají a k čemu pomáhají?

Erika Bohatá: Jsou to především řešení pro kvalitní videohovory a poté bezkontaktní technologie, senzory a chytré aplikace, které v sobě toto integrují. Už dnes si přes aplikaci, kterou poskytuje například i český startup Spaceflow, můžete zarezervovat zasedačku, zjistit, jaká je tam kvalita vzduchu, rezervovat sdílený pracovní stůl, pozvat návštěvu, otevřít si dveře nebo turniket a podobně.

Jakým směrem se trh komerčních realit bude v následujících letech v tomto směru vyvíjet?

Erika Bohatá: Digitalizace a hybridní způsob práce budou na vzestupu a zároveň kancelář bude stále vyhledávaná. Tyto trendy nejsou v protikladu, naopak. I díky tomu, že zaměstnanci získávají možnost vybrat si, z jakého místa budou pracovat – ať už se jedná o formální místo u stolu, uzavřenou místnost s výškově nastavitelnými stoly, která se hodí pro klidnou práci, nebo pohodlnou sedačku v kafetérii. Právě flexibilita a přizpůsobivost jsou jedněmi z nejdůležitějších aspektů moderního funkčního pracoviště a tento trend se bude spolu s udržitelností posilovat.

Zaměstnanci budou mít i nadále možnost pracovat odkudkoliv – což je časově efektivní a zároveň umožňuje snížení uhlíkové stopy. Z toho budou profitovat coworkingová centra, která budou vznikat i na předměstích a v menších městech, na křižovatce velkých dopravních uzlů, kde jejich funkce může být lehce propojena s dopravou na místo, či na venkově a v hotelech, kam bude mít zaměstnanec či zaměstnankyně možnost vzít celou svoji rodinu i s dětmi.

Design je jedna věc, druhá funkčnost. Myslíte si, že budou kanceláře po pandemickém roce přizpůsobené i na větší ochranu zdraví – a jak moc?

Martin Židek: Ano, to vnímáme už dnes, poptávka po bezkontaktních technologiích šla nahoru, stejně tak častěji slyšíme dotazy směrem ke vzduchotechnice. Zaměstnanci chtějí pracovat v prostředí podporujícím wellbeing. Spousta firem také daleko více přemýšlí o energetické efektivitě a více se ptají na certifikace, jako je například WELL zajišťující zdravé pracovní prostředí.

Jak nahlíží na digitalizaci WorkLounge?

Lubomír Šilhavý: Digitalizace kanceláří je obrovská budoucnost. Není to jen o tom, že máte kancelář bez papíru nebo bez potřeby notebooku. Je to celá řada dalších procesů, které usnadňují práci, šetří čas a také snižují potřebu na užívaný, tudíž placený prostor. Těmito procesy jsme se již začali zabývat před několika lety a pro jejich usnadnění jsme začali vytvářet firemní aplikaci, kterou dnes všichni naši členové využívají.

Jak konkrétně WorkLounge digitalizuje?

Lubomír Šilhavý: Primárně přes zmíněnou aplikaci. Díky ní si mohou klienti odkudkoliv zobrazit svůj profil, podívat se na uzavřenou smlouvu či všechny automaticky generované faktury a platby. Mohou přes ni ukončit členství, na dálku tisknout či skenovat dokumenty, rezervovat meeting roomy i kanceláře na kterékoliv z našich poboček. Nechybí ani ohlašování návštěv a vyhledávání kontaktů třeba na budoucí potenciální partnery, kteří v některém z našich center pracují. Uživatelé také mohou vytvářet pracovní či zájmové i sportovní skupiny.

Například pokud jste freelancer, děláte webové stránky a potřebujete grafika, stačí se podívat do aplikace, dle potřebného zařazení najít profil potenciálního partnera a navázat spojení, potažmo napsat poptávku s informacemi. Naši aplikaci používáme zároveň i pro představování našich členů, jejich činností či produktů, ale hlavně pro budování komunity. Jejím prostřednictvím organizujeme mnoho vzdělávacích, společenských, kulturních i sportovních akcí, které nás vzájemně propojují.

Téma podporuje

Na otázky odpovídá

Erika BohatáErika Bohatá

Architektka působící již téměř 7 let v pražské firmě Capexus, která se specializuje na pracovní prostředí. Za sebou má více než deset let zkušeností v oboru a v Capexusu stála za návrhem kanceláří pro T-Mobile, Dáme Jídlo či Hello Bank.

Lubomír ŠilhavýLubomír Šilhavý

Lubomír Šilhavý má více než 20 let zkušeností v kancelářském byznysu. I proto se je rozhodl před dekádou zúročit při rozjíždění vlastních coworkingů WorkLounge. Dnes má pobočky v pražském Karlíně, Smíchově i na Václaváku a vedle nich tvoří koncept komunitního bydlení.

Martin ŽidekMartin Židek

Martin Židek působí již čtvrtým rokem v pražské firmě Capexus, která se specializuje na pracovní prostředí. Za sebou má designový koncept kanceláří pro T-Mobile nebo MSC.

Pohled do coworkingu

WorkLounge Karlín

WorkLounge Karlín

Vyhledávání