Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Nástroje a digitalizace byznysových procesů

Nástroje a digitalizace byznysových procesů

Nástroje digitalizace byznysových a IT procesů. Proč se veškeré ICT služby přesouvají do cloudu?

Digitalizace světa jde neúprosně kupředu a technologické firmy se předhánějí, kdo tomuto trendu vyjde lépe vstříc. Většina nástrojů vzniká už přímo v cloudové podobě, čímž se společnosti mohou soustředit čistě na byznys, protože jim odpadá starost s provozem a údržbou IT infrastruktury. „Cloud je budoucnost poskytování všech ICT služeb. Myslím, že jiná cesta už před námi ani není,“ shrnuje vývoj technologického světa František Zeman, zakladatel a šéf Algotechu. V nabídce této firmy je hned několik cloudových nástrojů, které otevírají dveře digitalizaci.

V jednom z předchozích rozhovorů jste zmínil, že Algotech už před lety vsadil vše na cloud. Proč myslíte, že to je jediná cesta kupředu?

Jde o vyspělejší technologii z mnoha důvodů. Je flexibilnější, bezpečnější, lze ji lépe kontrolovat na nákladové straně a nemá tak vysoké nároky na IT odbornost. Na tento trend naskakuje většina hráčů a své služby nabízí formou cloudu. Zdá se, že jiná cesta už před námi ani není – do pár let budou veškeré ICT služby v cloudu. Přitom když jsme se rozhodovali o výstavbě datového centra v Česku před devíti lety, slovo cloud ještě neexistovalo. A dnes nabízíme hned několik cloudových nástrojů.

Jaké výhody mohou cloudové nástroje podnikatelům či manažerům nabídnout?

Odpověď je částečně již výše. Provozování ICT v cloudu je bezpečnější, levnější, dokáže reagovat pružně na změny a o nedostatku IT personálu čteme každý den. Toto všechno umíme jako cloudový poskytovatel zákazníkům vyřešit a oni se mohou věnovat tomu, co je živí.

Allgotech se soustředí na malé a střední firmy. Co typicky takoví zákazníci řeší?

Malé firmy z pohledu IT nejraději neřeší nic. Potřebují se věnovat zákazníkovi a rozvoji vlastního produktu nebo služby. IT je v jejich očích jen podpůrná složka a přesně tak by k tomu dodavatelé měli přistupovat. Nesmí firmu zbytečně zatěžovat, aby měla čas na svůj byznys. Přesně tímto směrem jdou naše cloudové služby stejně jako nástroje v našem portfoliu – SugarCRM, call centrum AlgoCC, AlgoGDPR i ERP systémy, které nabízíme ve spolupráci s Oracle.

dsc09176

Datové centrum společnosti Algotech v Česku

Zkuste krátce představit SugarCRM. Jaké výhody v cloudové podobě nabízí?

SugarCRM je skvělý nástroj pro správu zákazníků a celého obchodního a marketingového procesu. Umí předvídat, řídit obchod a pomoci k vyššímu konverznímu poměru leadů. Je dost pružný, takže ho firma může propojovat s dalšími aplikacemi a upravovat podle svých potřeb. Oproti konkurenci jako jediní provozujeme systém na vlastních serverech, takže data máte neustále v bezpečí.

Díky těmto vlastnostem se skvěle hodí pro malé i větší podniky, protože u obou zlepšuje informační procesy, cena za jeho provoz se odvíjí od transparentních měsíčních poplatků a odpovědnost za provoz technologií je plně na nás jako na poskytovateli řešení.

Potom bych se rád zeptal na AlgoCC. Kde najde cloudové call centrum uplatnění?

AlgoCC je geniální nástroj pro komunikaci se zákazníky. Umí hlas, chat, e-mail, využívá celou řadu botů a spojuje dlouhodobou zkušenost s moderními trendy. Lze ho nasadit prakticky okamžitě a protože také běží z našeho cloudu, jsou zákaznická data na serverech pouze v Česku.

Dnes ho používají nejenom velké banky jako Komerční banka nebo Raiffeisenbank, ale také menší call centra, která chtějí svým zákazníkům poskytovat 100% péči. Tento nástroj postavený na platformě Avaya je důkazem, že zlaté české ručičky našly uplatnění i v tomto oboru.

Vynechat bychom neměli ani ERP systémy.

To rozhodně ne, protože bez nich by se úspěšné firmy neobešly. Enterprise resource planning systémy pro řízení a plánování podnikových procesů obvykle prostupují společností a musí fungovat naprosto bezchybně, aby plnily svou funkci. Cloudové ERP Algotechu je postavené na otevřených standardech a přednastavených informačních systémech Oracle. Větší i menší podniky mohou využít zmíněných výhod cloudu, jako je bleskové nasazení, flexibilita, čitelné náklady, vyšší bezpečnost a maximální dostupnost služeb. O nic se prakticky nemusí starat – o bezproblémový chod se staráme my, aktualizujeme a vyvíjíme další části, je-li třeba.

Když jste zmínil větší firmy, jak se odlišují jejich požadavky?

U větších firem jsou požadavky a očekávání v podstatě stejné jako u menších. Větší výzvou bývá integrovat jednotlivé části infrastruktury k sobě tak, aby podniku pomáhaly k úspěchu a nebrzdily jeho rozvoj. Do hry vstupuje více oddělení s různými zájmy a rozhodování je komplexnější. Mimoto zpracovávají více dat a mají mnohem vyšší požadavky na výpočetní výkon, ale v principu také chtějí co nejméně starostí s provozem jakýchkoliv cloudových nástrojů.

Postřehl jsem na vašem webu i záložku GDPR. Jak v této oblasti vstupuje do hry technologie?

Na technologické úrovni může cloud zajistit, že data jsou v bezpečí a že jsou spravována v souladu s předpisy. Cloud neřeší procesní záležitosti, architekturu aplikací ani chování uživatelů v těchto aplikacích. To už je na organizačním nastavení uživatelů. V tomto směru nabízíme firmám bezpečnostní audit, aby zjistily, zda osobní data ukládají z pohledu GDPR správně a pomáháme jim s kontinuálním dohledem nad dodržováním normy.

A jako třešničku na závěr si nechávám otázku na CADové systémy. Algotech se nedávno pochlubil, že se mu podařilo tyto nástroje rozchodit v cloudovém režimu. Co to znamená pro uživatele?

Existují aplikace či systémy, které by si s cloudem spojila jen hrstka lidí. Krásným příkladem je provoz CAD aplikací z cloudu, se kterou máme dnes už bohaté zkušenosti. Výhodou pro uživatele je, že jejich konstruktéři či architekti mohou pracovat odkudkoliv a kdykoliv bez potřeby využívat supervýkonné a drahé stolní stanice. Po migraci do cloudu stačí běžný notebook či PC a odpovídající monitor pro pohodlnou práci.

Téma podporují

Algotech

Na obsahu spolupracovali

František ZemanFrantišek Zeman

V roce 2002 František Zeman založil společnost Algotech, která se od telefonních ústředen propracovala až na jednoho z největších českých poskytovatelů cloudových služeb. Téměř 20 let ji vede z pozice CEO.

Vyhledávání