Data místo štěstí. Sazka mění sázení v technologii, říká Petr Chromý
Partnerem podcastu je Sazka
Sazka může na první pohled vypadat jako tradiční loterijní firma, ale v pozadí se mění na datově řízený technologický byznys. „Každý den je jiný, kreativní a inovativní. To mě na téhle práci baví,“ říká Petr Chromý, CRM manažer, který má na starost propojení marketingu, dat a inovativních technologií.
Do Sazky, která je součástí skupiny Allwyn, se dostal spíš náhodou – po zkušenostech v O2, AVG a Avastu. „Vždycky chci vidět, jak celé odvětví funguje, a Sazka mě posunula profesně i lidsky,“ popisuje. Dnes vede tým, který je zodpovědný za fungování celého kampaňového ekosystému se zaměřením na integrace, automatizace a inovace.
CRM v Sazce vzniklo interně. „Začínali jsme v pěti lidech, dnes máme jeden kampaňový nástroj propojený napříč firmou a dokážeme ovládat až deset kanálů přímé komunikace,“ říká Chromý.
Data dnes firmě pomáhají nejen k přesně cíleným kampaním, ale i k překvapivým zjištěním. „Zjistili jsme třeba, že zákazníci po sázce nejčastěji vsadí znovu na stejný produkt. To nás přimělo upravit personalizaci,“ vysvětluje. Sazka navíc kombinuje transakční a webová data s tzv. zero party daty (ze zákaznických výzkumů), aby získala holistický 360stupňový pohled na zákazníka.
Umělá inteligence je pro Sazku samozřejmostí. „AI využíváme při generování obsahu, monitoringu i predikci hodnoty zákazníka. Například v optimalizaci pop-upů nám AI vygenerovala návrhy, které měly o 9 procentních bodů lepší konverzi,“ uvádí Chromý. Důležitá je bezpečnost – firma má kontrolní mechanismy, tzv. „CRM brzdy“, vedoucí k prevenci či minimalizaci chyb (rizik) v rámci segmentace a exekuce kampaní.
Nedávno Sazka spustila na Slovensku produkt Sazka Hry a kombinuje lokální byznys tým a české technologické zázemí. „Byla to velká výzva, ale podle zákaznických zkušeností se produkt povedl,“ říká Chromý.
Do budoucna chce společnost, kromě jiného, posunout personalizaci na úroveň hyperpersonalizace a ještě víc automatizovat vyhodnocování kampaní. „Je to o mravenčí práci. Ale jsme připraveni oslovovat zákazníky nabídkou šitou na míru – správným kanálem ve správný čas,“ dodává.
V podcastu se také dozvíte:
- Jak Sazka kombinuje data o počasí s marketingovými kampaněmi.
- Proč její e-mailové kampaně dosahují nadprůměrné míry otevření.
- Jak AI pomáhá odhalovat chyby a zvyšovat konverze.