BrandStories

Jak poznat, že obchodní oddělení neklape? A jak ho opravit? Někdy je potřeba pomoc zvenčí

Partnerem podcastu je JPF

Víte, co je to teorie kripla nebo pasivní obchod? Pokud ano, tak jste na dobré cestě alespoň rozpoznat chvíli, kdy vaše obchodní oddělení potřebuje nakopnout. Hůře se už ale koná a znovu zaměstnance učí novým věcem. Někdy je v těchto případech výhodnější sáhnout po pomoci zvenčí a nechat ve firmě fungovat takzvaný interim, tedy dočasný management, který pomůže společnosti nastavit novou strategii – a nemusí jít jen o tu obchodní. „Když se dostane obchodní oddělení pod tlak, může rozhodit celou firmu,“ říká v podcastu BrandStories Jan Kodytek ze společnosti JPF.

Epizody 58 epizod

Umělá inteligence je trojský kůň. Zaměstnanci ji používají i mnohem dřív než firmy, říká Tomáš Foltýn z Trasku

Zákazníci často přijdou s jasnou představou: „Chceme nasadit AI.“ Ale podle Tomáše Foltýna, Head of Technology Unit ve společnosti Trask, to bývá jen začátek delší cesty. „Lidi říkají, co chtějí. Ne to, co opravdu potřebují,“ popisuje realitu digitální transformace, která se bez kvalitních dat a realistických očekávání neobejde.

V nové epizodě podcastu BrandStories Tech mluví Foltýn o AI agentech, modernizaci IT systémů i o tom, jak firmy přehlížejí, že jejich zaměstnanci už generativní umělou inteligenci dávno používají – jen ne oficiálně. „AI je trojský kůň. Pronikl do firem zevnitř, skrz zaměstnance. Firemní směrnice nestíhají držet krok,“ říká s tím, že bezpečnost a governance budou brzo stejně velkým tématem jako samotná umělá inteligence.

Foltýn ale není jen technolog, je i praktik. V Trasku řeší se zákazníky konkrétní projekty – od modernizace backendových systémů až po hackathony s AI agenty, kteří dokážou vyřešit konkrétní byznysový problém za jediný den. „Bez dat není AI. A většina firem to zjistí až poté, co do toho investují,“ dodává.

V podcastu se také dozvíte:

  • proč AI agenti nejsou jen další hype, ale nástroj pro reálnou úsporu času a nákladů,
  • jaké chyby dělají firmy při přesunu do cloudu,
  • jak propojit doménovou znalost z automotive s potřebami energetiky.

Startup není pro každého. Pokud nemáte rádi adrenalin, raději se do nich nepouštějte, říká Petr Kováčik

Zakladatel studia Budeto a startupový investor Petr Kováčik ví, o čem mluví. Startupový svět sleduje už čtvrt století – jako zakladatel, investor i průvodce nových podnikatelů. A má jasno: ne každý má na to, aby uspěl. „Startup je extrémně těžká disciplína. Stavíte něco, co nikdo nezná, a přitom čekáte, že za to budou lidi platit. Každý den balancujete nad útesem,“ říká v podcastu Brandstories.

Kdo má podle něj šanci uspět? Ne nutně mladý nadšenec hned po škole. „Ideální zakladatel je člověk s reálnými zkušenostmi z oboru, ideálně ve správné životní fázi – má prostor, čas i zázemí. Startup je totiž druhé mimino, které vám sežere všechen čas,“ vysvětluje. A dodává, že se snaží vyhledávat zakladatele, kteří nejsou zamilovaní do jediné myšlenky, ale umí o ní kriticky přemýšlet a přizpůsobovat ji trhu.

Sám Kováčik má v šuplíku desítky rozpracovaných nápadů, které testuje společně se správnými lidmi. Pokud to klapne, sám do projektu vstoupí jako první investor. „Nejsem inkubátor, akcelerátor ani fond. Jsem člověk, který s vámi bude každý den a pomůže vám stavět. Startup totiž nevznikne za tři měsíce – první rok je boj o přežití,“ dodává.

V podcastu se také dozvíte:

  • Proč američtí investoři milují zakladatele, kteří už jednou neuspěli.
  • Které vlastnosti jsou pro startupového foundera klíčové – a které se nedají naučit.
  • Proč fundraising ještě neznamená, že máte fungující firmu.

Petr Kováčik působí jako mentor v CzechCrunch Startup Academy, která pomáhá tvůrcům zajímavých startupů růst. Na podzim 2025 otevíráme již osmý ročník. Přijdete se k nám! Veškeré informace k programu a také možnost zaslat svou přihlášku najdete na webu.

Investice do retail parků nabízí příslib stabilního výnosu, říkají experti ZDR Investments

Investice do nemovitostí jsou pro mnoho Čechů stále zaručeným způsobem, jak zhodnotit své úspory. Jak ale vybrat správný fond, který přináší stabilní výnosy, a co všechno je třeba vědět před tím, než investujete? V podcastu BrandStories jsme se setkali s Radkem Hladkým a Romanem Latuskem z investiční skupiny ZDR Investments, která se skládá ze tří fondů: fondu pro kvalifikované investory ZDR Investments, retailového fondu ZDR Investments Public a druhého retailového fondu ZDR Investments Industrial.

„Náš model je postaven na stabilitě. Vybíráme nemovitosti, které jsou odolné vůči ekonomickým výkyvům, a retail parky se ukázaly jako nejstabilnější aktivum,“ říká Radek Hladký. Podle něj je důležité, že investoři mohou vstoupit do fondu s relativně malými částkami a diverzifikovat riziko tím, že neinvestují do jedné nemovitosti, ale podílí se na celém portfoliu.

Nemovitostní fondy nejsou podle Romana Latuskeho pouze pro velké investory. „Na výnosu z takzvaných retailových fondů mohou participovat i drobní investoři, a to od částky 200 korun měsíčně,“ doplňuje. Kromě výhodných podmínek se také zaměřují na udržitelnost a ESG faktory.

V podcastu se také dozvíte:

  • Jaké jsou hlavní výhody investování do nemovitostních fondů.
  • Proč jsou retail parky odolné vůči ekonomickým krizím.
  • Jaké výnosy můžete očekávat od fondů pro kvalifikované investory a veřejnost.

Řekli, že mi chybí odvaha a autenticita. Musel jsem se změnit, říká Jiří Zouhar, lídr týmu auditu v PwC

Kariérní zklamání, které by jiného odradilo, pro Jiřího Zouhara znamenalo nový začátek. Po deseti letech tvrdé práce a neúspěšném pokusu o povýšení na partnera firmy se rozhodl pro změnu. Začal se soustředit na to, jak se zlepšit a jak lépe procházet životními i profesními výzvami. Dnes je Jiří Zouhar šéfem auditní divize PwC pro střední a východní Evropu a o svém příběhu mluví v novém díle podcastu BrandStories.

„Klíčem k úspěchu je být sám sebou, ne se snažit být někým jiným,“ říká Zouhar. Kromě profesního rozvoje také klade důraz na to, jak se učit z neúspěchů, čelit stresu a jak se zlepšovat i v těžkých chvílích. Říká, že tento přístup vnímá jako základ své filozofie nejen v práci, ale i v osobním životě.

V podcastu se od Jiřího Zouhara také dozvíte:

  • Jak přistupuje k vedení týmu v tak rozdílných kulturách, jako je Ázerbájdžán nebo Ukrajina.
  • Jak mu sport pomohl naučit se zvládat neúspěchy a tlak.
  • Jak se za poslední roky změnil svět auditu a jakou roli v něm hraje umělá inteligence.
  • Co pro něj znamená propojení osobního růstu a profesního rozvoje v kontextu vedení lidí.

Dvě až tři generace v jednom týmu mě jako leadera hodně baví, říká Jiří Tvrdoň z Erste Premier

Vedení týmu, který zahrnuje jak mladé, energické kolegy, tak zkušené profesionály, je výzvou, která si žádá nejen vize, ale i silnou schopnost komunikace a empatie. Jiří Tvrdoň, leader prémiového bankovnictví v Erste Premier, to ví moc dobře. „V mém týmu máme lidi od 25 do 62 let, což je naprosto fascinující kombinace. Každá generace přináší něco jiného – mladí dravci energii a inovace, starší kolegové zase stabilitu a klid,“ říká Tvrdoň v podcastu BrandStories, kde odkrývá tajemství svého přístupu k vedení týmu a práci s lidmi.

Pro Jiřího Tvrdoně je důvěra v týmu základem úspěchu. V moderní době, kdy digitalizace a flexibilní pracovní doba hrají klíčovou roli, je podle něj důležité najít rovnováhu mezi nároky a péčí o tým. „Tým musí vědět, proč něco dělá. Až když lidi nalodíte na svoji myšlenku, jdou dál s vámi,“ tvrdí.

V podcastu se také dozvíte:

  • Jaké klíčové vlastnosti by měl mít dobrý leader dnes.
  • Jaké trendy aktuálně ovlivňují bankovnictví.
  • Proč je důvěra mezi bankéřem a klientem základem kvalitního vztahu.
czechcrunch-brandstories
Nahlížíme do zákulisí značek a odkrýváme příběhy lidí, kteří je vytvářejí. Povídáme si o know-how, produktech, důležitých milnících firem i brandů a zajímají nás klíčoví lidé, týmy a jejich synergie. Podcast vzniká ve spolupráci CzechCrunche a vybraných značek. Moderuje Míša Raková.
Míša Raková

Míša Raková • tvůrce podcastu BrandStories