Brand Stories vizuál

BrandStories

Notino rychle roste. Myslíme na zákazníky, ale i na zaměstnance

Podporuje Notino

Pro e-shopy právě teď vrcholí nejvýdělečnější období v roce, kdy se na internetu prodává zboží za desítky miliard. A zásadní období je to také pro Notino. Michal Daniel do společnosti nastupoval v roce 2016. V tu dobu měla firma obrat kolem pěti miliard korun a tehdy pětadvacetiletý rodák ze slovenského města Detva nastupoval na pozici exekutivního asistenta, který teprve poznával taje rychle rostoucího světa e-shopů. Dnes je z Notina největší online prodejce parfémů a kosmetiky v Evropě, Michal Daniel sedí jako člen nejužšího vedení v jeho představenstvu a dohlíží mimo jiné na to, jak se daří několika tisícovkám zaměstnanců firmy. „Teď ve vánoční sezoně je nás přes tři a půl tisíce,“ říká Michal Daniel, Chief People and Legal Officer v Notinu, v novém díle podcastu BrandStories.

Tento díl moderuje Ondřej Holzman. 

Epizody 12 epizod

Jak pomoct firmě, která má potíže? Začít musí majitel vždy sám u sebe, říká Jiří Jemelka z JPF

Je běžné, že v životě firem dojde na situace, kdy se úplně nedaří podle představ. Někdy to překlenou a zase pokračují v růstu, jindy jsou problémy složitější a je třeba je řešit. Dlouholeté zkušenosti s tím má Jiří Jemelka, majitel společnosti JPF, která se specializuje na takzvaný interim management a pomáhá firmám s jejich záchranou, pokud jsou v nesnázích. Když takový případ řeší, bezpečně ví, kde je třeba začít. „Vždy začínáme s osobou majitele, to je alfa a omega celé firmy. Když se nám podaří vyladit jeho fungování, nutně se to projeví v atmosféře ve firmě a následně i na výsledcích,” vysvětluje Jiří Jemelka v novém díle podcastu BrandStories.

Epizodu moderuje Ondřej Holzman.

Lidé neřeší, jestli potraviny přivezeme za pár minut nebo hodinu, zajímá je cena, říká šéf Foodory

Trvalo to jen pár měsíců a Dáme jídlo se změnilo a obléklo značku Foodora. Pod ní se společnost Delivery Hero rozhodla sjednotit všech sedm evropských trhů, na kterých působí. „Znalost značky Foodora byla za čtyři měsíce zpět na úrovni, kterou Dáme jídlo budovalo deset let,“ říká Adam Kolesa, šéf české pobočky společnosti Foodora. Jeho firmě se zároveň podařilo nastartovat růst tržeb a prioritou je zlepšování zákaznické zkušenosti – z rozvozů jídel se tak stávají obchodní domy na kolečkách.

Učíme zakladatele přemýšlet nad byznysem, když jim firma vyroste, říká Jiří Jemelka z JPF

Zakladatelé a majitelé firem patří k těm nejdůležitějším v celém byznysu, ale neznamená to, že ho musí vždy řídit. V začátcích je logické, že je zakladatel zapojen do všech procesů, ale jak se firma rozvíjí a roste, jeho role by se měla postupně proměňovat. Přesvědčen je o tom Jiří Jemelka, zakladatel a majitel společnosti JPF, která pomáhá firmám s jejich záchranou, pokud jsou v nesnázích, nebo naopak s nakopnutím, když stagnují. „Majitele učíme, jak mají nad byznysem přemýšlet, protože když založíte truhlárnu, která vám vyroste na sto lidí, tak při takové velikosti už nemůžete pořád uvažovat jako řemeslník. Lidé od vás čekají něco jiného,“ vysvětluje Jiří Jemelka v novém díle podcastu BrandStories.

Firmy už se ke kancelářím nechtějí upisovat na 15 let, říká zakladatel sítě WorkLounge

Jak se změnilo využívání kanceláří? Dříve byla trendem sdílená pracovní místa, dnes plně servisované kanceláře. „Předtím se pronajímala jen plocha, ale to se mění a klienti vyžadují kompletní vybavení kanceláře včetně nábytku, služeb recepce, jednacích místností nebo kuchyňky s kávou zdarma,“ říká Lubomír Šilhavý, zakladatel sítě servisovaných kanceláří WorkLounge. Největší trend dnes vidí v tom, jak malé i velké firmy přemýšlí o kancelářích – překvapivě velmi podobně. Nechtějí se zavazovat na dekádu dopředu, protože trh se dynamicky mění a dát takový slib není často v lidských silách. Pusťte si celý rozhovor v podcastu BrandStories!

Serious Media nakupují reklamní prostor pro evropské kampaně Alzy i Packety. Budují jejich značky

Nedávejte nám rozpočet, dejte nám cíl. Každý náš klient je referenční, není žádný, kterým bychom se nechtěli chlubit. Firmám za reklamu šetříme desítky procent. Sebevědomými prohlášeními zakladatelé mediální agentury Serious Media rozhodně nešetří. Jaký je jejich recept na úspěch reklamních kampaní a v čem se jejich fungování liší od dlouholetého standardu na trhu? Tajnou ingrediencí je trpělivost, protože reklama je běh na dlouhou trať. Poslechněte si celý rozhovor s šéfy agentury Dominikem Válkou a Petrem Lyčkou v podcastu BrandStories. Poslechněte si celý rozhovor!

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories