Brand Stories vizuál

BrandStories

Ovládněte komunikační techniky a staňte se prodejním monstrem

Podporuje SEBA Academy

Vždy, když něco děláte, tak prodáváte. Svůj produkt, firmu, myšlenku, vizi nebo službu. Většina lidí v tom ale není dostatečně dobrá. Nebo tak dobrá, jak by mohla. Má problémy se sebeprezentací i komunikací obecně. Podle majitele SEBA Academy Petra Vojnara jde ale všechno naučit. „Je to pět zbraní, se kterými, když vůbec víte, že existují, orientujete se v nich a dokážete je využívat a kombinovat, tak získáte brutální konkurenční výhodu nad lidmi ve vašem oboru, kteří sice třeba umí prodávat, ale už nechápou, že existují například ovlivňovací techniky,“ vysvětluje Vojnar s tím, že čím více technik dokážete zapojit, tím lepší budete.

Epizody 20 epizod

Malé a střední firmy jsou snadným cílem pro kybernetický útok

Kyberútoky? To se nás netýká, co by si na nás vzali, říkají si často majitelé malých a středních podniků. V současné době jsou to ale podle odborníků i statistik právě tyto firmy, na které se útočníci soustředí, protože jsou velmi snadným cílem a peněz mají v poměru ke snaze, kterou je potřeba na kyberútok vynaložit, dostatek. Podle posledních dat dokonce tvoří 54 procent kyberútoků ty na malé a střední firmy, zatímco na velké je to jen 7 procent.

„Útoky už neprovádějí ani lidé. Je to tak lehké, že si nastaví boty, kteří skenují internet, a když najdou slabinu, tak si hackeři jen dohledají o firmě informace, jestli se jim útok vyplatí,“ vysvětluje Business Development Manager ze společnosti Vodafone Jiří Homola, který byl hostem podcastu BrandStories.

Jak poznat, že obchodní oddělení neklape? A jak ho opravit? Někdy je potřeba pomoc zvenčí

Víte, co je to teorie kripla nebo pasivní obchod? Pokud ano, tak jste na dobré cestě alespoň rozpoznat chvíli, kdy vaše obchodní oddělení potřebuje nakopnout. Hůře se už ale koná a znovu zaměstnance učí novým věcem. Někdy je v těchto případech výhodnější sáhnout po pomoci zvenčí a nechat ve firmě fungovat takzvaný interim, tedy dočasný management, který pomůže společnosti nastavit novou strategii – a nemusí jít jen o tu obchodní. „Když se dostane obchodní oddělení pod tlak, může rozhodit celou firmu,“ říká v podcastu BrandStories Jan Kodytek ze společnosti JPF.

Mít e-shop je těžká disciplína. Češi se zdráhali logistiku outsourcovat, to se ale mění

V Česku byla tendence nic neoutsourcovat, protože já, majitel, to zvládnu líp, ale to se mění, říká Petr Litavec, který vede firmu Authentica Fulfillment. Ta se zvládne postarat o zboží od jeho zabalení až po logistiku. „Náš průměrný zákazník je nyní majitel e-shopu, zhruba třicátník, který si spočítá, že některé věci radši outsourcuje, pokud to ten dodavatel dokáže udělat lépe a kvalitněji,” vysvětluje obrat v myšlení českých podnikatelů Litavec. Poptávka po fulfillmentu proto neustále roste. V novém díle podcastu BrandStories mluvíme o tom, pro koho je fulfillment neboli outsourcing logistiky internetového obchodu vhodný a pro koho naopak ne, o ozdravení české e-commerce scény i automatizaci, která už řeší, jak přeskládat krabice, aby ani robot pro ně nemusel daleko.

Jak vybrat CEO a nenasekat při tom plno chyb, radí Jiří Jemelka z JPF

Vypiplat si firmu a v určité chvíli se vzdát kontroly nad ní je pro mnohé majitele naprosto nepředstavitelné. Přitom tím, že se snaží vše zvládat, i když už vyrostla nad jejich schopnosti, škodí sobě a často i své firmě. Výkonný ředitel, anglicky Chief Executive Officer neboli CEO, přebere většinu dennodenní agendy a majitel se může soustředit na strategická rozhodnutí, networking nebo sám na sebe a svůj osobní život. „Majitelé takového člověka chtějí i nechtějí. Na logické úrovni jim to dává smysl, ale pak přijdou emoce, podvědomí a návyky, které si za roky ve firmě vybudovali, a toho všeho se velice těžko vzdávají,“ vysvětluje Jiří Jemelka, zakladatel společnosti JPF.

Logistika je neviditelným motorem ekonomiky, říká Jánoši z P3 Logistic Parks

Když jste si před deseti lety něco objednali na internetu, čekali jste na to klidně i týden. Dnes to chce mít zákazník doma ne v řádech dní, ale hodin. Jak dlouho čekáme, nakonec závisí na jediném – logistice. Kde má firma dané zboží uskladněno, jak inteligentní sklad to je, jak rychle dokáže zboží vydat nebo jak daleko od zákazníka sklad stojí. „Asi vše, co máte dnes na sobě, prošlo nějakými sklady. Logistika je motorem ekonomiky, který nikdo nevidí, ale kdyby se pokazil, celé se to rozsype,“ vysvětluje Peter Jánoši, výkonný ředitel P3 Logistic Parks pro Českou a Slovenskou republiku.

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories