BrandStories

Ovládněte komunikační techniky a staňte se prodejním monstrem

Partnerem podcastu je SEBA Academy

Vždy, když něco děláte, tak prodáváte. Svůj produkt, firmu, myšlenku, vizi nebo službu. Většina lidí v tom ale není dostatečně dobrá. Nebo tak dobrá, jak by mohla. Má problémy se sebeprezentací i komunikací obecně. Podle majitele SEBA Academy Petra Vojnara jde ale všechno naučit. „Je to pět zbraní, se kterými, když vůbec víte, že existují, orientujete se v nich a dokážete je využívat a kombinovat, tak získáte brutální konkurenční výhodu nad lidmi ve vašem oboru, kteří sice třeba umí prodávat, ale už nechápou, že existují například ovlivňovací techniky,“ vysvětluje Vojnar s tím, že čím více technik dokážete zapojit, tím lepší budete.

Epizody 57 epizod

Startup není pro každého. Pokud nemáte rádi adrenalin, raději se do nich nepouštějte, říká Petr Kováčik

Zakladatel studia Budeto a startupový investor Petr Kováčik ví, o čem mluví. Startupový svět sleduje už čtvrt století – jako zakladatel, investor i průvodce nových podnikatelů. A má jasno: ne každý má na to, aby uspěl. „Startup je extrémně těžká disciplína. Stavíte něco, co nikdo nezná, a přitom čekáte, že za to budou lidi platit. Každý den balancujete nad útesem,“ říká v podcastu Brandstories.

Kdo má podle něj šanci uspět? Ne nutně mladý nadšenec hned po škole. „Ideální zakladatel je člověk s reálnými zkušenostmi z oboru, ideálně ve správné životní fázi – má prostor, čas i zázemí. Startup je totiž druhé mimino, které vám sežere všechen čas,“ vysvětluje. A dodává, že se snaží vyhledávat zakladatele, kteří nejsou zamilovaní do jediné myšlenky, ale umí o ní kriticky přemýšlet a přizpůsobovat ji trhu.

Sám Kováčik má v šuplíku desítky rozpracovaných nápadů, které testuje společně se správnými lidmi. Pokud to klapne, sám do projektu vstoupí jako první investor. „Nejsem inkubátor, akcelerátor ani fond. Jsem člověk, který s vámi bude každý den a pomůže vám stavět. Startup totiž nevznikne za tři měsíce – první rok je boj o přežití,“ dodává.

V podcastu se také dozvíte:

  • Proč američtí investoři milují zakladatele, kteří už jednou neuspěli.
  • Které vlastnosti jsou pro startupového foundera klíčové – a které se nedají naučit.
  • Proč fundraising ještě neznamená, že máte fungující firmu.

Petr Kováčik působí jako mentor v CzechCrunch Startup Academy, která pomáhá tvůrcům zajímavých startupů růst. Na podzim 2025 otevíráme již osmý ročník. Přijdete se k nám! Veškeré informace k programu a také možnost zaslat svou přihlášku najdete na webu.

Investice do retail parků nabízí příslib stabilního výnosu, říkají experti ZDR Investments

Investice do nemovitostí jsou pro mnoho Čechů stále zaručeným způsobem, jak zhodnotit své úspory. Jak ale vybrat správný fond, který přináší stabilní výnosy, a co všechno je třeba vědět před tím, než investujete? V podcastu BrandStories jsme se setkali s Radkem Hladkým a Romanem Latuskem z investiční skupiny ZDR Investments, která se skládá ze tří fondů: fondu pro kvalifikované investory ZDR Investments, retailového fondu ZDR Investments Public a druhého retailového fondu ZDR Investments Industrial.

„Náš model je postaven na stabilitě. Vybíráme nemovitosti, které jsou odolné vůči ekonomickým výkyvům, a retail parky se ukázaly jako nejstabilnější aktivum,“ říká Radek Hladký. Podle něj je důležité, že investoři mohou vstoupit do fondu s relativně malými částkami a diverzifikovat riziko tím, že neinvestují do jedné nemovitosti, ale podílí se na celém portfoliu.

Nemovitostní fondy nejsou podle Romana Latuskeho pouze pro velké investory. „Na výnosu z takzvaných retailových fondů mohou participovat i drobní investoři, a to od částky 200 korun měsíčně,“ doplňuje. Kromě výhodných podmínek se také zaměřují na udržitelnost a ESG faktory.

V podcastu se také dozvíte:

  • Jaké jsou hlavní výhody investování do nemovitostních fondů.
  • Proč jsou retail parky odolné vůči ekonomickým krizím.
  • Jaké výnosy můžete očekávat od fondů pro kvalifikované investory a veřejnost.

Řekli, že mi chybí odvaha a autenticita. Musel jsem se změnit, říká Jiří Zouhar, lídr týmu auditu v PwC

Kariérní zklamání, které by jiného odradilo, pro Jiřího Zouhara znamenalo nový začátek. Po deseti letech tvrdé práce a neúspěšném pokusu o povýšení na partnera firmy se rozhodl pro změnu. Začal se soustředit na to, jak se zlepšit a jak lépe procházet životními i profesními výzvami. Dnes je Jiří Zouhar šéfem auditní divize PwC pro střední a východní Evropu a o svém příběhu mluví v novém díle podcastu BrandStories.

„Klíčem k úspěchu je být sám sebou, ne se snažit být někým jiným,“ říká Zouhar. Kromě profesního rozvoje také klade důraz na to, jak se učit z neúspěchů, čelit stresu a jak se zlepšovat i v těžkých chvílích. Říká, že tento přístup vnímá jako základ své filozofie nejen v práci, ale i v osobním životě.

V podcastu se od Jiřího Zouhara také dozvíte:

  • Jak přistupuje k vedení týmu v tak rozdílných kulturách, jako je Ázerbájdžán nebo Ukrajina.
  • Jak mu sport pomohl naučit se zvládat neúspěchy a tlak.
  • Jak se za poslední roky změnil svět auditu a jakou roli v něm hraje umělá inteligence.
  • Co pro něj znamená propojení osobního růstu a profesního rozvoje v kontextu vedení lidí.

Dvě až tři generace v jednom týmu mě jako leadera hodně baví, říká Jiří Tvrdoň z Erste Premier

Vedení týmu, který zahrnuje jak mladé, energické kolegy, tak zkušené profesionály, je výzvou, která si žádá nejen vize, ale i silnou schopnost komunikace a empatie. Jiří Tvrdoň, leader prémiového bankovnictví v Erste Premier, to ví moc dobře. „V mém týmu máme lidi od 25 do 62 let, což je naprosto fascinující kombinace. Každá generace přináší něco jiného – mladí dravci energii a inovace, starší kolegové zase stabilitu a klid,“ říká Tvrdoň v podcastu BrandStories, kde odkrývá tajemství svého přístupu k vedení týmu a práci s lidmi.

Pro Jiřího Tvrdoně je důvěra v týmu základem úspěchu. V moderní době, kdy digitalizace a flexibilní pracovní doba hrají klíčovou roli, je podle něj důležité najít rovnováhu mezi nároky a péčí o tým. „Tým musí vědět, proč něco dělá. Až když lidi nalodíte na svoji myšlenku, jdou dál s vámi,“ tvrdí.

V podcastu se také dozvíte:

  • Jaké klíčové vlastnosti by měl mít dobrý leader dnes.
  • Jaké trendy aktuálně ovlivňují bankovnictví.
  • Proč je důvěra mezi bankéřem a klientem základem kvalitního vztahu.

One man show přestane fungovat v momentě, kdy firma přeroste 20 lidí, říká Arnošt Čáp o předávání firem

V novém díle podcastu BrandStories se ponoříme do zákulisí rozhodování majitelů firem, kteří stojí na křižovatce: pokračovat, nebo odejít? Hostem je Arnošt Čáp, výkonný ředitel a prokurista JPF Czech, který už patnáct let pomáhá podnikatelům najít správný okamžik pro předání firmy – a někdy i pochopit, že to vlastně vůbec nechtějí. „One man show přestane fungovat v momentě, kdy firma přeroste 20 lidí. Dusí ji to. A dusí to i samotného zakladatele,“ říká Čáp.

V rozhovoru se dozvíte, jak vypadá typologie majitelů – od těch, kteří nechtějí, ale musí, až po ty, kteří chtějí, ale nevědí jak. Arnošt Čáp popisuje, proč je klíčové, aby si majitelé firem uvědomili, že růst firmy s sebou přináší i potřebu změnit roli – a někdy i celý mindset. „Delegování není o tom něco někomu hodit na stůl. Je to o trpělivosti, důslednosti a ochotě vychovávat,“ dodává.

Podcast otevírá i citlivá témata jako emoční připoutanost k firmě, neochotu pustit otěže nebo fakt, že v rodinných firmách není vždy ideální volbou jako nástupce vlastní dítě. Čáp otevřeně mluví o limitech, přetížení a tom, co se děje, když si zakladatel konečně přizná, že už na vše sám nestačí.

V podcastu se dozvíte:

  • Proč typickým bodem zlomu je počet 20 zaměstnanců.
  • Jaké signály napoví, že se blíží „maturita z podnikání“.
  • Jak si vybrat vhodného nástupce, když děti nechtějí firmu převzít.
czechcrunch-brandstories
Nahlížíme do zákulisí značek a odkrýváme příběhy lidí, kteří je vytvářejí. Povídáme si o know-how, produktech, důležitých milnících firem i brandů a zajímají nás klíčoví lidé, týmy a jejich synergie. Podcast vzniká ve spolupráci CzechCrunche a vybraných značek. Moderuje Míša Raková.
Míša Raková

Míša Raková • tvůrce podcastu BrandStories