BrandStories

Umělou inteligenci používá 90 procent startupů. Řada tradičních firem to má jinak, ukázal nový průzkum

Podporuje ČSOB & Mastercard

Ve financích a bankovnictví inovace často předčí očekávání, zato ve zdravotnictví a na úřadech máme rezervy. Vyplývá to z průzkumu společností ČSOB a Mastercard s názvem Index inovací, který ukázal úroveň 78,3 bodu ze sta, což naznačuje, že Češi jsou s inovacemi celkově spokojeni. Nejvíce bodů získala oblast finančních technologií, kde nabídka služeb dokonce převyšuje očekávání. „V oblasti bezhotovostních plateb je Česko extrémně vyspělé. Lidé mají k dispozici tolik platebních metod, že málokomu něco chybí,“ popisuje v podcastu BrandStories Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za technologie, data a inovace.

V průzkumu se rovněž objevily zajímavé postřehy ohledně využívání umělé inteligence. Zatímco startupy jsou v tomto směru velmi aktivní, tradičnější firmy ji využívají méně, často kvůli neznalosti nebo finančním omezením. „Mnozí tvrdí, že AI nepoužívají, ale opak je pravdou. Už jen běžné navigace v autech jsou formou umělé inteligence,“ vysvětlila ale Bauer.

Poslechněte si nový díl BrandStories o tom, co všechno průzkum zjistil a kde mají Češi ve využívání inovací rezervy.

Epizody 38 epizod

Přejít od státních zakázek na komerční trh? Rozjeďte inovace a změňte kulturu, říkají v OKsystemu

Jak se transformuje firma, který byla kompletně zaměřená na státní správu? „Přejít úspěšně na komerční trh mělo nejen technologický, ale i kulturní rozměr,“ popisuje proměnu své společnosti Vladimír Fuchs, obchodní ředitel OKsystemu a host dalšího dílu podcastu BrandStories.

Podle Fuchse OKsystem směřuje k vývoji produktů typu SaaS, které umožní oslovit širší komerční trh. Tento posun vyžaduje změnu firemní kultury a přístupů, zejména větší flexibilitu a zaměření na inovace. „Když vyvíjíme produkty pro SaaS, musíme důkladně porozumět potřebám různých typů zákazníků a být připraveni reagovat na změny trhu,“ vysvětluje Fuchs rozdíl oproti dosavadním projektům pro státní sektor. Jaké další zkušenosti firma při transformaci nabrala, si poslechněte v podcastu.

Jak e-mailingem uspět na Black Friday? Pečujte o zákazníky už od jara, radí Jakub Stupka z Ecomailu

V období Black Friday přistane v našich schránkách téměř dvojnásobek obchodních e-mailů. Jak posílat takové, podle kterých uživatel nakoupí? „Kobercové nálety plošných kampaní jsou už přežitkem. Pokud chcete uspět, potřebujete pracovat s daty a obsah chytře personalizovat,“ říká spoluzakladatel Ecomailu Jakub Stupka v novém díle podcastu BrandStories.

Intuice mě zachránila od mnohamilionové smlouvy. Zněla slibně, ale zničila by nás, říká kadeřník Arsov

„Rád se inspiruji zajímavými lidmi a příběhy, ale pokud chcete být úspěšní, musíte mít vizi a najít si vlastní cestu,” říká Tomáš Arsov, jediný český kadeřník, který vybudoval vlastní značku vlasové kosmetiky. O tom, co to znamená, jak poznat produkty, které jsou skutečně šetrné, a také o překážkách na své podnikatelské cestě vypráví v novém díle podcastu BrandStories.

K vytvoření české prémiové řady produktů, které se dnes prodávají i v běžných drogeriích, vedla Arsova inspirace z USA. „Produkty nesmí lidem škodit, musí vyřešit konkrétní problém, ne ho jenom maskovat,“ dodává o svých výrobcích.

Kybernetické podvody jsou čím dál promyšlenější. Začínají třeba i nenápadnou zmínkou na sítích

Obětí internetových podvodů se v loňském roce stalo téměř 70 tisíc klientů českých bank. Uvádí to Česká bankovní asociace. „Podvod často začíná nevinně. Třeba nenápadnou zmínkou na sociálních sítích, po které následuje promyšlený scénář,“ říká Tomáš Mika z mBank. Společně s Františkem Jungrem ze společnosti Visa byli hosty BrandStories. O tom, jak rozpoznat nedůvěryhodný zdroj a na jaké nové praktiky podvodníků si dát na internetu pozor, si poslechněte nový díl našeho podcastu.

Značkové sako a kafe? Prémioví bankovní klienti spíš ocení jednoduchost a online dostupnost

Svěřit své peníze a majetek někomu do péče nebývá pro mnoho lidí úplně jednoduché. Důvěra je v takovém případě klíčová. Co jsou ale další kritéria? Spousta lidí chce vše vyřešit online, jiným záleží na benefitech, které od své banky dostanou. Jak se mění preference prémiových klientů bank? A nakolik je ovlivnil nástup technologií a umělé inteligence? O tom jsme mluvili s regionální ředitelkou Erste Premier v České spořitelně Janou Čechovou v podcastu BrandStories, ve kterém nahlížíme do zákulisí firem.

Brand Stories vizuál
V zákulisí zajímavých českých firem. Produkty, know-how a klíčoví lidé. Podcast vzniká ve spolupráci CC.cz a vybraných značek. Moderuje Ivana Karhanová.
Ivana Karhanová

Ivana Karhanová • tvůrce podcastu BrandStories