BrandStories

Zajímavá příležitost? Investice do malých a středních firem

Partnerem podcastu je JPF

Investice do malých a středních podniků jsou v Česku zatím úplně na začátku. Částečně i proto, že investovat do živé firmy je daleko složitější než si koupit byt nebo bitcoin. Koupit celou filmu nebo i jen její část ale začíná zajímat čím dál více investorů i u nás. Pomalu do tohoto světa vstupuje také společnost JPF Jiřího Jemelky, která se specializuje na interim management a s tím související restart nebo posouvání firem všeho druhu. „Ve Spojených státech je to obrovský trend. V Česku a vůbec středoevropském prostoru je trh ale zatím v plenkách. Když si vezmeme, že je u nás kolem 70 tisíc těchto subjektů a prodá se za rok 300 až 500 firem, tak jde vidět, že je to všechno teprve před námi,“ říká Jiří Jemelka, zakladatel společnosti JPF, v novém díle podcastu BrandStories.

Epizody 55 epizod

Řekli, že mi chybí odvaha a autenticita. Musel jsem se změnit, říká Jiří Zouhar, lídr týmu auditu v PwC

Kariérní zklamání, které by jiného odradilo, pro Jiřího Zouhara znamenalo nový začátek. Po deseti letech tvrdé práce a neúspěšném pokusu o povýšení na partnera firmy se rozhodl pro změnu. Začal se soustředit na to, jak se zlepšit a jak lépe procházet životními i profesními výzvami. Dnes je Jiří Zouhar šéfem auditní divize PwC pro střední a východní Evropu a o svém příběhu mluví v novém díle podcastu BrandStories.

„Klíčem k úspěchu je být sám sebou, ne se snažit být někým jiným,“ říká Zouhar. Kromě profesního rozvoje také klade důraz na to, jak se učit z neúspěchů, čelit stresu a jak se zlepšovat i v těžkých chvílích. Říká, že tento přístup vnímá jako základ své filozofie nejen v práci, ale i v osobním životě.

V podcastu se od Jiřího Zouhara také dozvíte:

  • Jak přistupuje k vedení týmu v tak rozdílných kulturách, jako je Ázerbájdžán nebo Ukrajina.
  • Jak mu sport pomohl naučit se zvládat neúspěchy a tlak.
  • Jak se za poslední roky změnil svět auditu a jakou roli v něm hraje umělá inteligence.
  • Co pro něj znamená propojení osobního růstu a profesního rozvoje v kontextu vedení lidí.

Dvě až tři generace v jednom týmu mě jako leadera hodně baví, říká Jiří Tvrdoň z Erste Premier

Vedení týmu, který zahrnuje jak mladé, energické kolegy, tak zkušené profesionály, je výzvou, která si žádá nejen vize, ale i silnou schopnost komunikace a empatie. Jiří Tvrdoň, leader prémiového bankovnictví v Erste Premier, to ví moc dobře. „V mém týmu máme lidi od 25 do 62 let, což je naprosto fascinující kombinace. Každá generace přináší něco jiného – mladí dravci energii a inovace, starší kolegové zase stabilitu a klid,“ říká Tvrdoň v podcastu BrandStories, kde odkrývá tajemství svého přístupu k vedení týmu a práci s lidmi.

Pro Jiřího Tvrdoně je důvěra v týmu základem úspěchu. V moderní době, kdy digitalizace a flexibilní pracovní doba hrají klíčovou roli, je podle něj důležité najít rovnováhu mezi nároky a péčí o tým. „Tým musí vědět, proč něco dělá. Až když lidi nalodíte na svoji myšlenku, jdou dál s vámi,“ tvrdí.

V podcastu se také dozvíte:

  • Jaké klíčové vlastnosti by měl mít dobrý leader dnes.
  • Jaké trendy aktuálně ovlivňují bankovnictví.
  • Proč je důvěra mezi bankéřem a klientem základem kvalitního vztahu.

One man show přestane fungovat v momentě, kdy firma přeroste 20 lidí, říká Arnošt Čáp o předávání firem

V novém díle podcastu BrandStories se ponoříme do zákulisí rozhodování majitelů firem, kteří stojí na křižovatce: pokračovat, nebo odejít? Hostem je Arnošt Čáp, výkonný ředitel a prokurista JPF Czech, který už patnáct let pomáhá podnikatelům najít správný okamžik pro předání firmy – a někdy i pochopit, že to vlastně vůbec nechtějí. „One man show přestane fungovat v momentě, kdy firma přeroste 20 lidí. Dusí ji to. A dusí to i samotného zakladatele,“ říká Čáp.

V rozhovoru se dozvíte, jak vypadá typologie majitelů – od těch, kteří nechtějí, ale musí, až po ty, kteří chtějí, ale nevědí jak. Arnošt Čáp popisuje, proč je klíčové, aby si majitelé firem uvědomili, že růst firmy s sebou přináší i potřebu změnit roli – a někdy i celý mindset. „Delegování není o tom něco někomu hodit na stůl. Je to o trpělivosti, důslednosti a ochotě vychovávat,“ dodává.

Podcast otevírá i citlivá témata jako emoční připoutanost k firmě, neochotu pustit otěže nebo fakt, že v rodinných firmách není vždy ideální volbou jako nástupce vlastní dítě. Čáp otevřeně mluví o limitech, přetížení a tom, co se děje, když si zakladatel konečně přizná, že už na vše sám nestačí.

V podcastu se dozvíte:

  • Proč typickým bodem zlomu je počet 20 zaměstnanců.
  • Jaké signály napoví, že se blíží „maturita z podnikání“.
  • Jak si vybrat vhodného nástupce, když děti nechtějí firmu převzít.

Softwarově definované sítě mění způsob, jak přenášíme data, říká Zbyněk Ptáček z T-Mobile

„Ve světě sítí probíhá revoluce,“ říká v novém díle podcastu BrandStories Zbyněk Ptáček, manažer síťových řešení ve společnosti T-Mobile. Přibližuje například, co jsou to softwarově definované sítě (SDN). „Přinášejí nový způsob, jak přenášet data efektivně a bezpečně,“ říká a vysvětluje, jak tyto moderní sítě poskytují flexibilitu a větší kontrolu nad bezpečností.

Zbyněk Ptáček v podcastu rozebírá rozdíl mezi tradičními a novými chytrými sítěmi. „Dneska máme sítě, které se neustále vyvíjejí,“ vysvětluje. Co to tedy znamená pro softwarově definované sítě? „Můžete nastavovat pravidla pro každou aplikaci zvlášť a mít nad tím plnou kontrolu,“ dodává.

T-Mobile v Česku navíc vybudoval kompetenční centrum pro správu těchto sítí, které využívají i další země. „Tento tým má obrovské know-how a zvládá správu bezpečnostních prvků, což nám umožňuje poskytovat špičkové služby nejen na domácím trhu, ale i pro ostatní evropské země,“ vysvětluje Ptáček. Firma tak pomáhá nejen s propojením jednotlivých poboček, ale i s bezpečným přenosem dat do cloudových řešení a datových center.

Kromě technologií jsme se v podcastu dostali i k trendům v infrastruktuře, které jsou v současnosti na vzestupu. „Automatizace a unifikace jsou klíčovými směry, jak zjednodušit a zrychlit správu sítí,“ říká Ptáček. T-Mobile se zaměřuje na to, aby řešení byla co nejvíce automatizovaná, což znamená, že zákazníci už nemusí ručně nastavovat složité konfigurace.

V podcastu se také dozvíte:

  • Jak softwarově definované sítě mění způsob správy firemních infrastruktur.
  • Co je to SDX a jak pomáhá ve správě sítí.
  • Jak správu sítí pomáhá zrychlit automatizace.

Dobrá firemní strategie se musí vejít na stránku, říkají Radka Dohnalová a Petr Havlíček z Atairu

„Firmy jsou pod ohromným tlakem se měnit. Rychle. Jednou z nejdůležitějších dovedností manažerů je teď strategický leadership,“ říkají Radka Dohnalová a Petr Havlíček z Atairu. Firmám pomáhají mimo jiné definovat strategii jednoduše tak, aby mohla být opravdu efektivním nástrojem pro řízení organizace nebo týmu, nejen dokumentem do šuplíku nebo trezoru.

„Strategie by měla být jednoduchá a přehledná. Na formulaci toho nejdůležitějšího si i ty největší firmy vystačí s jedním papírem. Složitě popsané věci by se vám těžko komunikovaly, vysvětlovaly a ještě hůř kolem nich sladíte všechny lidi ve firmě,“ říká Radka Dohnalová. Petr Havlíček k tomu dodává: „Máme účinný systém, který pomůže firmám tvořit, komunikovat a aktualizovat strategii rychle a efektivně. Nikdo se už nemusí bát náročného procesu, který zabere půl roku.“

V podcastu se také dozvíte:

  • Proč je strategický leadership nejdůležitější dovedností pro manažery.
  • Jakým způsobem může jednoduchý nástroj jako strategický one-pager zjednodušit celý proces implementace strategie.
  • Jak umělá inteligence pomáhá v procesu strategického sladění firemních cílů a týmů.
  • Jak Radce s Petrem skvěle funguje „neromantická“ chemie a vedle rychle rostoucího Atairu se pustili s dalšími kolegy do nového dobrodružství – technologického startupu Alaigned.
czechcrunch-brandstories
Nahlížíme do zákulisí značek a odkrýváme příběhy lidí, kteří je vytvářejí. Povídáme si o know-how, produktech, důležitých milnících firem i brandů a zajímají nás klíčoví lidé, týmy a jejich synergie. Podcast vzniká ve spolupráci CzechCrunche a vybraných značek. Moderuje Míša Raková.
Míša Raková

Míša Raková • tvůrce podcastu BrandStories