Budoucnost je nyní. Česká firma DataSentics mění svět byznysu pomocí AI

Společnost DataSentics za pomoci umělé inteligence mění způsob, jakým firmy pracují s informacemi – od analýzy dat až po personalizaci produktů.

DataSenticsDataSentics

datasentics

Foto: DataSentics

DataSentics pomáhá firmám napříč odvětvími využívat data a umělou inteligenci

Kde lidé nestačí, tam pomůže GenAI. Tedy generativní umělá inteligence, která dokáže vytvářet nový obsah, jako jsou texty nebo obrázky, na základě modelů naučených z existujících dat. DataSentics, kterou v roce 2016 založil Petr Bednařík, dokazuje, že umělá inteligence může jak velkým společnostem, tak lokálním brandům přinášet praktické využití. Díky více než osmi letům zkušeností a desítkám úspěšných projektů pro klienty jako Česká spořitelna, Nestlé nebo L’Oréal se ukazuje, že hranice možností AI lze stále posouvat – pokud víte, jak na to.

Data jako zlatý důl

Vize DataSentics spočívá ve využití umělé inteligence a dat ke zlepšení firemních procesů – ať už jde o zvýšení spokojenosti zákazníků, úsporu nákladů, nebo zvýšení zisků. Řešení přinášejí vždy na míru, a to ve spolupráci s klientem.

Jedno z řešení DataSentics například spočívalo ve využití AI k přepisu hovorů zákaznické podpory a následné analýze pomocí jazykového modelu, který z nich dokázal vytěžit klíčové informace. Výsledek? Firmy získávají detailní přehled o potřebách klientů, doporučení pro nové produkty nebo kontrolu nad tím, že komunikace se zákazníky splňuje patřičné regulace.

Zjednodušování procesů je možné také díky „specializovaným asistentům“, na jejichž vývoji se DataSentics podílejí. V pojišťovnictví například dokáží pomoct se smlouvami, vyhledávají konkrétní informace nebo analyzují pojistnou událost a pomohou s dalšími kroky. Stejně tak se dají prakticky využít při výrobě, kde mohou asistovat technikům při konkrétních problémech a radit podle načteného obsahu z manuálu.

Pomoct dokáží DataSentics také marketingovým specialistům. Skrze nástroje zaměřující se na hyperpersonalizaci zvládnou zacílit marketingová sdělení podle chování a preferencí uživatele. A velkou výhodu představují také v oblasti tvorby vizuálů pro produkty. Běžně využívané nástroje typu Midjourney často selhávají, pokud je potřeba generovat obrázky méně známých značek. S technologiemi od DataSentics stačí dodat okolo deseti amatérských fotografií produktu a natrénovaný model Product Visuals AI následně pomocí promptů umožňuje generovat kvalitní a autentické vizuály.

Díky spolupráci s DataSentics si například společnost L’Oréal mohla vytvořit vlastní nástroj, který její značky využívají na globální úrovni při tvorbě vizuálů. Nejen L’Oréal však využívá know-how DataSentics – model Product Visuals AI aktuálně testuje řada dalších, včetně marketingové agentury Dantoa. Její klient, společnost Little Greene, jej využil k realistické vizualizaci barev a jejich aplikaci v interiérech.

Více než firma

Jak uvádí sám Bednařík, dosavadní úspěchy DataSentics leží v myšlence ‚no-bullshit přístupu‘ k jednotlivým projektům a klientům: „Máme specializované týmy pro jednotlivá odvětví jako je manufacturing, finance, retail nebo e-commerce. Máme jeden z největších týmů v Evropě v tomto zaměření, což nám pravidelně otevírá dveře k zajímavým klientům a největším hráčům na trhu. Naším cílem vždy bylo mluvit jazykem daného klienta a na jeho problémy odpovědět konkrétními řešeními, ne jen prázdnými sliby. To nás vždy definovalo a náš styl fungování v tomto zůstal stejný.“

Jedním z hlavních aspektů firemní kultury je podle zakladatele také well-being zaměstnanců, aby daný programátor nebo data scientist dokázal najít takový projekt, který bude přínosný pro obě strany. S tím se pojí i velký důraz na vzdělávání zaměstnanců v aplikovatelných oblastech AI, díky čemuž v DataSentics najdeme jedny z předních evropských expertů na umělou inteligenci.

Ať už jde o e-commerce giganta, banku, výrobní firmu nebo mediální agenturu, DataSentics má řešení, které promění obyčejná data v neobyčejnou výhodu.

CC Brandstory

Článek vznikl ve spolupráci DataSentics