Intuitivní a bezpečný George Business. Jak technologie formují digitální bankovnictví?

Digitální transformace přináší klientům bank více než jen pohodlí – mění způsob poskytování služeb šitých na míru konkrétním potřebám uživatelů.

uvodnifoto_michaldrbohlav_1920x1080-copy-min

Foto: Česká spořitelna

Michal Drbohlav, Technology Lead pro George Business v České spořitelně

Co přesně stojí za personalizovaným zážitkem a jakou roli v tom hrají moderní IT strategie? Platformy jako George Business demonstrují, jak mohou pokročilé technologie a strategie orientované na data vytvořit bezpečné a uživatelsky přívětivé digitální prostředí. Předpokládá se, že bude aplikaci využívat do konce roku přes 1 500 firemních klientů České spořitelny. A v dalších měsících bude počet stoupat.

Efektivita na prvním místě

Hlavní prioritou při návrhu platforem typu George Business je optimalizace. Cílem bývá především rychlost, přehlednost a intuitivnost. Pomocí analýzy uživatelského chování jsou podobné platformy tvořeny s ohledem na nejčastější potřeby podnikatelů a manažerů. Účelem je, aby bylo možné najít co nejrychleji to, co právě potřebují – od správy účtů až po přehledy výdajů. Na základě uživatelských dat lze rozpoznat frekventované činnosti, přizpůsobit tomu aplikaci a následně minimalizovat čas potřebný k dokončení rutinních úkonů.

„Při vývoji George Business bylo naším hlavním cílem vytvořit takové uživatelské prostředí, které nejen nabízí všechny důležité byznysové funkce, ale také je intuitivní a snadno použitelné. Usilujeme o to, aby měl každý uživatel k dispozici řešení, která mu umožní rychle a pohodlně přistupovat k důležitým nástrojům. Tento projekt jsme realizovali na zelené louce v cloudu, díky čemuž jsme mohli využít nejnovější dostupné technologie a inovace,“ vysvětluje Michal Drbohlav, Technology Lead pro George Business v České spořitelně.

michaldrbohlav_1920x1080-copy

Foto: Česká spořitelna

Michal Drbohlav, Technology Lead pro George Business v České spořitelně

Zohlednění specifik

V rámci co nejvyššího přizpůsobení uživatelům a jejich bezpečnosti banky shromažďují a analyzují velké množství dat o uživatelském chování. I pomocí frekvence opakování finančních operací lze poznat, zda se k účtu nedostala třetí strana. Tyto poznatky bankám zároveň umožňují vytvářet specifická doporučení na základě individuálních potřeb a finanční historie uživatele. Podnikatelé mohou dostávat doporučení na úvěrové produkty či investiční možnosti přímo odpovídající jejich podnikatelským plánům a finančním cílům.

„Chceme být pro naše klienty spolehlivým partnerem a poskytnout jim při správě financí maximální možnou flexibilitu. Přidáváme například funkci, která umožní snadný import platebních příkazů z různých účtů současně, čímž se každodenní transakce značně zrychlí a zjednoduší,“ doplňuje Michal Drbohlav. „Vývoj se však týkal nejen funkcí, které by klienti předpokládali. Museli jsme se také přizpůsobit specifickým požadavkům jednotlivých trhů, na kterých naše mateřská společnost Erste působí. Každá země má odlišné požadavky na regulace, bezpečnostní standardy a specifika, které jsme museli při vývoji zohlednit. Díky tomu je výsledný produkt nejen technologicky vyspělý a uživatelsky přívětivý, ale také přizpůsobený lokálním potřebám našich klientů.“

Personalizace a dostupnost bankovních služeb by však nebyla možná bez dostatečného zabezpečení. Už není žádnou novinkou, že se Česká spořitelna nebojí inovací a do spoustu procesů zapojila umělou inteligenci. Stejně tak je tomu i v oblasti zabezpečení, kde hraje AI důležitou roli.

„Umělá inteligence je schopna monitorovat podezřelé aktivity a učit se rozpoznávat vzorce potenciálního zneužití účtu. AI využíváme obecně v mnoha směrech, jsme dokonce první banka, která zavedla pro všechny zaměstnance ChatGPT v chráněném prostředí,“ dodává Michal Drbohlav. Uživatelé se navíc mimo AI setkávají i s dalšími vrstvami zabezpečení, jako je dvoufázová autentizace či biometrické přihlašování, přístup k jejich financím tak zůstane v bezpečí za každé situace.

A jaká čeká bankovní aplikace budoucnost?

Už nyní může zákazník získat nejen širokou nabídku finančních produktů šitých na míru jeho potřebám, ale také komfortní zážitek. „Dalším krokem může být hlubší využití prediktivní analýzy a automatizace. Stále více uživatelů vyžaduje rychlé služby, a banky se tak budou soustředit na vytvoření prostředí, které by nejen reagovalo na současné potřeby uživatele, ale také by dokázalo předvídat ty budoucí,“ odhaduje Michal Drbohlav.

„Pro nás je do budoucna cílem kompletní přesun na cloud, který posouvá pojem ‚bezpečnost‘ ještě dále. Jako banka jsme nemohli tento fakt ignorovat, a intenzivně tak v cloudifikaci pokračujeme. Neustále se snažíme nacházet nové cesty, jak pokračovat ve vývoji co nejefektivněji. V roce 2021 padlo rozhodnutí začít George Business vyvíjet v Kotlinu – tento směr se nám osvědčil a nyní už na něj míří celá banka,“ doplňuje.

vývojovým oddělením České spořitelny, které je tvořeno přibližně 1500 zaměstnanci a stovkami externích partnerů se změny dějí rychle. S ročním rozpočtem přes 7 miliard korun a s více než 4,6 miliony klientů je Česká spořitelna připravena plnit svůj závazek a neustále držet krok s moderními technologiemi a inovacemi. Přeci jen patří díky své velikosti nejen k největším bankám, ale také k předním IT společnostem v České republice.

CC Brandstory

Článek vznikl ve spolupráci s Českou spořitelnou