Pepper Field
Proč jsme vybrali Pepper Field?
Pepř se může na první pohled zdát jako zcela obyčejné koření. V Pepper Fieldu ale dokazují, že i v jediné kuličce se může ukrývat nejen velké množství chuti, ale i dobra. Když před lety Klára Dohnalová s Davidem Pavlem coby turisté zavítali do kambodžské provincie Kampot, zaujala je tamní tradice pěstování pepře na malých rodinných farmách. Brzy ale zjistili, že farmáři za svou práci nedostávají náležité odměny a jsou vykořisťováni velkými obchodníky.
Rozhodli se jim proto podat pomocnou ruku a od místních vykupovat pepř formou přímého obchodu. Farmáři tak za svou úrodu dostávají náležitou odměnu, díky níž mohou svým blízkým zajistit vzdělání či lékařskou péči. Získané koření, kterému se přezdívá šampaňské mezi pepři, pak Pepper Field nabízí na svém e-shopu, a to nejen v České republice, ale nedávno expandoval i do několika dalších zemí světa.
Zákazníci na e-shopu najdou pepř, ale i pepřové speciality, které Dohnalová s Pavlem vyrábějí ve spolupráci s dalšími českými podniky. Jedná se například o čokolády s pepřem, oříšková másla s pepřem, pepřové pivo či gin, jenž vzešel ze spolupráce se známým lihovarníkem Martinem Žufánkem.
Část z výdělků se Pepper Field navíc snaží využívat k další podpoře farmářské komunity v Kambodži. Investuje do rozvoje tamních škol, nakupuje farmářům vybavení nebo pořádá sbírky. Ty v době covidu pomohly zajistit nezbytné potraviny pro nejohroženější skupiny obyvatel Kampotu.
Zakladatelé Klára Dohnalová, David Pavel, Lukáš Hejtmánek
Vize do budoucna
Začínali jsme spoluprací s několika málo farmáři a dnes vykupujeme nejlepší pepř světa od více než dvou stovek z nich. Naším cílem je pomoci dostat jejich úrodu do celé EU a dát jim tak možnost žít dlouhodobě důstojnější a kvalitnější život. Zároveň ukazujeme, jak se dá propojit skutečný fair a direct trade s luxusními dárky a delikatesami i dalšími českými značkami. A i těm pomoct růst a expandovat s námi do zahraničí.