I český fastfood UGO vyráží do boje proti plastům a postupně je nahrazuje porcelánem

Michal PtáčekMichal Ptáček

ugo
0Zobrazit komentáře

Boj s plasty se stal v posledních letech trendem, kterému se věnuje stále větší množství firem napříč různorodými obory. Antiplastová kampaň plně zasáhla i Česko, kde se jednotlivé společnosti snaží na popud zákazníků omezovat množství vyprodukovaného plastového odpadu.

Kromě tradičních supermarketů, které plastové nákupní tašky postupně nahrazují těmi papírovými, českých potravinových e-shopů Košík.cz a Rohlik.cz nebo zahraničních hráčů jako IKEA a Starbucks na ekologickou vlnu nedávno naskočil i tuzemský provozovatel saláterií UGO. Ten od poloviny loňského roku rapidně snížil využívání neekologických a jednorázových plastů. Zatím na 17 pobočkách česká síť nahradila plastové talíře, příbory a sklenice porcelánovým nádobím a klasickými skleničkami.

yemi-ad1

Přečtěte si takéYemi A.D.: Od začátku jdu za svým snem. Jsem hrdý, že můžu ve světě reprezentovat Českou republikuYemi A.D.: Od začátku jdu za svým snem. Jsem hrdý, že můžu ve světě reprezentovat Českou republiku

Česká společnost, která v Česku a na Slovensku disponuje 81 provozovnami, tímto krokem dle vlastních slov snížila během pilotních měsíců počet plastového odpadu o 40 procent. To řečí čísel vychází na přibližně 4 tuny ročně. Kromě sníženého počtu plastů na provozovnách obecně tomu přispěla například i možnost nechat si jako zákazník nandat jídlo do vlastních omyvatelných nádob.

„Není snadné najít správné odpovědi na řešení otázek udržitelnosti. Ale i malé krůčky a změna chování každého z nás může přinést hmatatelné výsledky. Na vybraných Salateriích jsme proto navzdory ekonomické zátěži začali servírovat čerstvé saláty a polévky na porcelánovém nádobí s kovovým příborem a plastové kelímky jsme nahradili skleničkami,“ říká zakladatel značky UGO Marek Farník.

ugo-22

Dodatečná ekonomické náklady přitom nejsou tak velké, jak by se mohlo na první pohled zdát a lze tak očekávat, že i další hráči se vydají podobným směrem. Náklady na provoz jednotlivých provozoven nasazení porcelánového nádobí totiž zvyšuje o desítky tisíc korun ročně.

„Opatření, která jsme zavedli, zvyšují naše náklady v řádech desítek tisíc ročně na každou restauraci. Udržitelnost je ale součástí naší DNA, a tak i přes zvýšené náklady nám tato aktivita dává smysl,“ řekl pro CzechCrunch šéf marketingu UGO Stanislav Pekárek.

V rámci kampaně Ministerstva životního prostředí #dostbyloplastu je cílem firmy snížit do roku 2020 objem jednorázových plastů o 15 tun.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Elon Musk ukázal první fotografii dalšího modelu Tesly. Jde o futuristickou podobu pick-upu

teslapickupt
0Zobrazit komentáře

Je tomu pouhý den od dalšího zásadního milníku kalifornské automobilky Tesla, při kterém odhalila podobu svého nejnovějšího elektromobilu s označením Model Y, a už se na světlo světa dostávají další novinky. Zatímco Model Y se u veřejnosti setkal s vlnou kritiky za to, že nepřináší příliš mnoho inovací a jde víceméně pouze o spojení SUV Modelu X a Modelu 3, poslední obrázek konceptu, který sdílel šéf automobilky Elon Musk, vyvolal vlnu zvědavosti.

Na vizuálu, který Musk sdílel na svém twitterovém účtu, se nachází první oficiální koncept elektrického pick-upu Tesly, který se má zařadit vedle dalších novinek jako je kamion Tesla Semi nebo aktualizovaná verze sportovního Roadsteru. Na první pohled není zcela jasné, co na obrázku vidíme – může to být zadní část se zakrytou korbou, stejně jako to může být přední část pick-upu s obrovským nákladovým prostorem.

Sám Musk k vizuálu doplnil, že se jedná o futuristický koncept ve stylu kyberpunku. Zároveň dodává, že na konci včerejšího představení Modelu Y hrála v pozadí hudba z kultovního filmu Blade Runner, která měla naznačit další možné koncepty, na obrazovce při prezentaci novinářům dokonce měl vizuál na moment probliknout. Podrobnější informace a odhalení detailnější verze by mělo proběhnout ještě ke konci letošního roku.

Pick-up má disponovat až šesti místy pro sezení, na jedno nabití ujet 650 až 800 kilometrů a být schopen utáhnout až 136 tun zátěže. Pro spoustu lidí může být dle Muska koncept nového pick-upu až příliš futuristický oproti tomu, co běžně vídáme na silnicích. Nutno dodat, že Tesla již mnohokrát odhalení nových produktů odsunula a své plány musela s ohledem na stabilnější produkci změnit, takže vše může být ještě jinak.

Mezi dalšími modely je navíc stále elektrický kamion Semi a také supersport Roadster, které mají do produkce vstoupit zhruba ve stejnou dobu. Tedy pravděpodobně v druhé polovině roku 2020 nebo v průběhu roku 2021.