Brněnský e-shop Aktin vydělal 13 milionů korun a míří na Slovensko. Investuje do vlastní značky, která rychle roste
Michal Hubík, spoluzakladatel a ředitel Aktinu
S tím, jak se zvyšuje zájem o fitness a cvičení v domácích podmínkách, roste i poptávka po nejrůznějších funkčních doplňcích stravy. Od proteinových shaků a tyčinek přes snídaňové kaše až po vitamíny nebo kloubní výživu. Na ty se zaměřuje i český e-shop Aktin, který má za sebou po všech stránkách vydařený rok 2020, plánuje výrazně šlápnout do vlastní značky a expanduje na Slovensko.
Loňský rok byl pro brněnskou společnost naprosto zásadní. Když jsme se spoluzakladatelem a ředitelem Aktinu Michalem Hubíkem mluvili naposledy, říkal, že vzhledem k situaci spojené s pandemií koronaviru zažili bezprecedentní období, během kterého odbavovali tisíce objednávek denně. Díky tomu Aktin meziročně rostl a dosáhl obratu přes 270 milionů korun.
Dařilo se především jeho vlastní značce, pod kterou nabízí například proteinové tyčinky, minutové vločky, ořechová másla nebo přípravek pro zklidnění. Právě úspěch produktů s „áčkem“ v logu pomohl brněnskému podniku k tomu, aby za loňský rok navýšil svůj zisk na 13 milionů korun z předchozích několika set tisíc – a všechny vydělané peníze chce nyní investovat do vývoje vlastní brandu.
V rámci něj bude tým tvořit další výživové produkty a vylepšovat ty stávající, nikoliv však pod značkou Aktin, nýbrž Vilgain. Všechen sortiment, který si firma vyrábí sama, dostává nový název spolu s logem, který má být podle Hubíka lépe přizpůsobený zahraniční expanzi. „Funkční potraviny Vilgain začátkem roku zastupovaly dvě procenta z celkového prodeje, v lednu už to bylo přes 30 procent,“ zmiňuje Hubík.