Její hlasová technologie nahradí hesla a odhalí podvodníky. Brněnská Phonexia loni vyrostla na 65 milionů
Jejich software pozná, kdo mluví, i když dotyčný změní hlas nebo hovoří jiným jazykem. Osobu podle hlasu po telefonu odhalí za tři sekundy a slouží například německé policii. Řeč je o technologii firmy Phonexia, která má za sebou úspěšný rok 2020 a letos slaví patnáct let od založení.
Šedesátičlenný tým, který se věnuje analýze řeči či hlasové biometrii, se za loňský rok postaral o obrat 65 milionů korun, což je nárůst o 35 % ze 48 milionů korun z předchozího roku. A zatímco zisk v roce 2019 činil 800 tisíc korun, za rok 2020 společnost očekává mnohem vyšší částku, a to hned 5 milionů.
„V uplynulých letech jsme posílili i obchodní a marketingové aktivity. Uzavřít zakázku u nás zpravidla trvá jeden až tři roky, takže se nám nyní daří sklízet ovoce naší práce z minulých let, a to i v době pandemie,“ vysvětluje Michal Hrabí, CEO Phonexie.
O lidském hlasu typicky nepřemýšlíme jako o věci, která by byla unikátní pro každého člověka, ale opak je pravdou. Právě na této skutečnosti a silném softwaru stojí většina aktivit Phonexie. Na trh tak loni uvedla například nový produkt, který slouží k identifikaci volajícího na základě hlasové biometrie. Umožňuje tak autorizaci nejrůznějších požadavků po telefonu, a to bez použití těžko zapamatovatelných hesel, stejně jako odhalování podvodníků.
Phonexia dodává svá řešení pro analýzu řeči do zákaznických středisek finančních institucí, telefonních operátorů nebo třeba poskytovatelů energií. Mezi její klienty se ale řadí například i policie nebo forenzní znalci. „Denně naši zákazníci po celém světě prostřednictvím našich technologií zpracovávají přes 52 milionů minut zvuku,“ uvádí Hrabí.