Alza.cz nezvládá kvůli výpadku systému od včerejšího dne vydávat zboží ani přijímat objednávky
Největší tuzemský e-shop Alza.cz čelí od včerejších odpoledních hodin velkému výpadku počítačového systému, který způsobil, že zákazníci nejsou schopni nejen provádět nové objednávky, ale také vyzvedávat zboží na provozovnách. Kvůli výpadku byl omezen web a uzavřely se všechny provozovny s výdejem zboží.
Nyní se již mnoha zákazníkům podařilo objednávku provést, ale systém po zaplacení vyhodí chybu a neodešle potvrzení o objednávce. Výdej dřívějších objednávek je navíc stále problém, který Alza řeší a informuje o tom postupně pomocí SMS zpráv. Provozovny jsou dnes otevřeny v omezeném provozu a zákazníci mají problémy také s přístupem do sekce “Moje Alza”, stejně jako s komunikací se zákaznickou podporou.
Alza se vyjádřila, že situaci řeší a bude o ní pravidelně informovat, přitom oprava původní závady měla trvat nanejvýš několik hodin. Pro největší český eshop, který za loňský rok vytvořil obrat ve výši 21 miliard korun (bez DPH), je to samozřejmě zásadní problém. Problémy nastaly krátce poté, co Alza oznámila novou službu Třetinka.
Třetinka má fungovat tím způsobem, že může zákazník, který je předschválený dle vlastního skórovacího systému Alzy a za posledních 12 měsíců utratil za minimálně dvě objednávky alespoň 5 000 Kč, zaplatit pouze třetinu z hodnoty objednávky a zbývající dvě třetiny doplatit kdykoliv během následujících 3 měsíců. A to zcela bez úroku. Pokud by přeci jen zákazník za zboží nezaplatil, bude ho moci do tří měsíců vrátit a účtováno mu bude pouze poměrné půjčovné.
Foto: Alza.cz