Alza prodala během Black Friday zboží za čtvrt miliardy. Tři týdny slev jí vynesly přes desetinu ročních tržeb

Peter BrejčákPeter Brejčák

alza-showroom-holesovice

Foto: Alza

Showroom Alzy v pražských Holešovicích

0Zobrazit komentáře

I když je tzv. Black Friday jen jedním dnem v roce, v případě české e-shopové jedničky letos kampaň, tradičně doprovázená velkými slevami, trvala tři týdny. Během tohoto období Alza ve všech zemích prodala přes čtyři miliony kusů zboží a vyřídila přes 1,1 milionu objednávek, díky čemu utržila 3,3 miliardy korun bez DPH. Oproti loňskému roku jde podle firmy o nárůst sedmnáct procent.

Největší zájem nakupujících však připadl právě na „černý pátek“ 29. listopadu, kdy Alza odbavila celkem 75 tisíc objednávek. „Jedna objednávka každou 1,14 vteřinu po dobu 24 hodin, za 237 milionů korun, což je dorovnání dosavadního rekordu,“ uvedl obchodní ředitel Petr Bena.

Alza tak během posledních tří týdnů, kdy probíhala její akce Black Friday, prodala zboží v hodnotě překračující desetinu jejích ročních tržeb. Ty během loňského roku dosáhly 25 miliard korun a v letošním roce chce podle svého místopředsedy představenstva Tomáše Havryluka atakovat třicetimiliardovou hranici.

Během Black Friday patřily mezi nejvíc nakupované produkty v Česku různé modely telefonů iPhone XR, herní konzole PlayStation 4, televize Samsung či náramek Xiaomi Mi Band 4. Firma zároveň dosáhla rekordu v hodnotě zboží na skladech, v konkrétních číslech jde o 6,5 milionu kusů za více než šest miliard korun.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Česká lékárna Pilulka.cz chystá třetí zahraniční expanzi. V příštím roce se otevře v Maďarsku

Peter BrejčákPeter Brejčák

martin-kasa-pilulka-4

Foto: Pilulka

Martin Kasa, spolumajitel Pilulky

0Zobrazit komentáře

Největší česká zásilková lékárna Pilulka.cz, za kterou stojí bratři Martin a Petr Kasovi, chystá expanzi na další zahraniční trh. Po domácí České republice a následnému rozšíření na Slovensko a do Rumunska chce v průběhu druhé poloviny příštího roku vstoupit do Maďarska, kde bude působit pod značkou Pilulka.hu.

„Přípravy pro vstup na maďarský trh jsme zahájili na konci léta. Pokud se potvrdí všechny předpoklady, spustíme služby pro maďarské zákazníky v druhé polovině roku 2020. Na maďarském trhu plánujeme spustit pouze online služby a nechceme zde zatím kvůli složité situaci otevírat kamenné lékárny jako v České republice,“ říká Martin Kasa, spolumajitel společnosti.

Skupina Pilulka během prvního pololetí letos dosáhla s meziročním růstem 31 procent na tržby převyšující jednu miliardu korun. Za celý rok plánuje překonat úroveň 2,5 miliardy, k čemu ji má pomoct také nedávno otevřená největší lékárna v Česku, na kterou je navázán obří sklad s 3 500 čtverečními metry.

Tržby celé skupiny jsou z pohledu zdroje příjmů rozděleny přibližně na třetiny, a to mezi online prodej, vlastní lékárny a franšízy. Kamenné prodejny přitom dohromady tvoří o něco více než polovinu příjmů. V online prostředí byla Pilulka.cz za loňský rok jedničkou na trhu, postupně se na ní však dotahují lékárny Dr. Max.