Alza začíná vykupovat iPhony. Staré telefony bude vracet znovu do oběhu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

iphone-box

Foto: Nicholas Santoianni

Alza začíná vykupovat staré iPhony

0Zobrazit komentáře

Když si chcete koupit nový telefon, je obvykle potřeba vyřešit, jak naložit s tím starým. Mnozí starší zařízení předávají dál v rodině, ale obvykle je třeba ho prodat. A právě do této části životního cyklu smartphonů vstupuje největší tuzemský e-shop. V Alze už bude možné nové telefony nejen nakupovat, ale také je tam odevzdávat. Pochopitelně za peníze.

Výkup telefonů na trhu není žádná převratná novinka. Největší český e-shop, který loni utržil 25 miliard korun a letos míří k 30 miliardám, nicméně novou službou chytře uzavře zákazníkův koloběh s chytrým telefonem. Zákazníkovi, který se potřebuje zbavit starého přístroje, pomůže vytrhnout trn z paty a ten se do obchodu díky tomu zároveň vrátí.

Výkup mobilních telefonů na protiúčet totiž bude v Alze fungovat tak, že si za získané peníze musí zákazník rovnou koupit nový telefon. Alza hlásí, že u svého výkupu chce garantovat nejlepší podmínky výkupu na trhu, což  by mělo znamenat, že například za dva roky starý iPhone X s kapacitou 64 GB dostanete až 16 275 korun.

alza-vydej-showroom-holesovice2

Foto: Alza

Hlavní showroom Alzy v Holešovicích

Klíčové je pochopitelně slůvko „až“, protože při výkupu je vždy posouzen aktuální stav daného zařízení a podle jeho opotřebení a případného poškození je ponížena i cena. Například Mobil Pohotovost, která patří ve výkupu zařízení k nejznámějším hráčům, nabízí za zánovní iPhone X 64 GB částku 18 700 korun. To ovšem jde o nepoužité zboží. Za plně funkční telefon v perfektním stavu dává 15 500 korun a cena se dále snižuje podle stavu.

Při letmém pohledu do českých bazarů zjistíme, že stejný iPhone X 64 GB se prodává zhruba od 12 do 19 tisíc korun. To znamená, že za něj uživatel může dostat více než při výkupu, ale ten mu na druhou stranu garantuje rychlé a jisté jednání. Je to tedy především o prioritách každého majitele.

Pro Alzu má navíc nová služba ještě druhý rozměr. Každý vykoupený telefon důkladně zkontroluje, uvede do továrního nastavení a v souladu s principy cirkulární ekonomiky ho vrátí zpět do prodeje jako bazarové zboží. Přístroj tak najde nové využití s tím, že jeho původní majitel nemusí řešit, jak se starým telefonem naloží, a tuzemská e-shopová jednička si odškrtne i ekologickou zásluhu.

Klíčové je, že v pilotní fázi, kterou Alza dnes spustila ve svém showroomu v Holešovicích, bude firma vykupovat pouze iPhony, a to jen ty, které byly zakoupené přímo v Alze. Jsou to totiž právě telefony s nakousnutým jablkem v logu, které si nejdéle drží vysokou cenu, a proto je u nich výkup pro všechny strany zpravidla finančně nejzajímavější. Jakmile si nicméně Alza vše osahá, plánuje službu postupně rozšiřovat jak na další značky, tak i na produkty, které lidé koupili jinde.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Mezi klienty má HBO i Google. Známá agentura Droga5 rozšiřuje své newyorské sídlo s výhledem na Manhattan

Michal PtáčekMichal Ptáček

droga-5-kancelare-new-york-hlavni

Foto: Droga5

Známá kreativní agentura Droga5 rozšířila své newyorské sídlo

0Zobrazit komentáře

Není příliš mnoho odvětví, které by nabízely podobnou dynamiku jako trh digitálních agentur. Trh reklamy a postupy s ní spjaté se neustále vyvíjí a firmy, které chtějí zůstat v obrovské konkurenci relevantní, nemohou ani na okamžik usnout na vavřínech.

Zůstat v tomto ohledu na vrcholu a nechávat konkurenci za zády se už dlouhá léta daří newyorské kreativní agentuře Droga5, která od roku 2006 patří k nejvýraznějším hráčům na celosvětovém kreativním trhu.

Ostatně i proto se společnost zaměstnávající okolo 600 lidí napříč New Yorkem a Londýnem stala letos vytouženým cílem strategické akvizice konzultačního giganta Accenture, který ji za nezveřejněnou částku zařadil do své digitální divize Accenture Interactive. V té Droga5 i nadále prochází turbulentním růstem a spolupracuje s klienty jako Amazon, The New York Times nebo seriálovým fenoménem Hra o trůny.

droga-5-kancelare-new-york-8

Obří schodiště v novém newyorském sídle agentury Droga5

Právě rychlý růst si nyní vyžádal rozšíření hlavního newyorského sídla s výhledem na Manhattan o další tři patra. Expanzi, která současnému prostoru nacházejícímu se v srdci samotné finanční čtvrti poblíž Wall Street, přidala dodatečných 3 700 metrů čtverečních, si vzalo na starost architektonické studio Vocon.

Architekti vybudovali moderní industriální prostor kombinující prvky open spacu a soukromých kolaboračních zón. Díky rozšíření se necelých 600 zaměstnanců dočkalo také další kafeterie a velké komunitní zóny určené pro společné setkávání a firemní akce.

Podívejte se, jak to uvnitř vypadá.

Lokalita: New York City, New York
Datum dokončení: 2019
Velikost: 3,716 m2
Design: Vocon

droga-5-kancelare-new-york-1

Komunitní zóna

droga-5-kancelare-new-york-2

Schodiště v komunitní zóně slouží zároveň k sezení

droga-5-kancelare-new-york-5

Komunitní zóna

droga-5-kancelare-new-york-6

Komunitní zóna

droga-5-kancelare-new-york-7

Pohled z dalšího patra

droga-5-kancelare-new-york-8

Obří schodiště v novém newyorském sídle agentury Droga5

droga-5-kancelare-new-york-9

Kafeterie

droga-5-kancelare-new-york-10

Lounge

droga-5-kancelare-new-york-11

Kafeterie

droga-5-kancelare-new-york-12

Schodiště

droga-5-kancelare-new-york-13

Třetí patro

droga-5-kancelare-new-york-14

Zasedačka

droga-5-kancelare-new-york-16

Zasedačka

droga-5-kancelare-new-york-17

Zasedačka

droga-5-kancelare-new-york-15

Lounge