Crypto.com obléhá svět. Zlákalo Matta Damona, je vidět i v Praze a teď přejmenuje slavnou arénu Staples Center v LA
Když pojedete v Praze přes známou křižovatku U Bulhara, narazíte jednak na desítky dalších aut, ale také vás do oka trkna obří billboard nesoucí název Crypto.com. Původem singapurská kryptoměnová platforma, která umožňuje nakupovat i prodávat digitální měny, se rozhodla, že oblehne doslova celý svět a bude všem neustále na očích. Do reklamy zlákala i slavného herce Matta Damona a teď uzavřela velké partnerství se slavnou americkou arénou.
Multifunkční aréna v americkém městě Los Angeles, ve které své domácí zápasy hrají hokejisté z LA Kings, basketbalové týmy Lakers a Clippers i ženský výběr Sparks, se od svého otevření v roce 1991 jmenuje Staples Center. To se však nyní mění. Crypto.com oznámilo, že uzavřelo dvacetileté partnerství s majitelem v podobě společnosti AEG a arénu přejmenuje na Crypto.com Arena.
Podle deníku The Financial Times jde o spolupráci v hodnotě 700 milionů dolarů (15,6 miliardy korun), která zajistí kryptoměnové platformě přejmenování celé arény, do níž se vejde dvacet tisíc diváků. Zároveň se Crypto.com stane oficiálním kryptoměnovým partnerem týmů Los Angeles Lakers a Los Angeles Kings. K oficiálnímu přejmenování dojde 25. prosince při basketbalovém zápase mezi Lakers a Brooklyn Nets.
Staples Center platí za jednu z nejznámějších sportovních a zábavních hal v celých Spojených státech. Vedle sportovních klání se v ní konají i ty největší koncerty. Každoročně hostí přes 240 akcí, na kterých se vystřídá přes čtyři miliony hostů. Zásah je tedy obrovský, i díky tomu, že je tato multifunkční aréna v Los Angeles podobně vyhledávaná jako například slavná Madison Square Garden v New Yorku.
Pro Crypto.com se jedná o další velké partnerství, kterým se ještě více zviditelní. „Za pár let se lidé ohlédnou za tímto dnem a řeknou si: OK, tohle je okamžik, kdy kryptoměny tak trochu překročily vesmír a dostaly se do mainstreamu proudu,“ komentuje spolupráci se Staples Arenou Kris Marszalek, šéf Crypto.com. Právě nejnovější deal by měl být dosud největší, který platforma uzavřela.
V první polovině letošního roku Crypto.com sponzorovalo hokejové mistrovství světa, v létě si pláclo se slavnou organizací smíšených bojových umění UFC a ani to není zdaleka vše. Tříleté partnerství za 30 milionů dolarů má s francouzským fotbalovým klubem PSG, pětiletou smlouvu v hodnotě 100 milionů dolarů podepsalo Crypto.com s Formulí 1 a na dresech zápasníků MMA ve zmíněném UFC bude následujících deset let za 175 milionů dolarů. Do toho firma rozjela velkou billboardovou kampaň, která běží také v Česku.