Facebook postupně umožňuje přímé objednání rozvozu jídla
Facebook se za poslední dobu pustil do mnoha nových segmentů – nedávno spustil rozšířené možnosti inzerce zboží, podobného klasickým portálům, které je propojeno s lokací uživatelů, prozatím bezplatné pracovní nabídky, speciální funkci pro seznamování se s novými lidmi s názvem “discover people” nebo rozšíření instantních her.
Teď postupně testuje integraci přímé objednávky rozvozu jídel. V aplikaci si tak lze vybrat z množství restaurací v okolí, zobrazit jejich menu, naklikat jídlo do pomyslného košíku, nastavit adresu, případné spropitné a poté objednat, úplně stejným způsobem jako v dalších podobných aplikacích. Objednávka probíhá z nové záložky Order Food, která k sobě dostala ikonku hamburgeru.
Platba stejně jako sledování objednávky probíhá přímo na Facebooku. To vše díky integraci se službami Delivery.com a Slice, které fungují především na americkém trhu. Ostatně i nová funkce je prozatím dostupná pouze v USA, pokud se ujme, očekává se, že se Facebook spojí s dalšími strategickými partnery, informuje TechCrunch.
V Evropě by to mohlo být německé Delivery Hero, které funguje ve většině evropských metropolí, včetně Prahy, kde provozuje v minulosti zakoupené Damejidlo.cz. Facebook tak kombinuje snad všechny služby, které by mohly postupně konkurovat samostatným aplikacím a snaží se o to, aby jeho uživatelé nemuseli z platformy odcházet vůbec.