Futuristická prodejna Alzy vygenerovala obrat 13 milionů Kč. Český e-shop brzy otevře další
Přibližně před třemi měsíci otevřel internetový obchod Alza na pražské Flóře nový koncept futuristické, bezobslužné prodejny s nonstop otevírací dobou. Projekt, který je nazýván jako Prodejna budoucnosti, měl být reakcí na dnešní hektickou dobu, kdy lidé obecně nemají čas a snaží se jej proto ušetřit při jakékoliv příležitosti. Jednou z těch nejčastějších je právě fyzické nakupování a s tím související čekání ve frontách, hlídání otevírací doby a nebo špatná komunikace s prodávajícím.
Právě tento problém se Alza prostřednictvím nové prodejny snažila vyřešit a první čísla ukazují, že pro podobný projekt na českém trhu rozhodně místo je. Vytíženost prodejny, která zboží zákazníků uchovává ve speciálních boxech/schránkách se totiž dle údajů, které nám Alza poskytla, během prvních tří měsíců pohybovala okolo 250 schránek denně a obrat se vyšplhal na 12,8 milionu Kč při 11 000 odbavených objednávkách. Nejvíce se pak na futuristické prodejně objednávaly mobilní telefony, sportovní vybavení, příslušenství k elektronice a notebooky.
Na základě uspokojivých čísel se Alza rozhodla toto léto v Praze otevřít další futuristickou prodejnu a to poblíž metra Budějovická. Ta by se měla dočkat drobných změn a vylepšení, kdy se změní například světelná navigace a použity budou materiály v podobě cembritových desek a napínavého stropu.
„Máme velikou radost, že uživatelská zkušenost vyšla tak pozitivně, protože spokojený zákazník je pro nás naprosto klíčový. Co se týká další provozovny, díky současným poznatkům ji v mnohém vylepšíme a zjednodušíme – efektivněji budeme pracovat s prostorem i použitým materiálem,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz.
Bezobslužná prodejna má nicméně pro prodejce další podstatnou výhodu – umožňuje totiž vyhnout se regulované otevírací době a zboží zákazníkům dodávat v podstatě nonstop. Dá se proto očekávat, že s podobným konceptem budou brzy koketovat i další čeští e-commerce hráči.