Hledání orgasmu s Nicole Kidman. Erotický thriller Babygirl je Padesát odstínů pro pseudointelektuály

Erotický thriller s Harrisem Dickinsonem coby dominantním bad boyem? To zní slibně. Jenže očekávání i realita jsou dost jinde.

babygirl-nicole-kidman-03

Foto: A24

Nicole Kidman a Harris Dickinson v erotickém thrilleru Babygirl

0Zobrazit komentáře

Je to film, po kterém Nicole Kidman prohlásila, že už nechce předstírat víc orgasmů. Jako lákadlo je to naprosto skvělá věta. Bohužel ale odkazuje k dílu, jehož ambice zcela zásadně překračují to, co ve skutečnosti předvádí. Babygirl chce být šokující, emancipovaná, chytrá i smyslná. Ve výsledku ale jen klouže po povrchu a nejvíc ze všeho ve vás zanechá pachuť ztraceného času.

Výchozí mix je přitom skutečně atraktivní. Hlavní postava není muž, ale vysoce úspěšná žena, která má na první pohled všechno – úspěšnou technologickou firmu, jejíž zaměstnanci div nelíbají zemi, po níž chodí, uznání se jí dostává i z jiných společenských koutů, její rodina funguje bez problému. Jenže Romy i tak něco chybí.

To něco je orgasmus v posteli s manželem. Záhy totiž zjistíme, že její touhy jdou dál. A že to, po čem touží, není být zbožňována Antoniem Banderasem, ale být ponižována a ovládána. Ve firmě se náhodou objeví stážista Samuel v podání Harrise Dickinsona, který má ovládání druhých tak nějak v sobě.

Prostředí, ve kterém se Romy pohybuje, je bohaté, ale ne výstřední. Ona se svými tužbami bojuje a není naivní. Samuel často působí jako nezralý kluk, ale někdy taky jako ďábel… jenže tam to všechno končí. Babygirl rozehraje slibně vypadající partii, ze které se nakonec vyklube jen o něco syrovější verze Padesáti odstínů šedi pro rádoby intelektuálně náročnější publikum, která je ale stejně plochá jako příběh o poprvé v životě zamilovaném miliardáři s červeným pokojem.

Pro spoustu diváků bude i to málo, co snímek ukazuje, vzrušující a lechtivé. Možná až šokující při zjištění, že sexualita se tu vydává z misionářské polohy do všelijakých zákoutí lidské mysli. Ale jestli jste v tomhle ohledu alespoň trochu nadprůměrně zvídaví, nic vás nepřekvapí.

A to není žádné uslintané volání po větší nahotě či více penetracích na plátně. Spíš jen varování, že Babygirl je opravdu jen náznak a pozlátko bez obsahu. Tomu nepřispívá ani dojem, že všechno stojí na tom, že Samuel je prostě mladý, vysoký a hot – a nebýt takový, film končí po pěti minutách na HR oddělení.

Snímku se kolikrát daří nastolit působivou atmosféru nebo připravit audiovizuálně zajímavé okamžiky, ale vždy to skončí u pouhého nakousnutí zakázaného ovoce. Babygirl by mohla prozkoumávat dynamiku moci v intimním vztahu i na pracovišti, stejně tak komentovat pozici ženy, která má zdánlivě cokoliv, co si zamane. Neustále si k tomu připravuje půdu, ale zmůže se jen zhruba na dvouvětnou výměnu o tom, jestli je ženský masochismus opravdový, nebo ne. A to je prostě zoufale málo.

Babygirl tak ve výsledku na všechno jen naláká, všechno jen načne, nasází hezky za sebe… ale nedokončí. Že by to nakonec byla taky nějaká metafora s lehce erotickým podtónem od režisérky Haliny Reijn? Dost možná ano, protože i úplný závěr filmu ve vás zanechá dojem, že předchozí dvě hodiny byly vlastně zbytečné. Že stačilo, aby se manželé, co si dvacet let budovali vztah, nestyděli. Poučení pro příště? Pozor na lechtivá vyjádření hlavních hereček.

Asi končím s herectvím, říká Josh Brolin. Duna si podle něj zasloužila nominaci na Oscara za režii

Duna: Část druhá sice má nominace na pět Oscarů včetně Nejlepšího filmu, režiséra Denise Villeneuva ale akademie opět vynechala. Stejně jako další.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

Screenshot

Reprofoto: 4K HDR Media/YouTube

Josh Brolin jako Gurney Halleck v druhé části Duny

1Zobrazit komentáře

Byly oznámeny nominace na Oscary a filmový svět řeší, koho se přehlédlo. To a mnoho dalšího přináší aktuální vydání newsletteru Watch, kde shrnujeme nejzásadnější dění ve filmovém i televizním světě, upozorňujeme na zajímavé trailery a doporučujeme, co si pustit. Přihlásit se k jeho odběru můžete v boxu níže.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání

První část Duny v podání režiséra Denise Villeneuva byla velký úspěch a ojedinělý případ adaptace kultovní knihy, která potěšila dlouholeté fanoušky předlohy, kritiku i diváky, co o Arrakisu nikdy dříve neslyšeli. To se odrazilo i na Oscarech – film získal deset nominací a šest z nich proměnil. Podle toho také mnozí očekávali, že druhý film, celkově na minimálně stejné kvalitativní úrovni, uspěje podobně. No, ne tak docela. Duna: Část druhá včera získala „jen“ pět nominací a stejně jako první film absentovala v kategorii Nejlepší režie, přestože chvála se pojí primárně se zásluhami Villeneuva.

Herce Joshe Brolina, který v obou částech ztvárnil zbrojmistra Gurneyho Hallecka, rozhodnutí akademie frustruje natolik, že už dříve pohrozil ukončením kariéry. „Pokud ho letos nenominují, skončím s herectvím,“ řekl nedávno v rozhovoru pro server Variety. Pravděpodobně to nemyslel zcela vážně, teď ale na svém Instagramu navázal. „Tak podle všeho skončím s hraním,“ napsal. „Nedává mi to smysl. To je v pohodě. Je to úžasný film. Myslím, že je ještě lepší než ten první. Ale lidé, kteří dostali nominace, si je určitě zaslouží,“ dodal.

Druhá část Duny sice získala nominaci na Nejlepší film, je ale poměrně nepravděpodobné, aby překonala favority jako Brutalistu, Anoru nebo Substanci. Vynechání režiséra sci-fi hitu ale nakonec patří k těm méně výrazným na letošních Oscarech. Ani v jedné kategorii se například neobjevil kritický hit Rivalové z tenisového prostředí, přitom minimálně nominace za soundtrack pro Trenta Reznora a Atticuse Rosse se obecně považovala za jasnou. V kategorii Nejlepší herec se zase podle mnohých měl objevit Daniel Craig za roli beatnika v dramatu Queer – Craig zatím na Oscara nebyl nominován nikdy.

A kde je Denzel Washington? I ti, podle kterých je druhý Gladiátor zbytečná hloupost, chválili jeho ztvárnění intrikářského otrokáře Macrina. Co se pak týče kategorie Nejlepší mezinárodní film, překvapivě se zde neobjevil irský hit Kneecap o svérázné hiphopové skupině, která pomáhala zachránit národní jazyk. Je ale povzbuzující, že typicky přehlížený horor má na Oscarech hned dva výrazné zástupce – Substanci a Nosferatu. Snad alespoň neodejdou s prázdnou. Uvidíme 3. března, kdy proběhne předávání cen.


Co ukazují trailery

Mickey 17

Mickey 17 od režiséra oscarového Parazita je dystopické sci-fi o muži, který se dobrovolně nechá klonovat a vyslat na extrémně nebezpečnou misi, kde mnohokrát zemře. S tím se počítá. Nepočítá se s tím, že se Mickey jednou probudí ve dvou klonech zároveň.


Co hýbe světem filmu a televize

Charli XCX míří do filmu

Hudebnice Charli XCX má za sebou nejúspěšnější rok své kariéry, kdy se album Brat, od něhož sama nečekala komerční úspěch, stalo hitem. Zvýšenou viditelnost se teď evidentně rozhodla využít k tomu, aby zkusila rozjet i filmovou kariéru, a to rovnou ve spolupráci s věhlasným indie studiem A24. Novinku The Moment, která bude vycházet z jejího vlastního nápadu, bude produkovat a ztvární i hlavní roli. O soundtrack se postará její častý spolupracovník A. G. Cook.


Co si pustit

Odloučení

Apple TV+  |  Sci-Fi  |  2022 – dnes  |  2 řady  |  ČSFD

severance-apple-tv-season-2

Foto: Apple

Seriál Odloučení

Odloučení před třemi lety přišlo jako blesk z čistého nebe. Kdo čekal, že neznámý scenárista a Ben Stiler spolu pro Apple TV+ natočí jeden z nejlepších seriálů vůbec? Sci-Fi thriller o firmě, jejíž zaměstnanci mají možnost doslova oddělit svůj pracovní a osobní život operací mozku, naprosto oslnil. A druhá řada není zklamáním. Zavádí nás ještě hlouběji do bizarního světa korporátní dystopie, přitom se mezi hádankami neztrácí sympatie pro postavy a jejich osobní příběhy. Opět to vypadá na jednu z televizních událostí roku.

Pro přehled dalších trailerů, novinek z filmového světa a tipů, co si o víkendu pustit, se podívejte na kompletní vydání newsletteru Watch a přihlaste se k jeho odběru zde či v boxu v úvodu článku.