Musela propouštět, tým ale udržela. Teď Lucie Loudová s vlastní firmou mění kanceláře podle potřeb mladých

Mladí chtějí pracovat jinak, říká Loudová. Přetváří proto kanceláře podle potřeb generace Z a oproti původní firmě svůj byznys už zdvojnásobila.

Lucie Loudová

Foto: Archiv Lucie Loudové

Lucie Loudová, generální ředitelka Unlimit DB

0Zobrazit komentáře

Když v roce 2022 skončila v čele české pobočky mezinárodní společnosti, která se zabývala návrhy a realizací kanceláří a která najednou zavírala své filiálky ve východní Evropě, rozhodla se bojovat za své kolegy. „Měla jsem skvělý tým architektů, projektantů i stavařů. Byla by škoda, kdyby jsme se rozpadli, a tak jsem si řekla, že se pokusím najít investora,“ říká pro CzechCrunch Lucie Loudová, generální ředitelka společnosti Unlimit DB. To se jí povedlo, dnes řídí 25 zaměstnanců a obrat za necelé dva roky oproti původní firmě zdvojnásobila. A zaměstnavatele učí, jak do svých kanceláří nalákat mladé.

Před dvěma lety se Lucie Loudová ocitla v situaci, kdy měla propustit celý svůj tým třinácti lidí. Rozhodla se ale najít cestu, jak je udržet pospolu – a zaměstnané. Obešla tak několik skupin, kterým nabídla dobře fungující tým s know-how, ale bez financí. Bylo to docela náročné období, zavírat pobočku a zároveň zakládat novou firmu. Ale nakonec to dopadlo skvěle,“ říká teď Loudová.

K vedení firem přitom měla blízko už dříve. Po studiu business administration v kalifornské Santa Barbaře, kde se zaměřila na management a mezinárodní marketing, pracovala v kosmetickém průmyslu, kde měla na starosti luxusní značky jako Giorgio Armani nebo Lancome. 

Po návratu do Česka ale zažila kulturní šok – místo zaměření na inovace se v práci často hledaly chyby. Zkušenosti ze Spojených států, kde se naopak kladl důraz na obchodní plány a inovativní přístup, jí ale pomohly i při zakládání Unlimit DB. „V Santa Barbaře nás učili hledat více zdrojů, myslet projektově, porovnávat věci, nebrat vše hned na první dobrou a u všeho si udělat obchodní plán,“ vysvětluje zakladatelka firmy. Takové principy se pak ukázaly jako zásadní i při hledání investora. 

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

To nakonec dobře dopadlo a Lucie Loudová se spojila se Slavomírem Pavlíčkem a Markem Španělem z SPM Invest. Výsledkem je Unlimit DB, společnost, která dnes zaměstnává 25 lidí a která zdvojnásobila obrat původní firmy na 200 milionů korun, mimo jiné i díky zahájení výstavby rezidenčních projektů. 

Firma se dnes zabývá designem a realizací kancelářských prostor, jejichž rozvržení se podle Loudové v posledních letech zásadně mění. Prostředí se stále více přizpůsobuje potřebám samotných zaměstnanců, ať už jde o tiché zóny pro soustředěnou práci, kolaborativní prostory pro týmové schůzky, nebo třeba relaxační koutky pro odpočinek. „Na 150 metrech čtverečních můžete mít čtyři výškové typy sezení,“ vysvětluje šéfka Unlimit DB. Taková variabilita pak podporuje kreativitu a umožňuje zaměstnancům pracovat v prostředí, které jim nejvíce vyhovuje.

Mladí kladou větší důraz na zážitek, inspiraci a pohodu při práci.

Zásadním zlomem v designu kanceláří byla podle všeho i pandemie koronaviru. Lidé byly zvyklí trávit spoustu času doma a v obývacích pokojích, a právě k jejich obrazu začaly být poslední dobou přizpůsobovány i kanceláře, především pak kuchyňky. „Najednou se v projektech objevovaly takové malé obývací pokoje. Sedačka, televize, krásná kytka, knihovna, lampička… třeba i takový ušák s knihou připravenou na čtení. A mám pocit, že se lidé v takovém prostředí opravdu naučili pracovat,“ míní Loudová.

Dalším klíčovým aspektem při navrhování kanceláří je pak ergonomie, tedy interdisciplinární obor, který využívá poznatky z fyziologie, psychologie, designu i inženýrství. „Zapomínáme na to, že pokud trávíme v kancelářích 6–10 hodin denně, měli bychom myslet nejen na efektivitu práce, ale také na pohyb a pohodlí. Moderní kanceláře dnes zahrnují relaxační zóny, jóga místnosti, fitness centra nebo herní místnosti. Některé firmy dokonce zařizují netradiční prvky, jako jsou sauny,“ říká podnikatelka.  

Těmi, kteří v posledních letech přináší do rozvržení kanceláří stále novější trendy, jsou pak mladé generace. Zejména mileniálové a generace Z totiž přichází do pracovního prostředí s novými požadavky – upřednostňují nejen funkční, ale také esteticky příjemné prostředí, které je motivuje k vyšším výkonům. „Moje generace byla více zaměřená na výkon, chtěli jsme majetky a hromadění hodnot. Mladí ale kladou větší důraz na zážitek, inspiraci a pohodu při práci,“ vysvětluje generální ředitelka Unlimit DB.

Také umění, ať už v podobě obrazů, soch nebo interaktivních prvků, stále častěji oživuje kanceláře a zvyšuje pocit sounáležitosti zaměstnanců, zejména pokud se sami zapojují do jeho tvorby, což může zase posílit jejich kreativitu. „Vytvořit prostředí, které zaměstnanci vnímají jako své druhé doma, je klíčem k úspěchu,“ míní Lucie Loudová a dodává: „Co se může stát horšího, než že něco změníte?

Prada ve vesmíru, F1 jako LEGO i olympijská kolekce. Podívejte se na nejlepší spolupráce roku 2024

Uplynulý rok přinesl unikátní projekty, ve kterých se střetla móda, sport, káva i inovace. Vybrali jsme deset spoluprací, které nás bavily nejvíc.

collabs-1

Foto: Prada / Jakub Zeman / LEGO

Vesmírná Prada, olympijská kolekce i formule z dílků LEGO

0Zobrazit komentáře

Když se spojí talentovaní lidé a ikonické značky, často vznikají produkty a projekty, které zaujmou celý svět a na které se čekají nekonečné fronty  – ať už jde o udržitelné módní kousky, které mění pohled na recyklaci, nebo hravé spolupráce propojující oblasti sportu, módy i technologií. Vybrali jsme proto deset nejlepších kolaborací letošního roku.

Stanley x Starbucks

Výrobce lahví a termosek Stanley a řetězec kaváren Starbucks vytvořily letos další limitovanou edici termosek, která se stala okamžitým hitem. Růžová řada, uvedená na americký trh před Valentýnem, přitáhla pozornost nejen svým vzhledem, ale i omezeným počtem kusů. Lidé stáli dlouhé fronty a často si termosky pořizovali jen proto, aby je později prodávali za násobně vyšší cenu. Letos se virální senzace přesunula i do Česka, kde Starbucks poprvé nabídnul své exkluzivní spolupráce na místních pobočkách.

starbucks-stanley-1

Foto: Starbucks

Nová termoska ve spolupráci Starbucks a Stanley

Jan Černý x ČOV x Alpine Pro

Letní olympiáda v Paříži nabídla nejen vrcholné sportovní výkony, ale i unikátní módní kousky. Česká delegace se na slavnostním zahájení představila v kolekci navržené Janem Černým ve spolupráci s Českým olympijským výborem a Alpine Pro. Kolekce, která kombinovala moderní design s českými národními prvky, vzbudila pozornost nejen doma, ale i v zahraničí, kde se nakonec stala jednou z nejlépe hodnocených. Nejvýraznějším kusem z české skříně byl pak plášť, který měl volně navazovat na tradici francouzského baloňáku.

nastupovka-cerny-1

Foto: Jakub Zeman

Česká nástupová kolekce pro letní olympiádu v Paříži

Steve Aoki x IQOS

Steve Aoki, známý DJ a producent, se letos spojil se značkou IQOS a výsledkem byla limitovaná edice zimních bund vyrobených z recyklovaných tabákových náplní. Na jejich vzniku se přitom podílela i česká společnost Lavaris, která zpracovala použitý acetát celulózy do materiálu pro výplň bundy. Každá z tisícovky ručně očíslovaných bund pak byla příkladem toho, jak lze odpad přeměnit na módní produkt s ekologickým přesahem.

iqos-steve-aoki

Foto: PMI

Zimní bunda, jejíž výplň je z velké části tvořena použitými náplněmi do IQOS

Jiří Procházka x Botas

Jiří Procházka, český bojovník UFC, a značka Botas ukázali, jak může spojení sportu a tradiční české výroby vypadat. Botas, která prošla revitalizací pod vedením Vasky, vytvořila unikátní edici tenisek inspirovanou životní filozofií a kariérou Procházky. Boty navíc nejsou jen stylovým doplňkem, ale zároveň slouží i jako vstupenka na exkluzivní setkání s bojovníkem. Procházka si letos střihnul ještě jednu ikonickou spolupráci – reklamní spot s Dwaynem „The Rockem“ Johnsonem, který nasbíral desítky milionů zhlédnutí.

botas_xy-1

Foto: Botas

Jiří Procházka s novými teniskami

LEGO x F1

LEGO pokračuje ve své tradici ikonických partnerství a letos se proto spojilo s formulí 1, aby vytvořilo exkluzivní kolekci stavebnic pro fanoušky motorsportu. Sety, které byly představené před listopadovou Velkou cenou v Las Vegas, zahrnují detailní modely monopostů a dalších závodních prvků. Kromě F1 letos LEGO spolupracovalo také třeba s Pharellem Williamsem na projektu Na Měsíc, který zahrnoval stavebnici i animovaný film.

lego-f1_12

Foto: LEGO

Monopost stáje Mercedes

Google x Samsung

Technologické giganty Google a Samsung letos spojily síly a představily světu nový headset pro virtuální a rozšířenou realitu, který funguje na operačním systému Android XR. Zařízení, známé jako Project Mohan, nabízí technologii, která zahrnuje ovládání skrze gesta rukou nebo pohyby očí. Zároveň nabízí plynulé přepínání mezi rozšířenou a virtuální realitou a jeho design se vyrovná i těm nejlepším produktům na trhu, jako je Apple Vision Pro.

Screenshot

Foto: Google

Chytré brýle nabídnou navigaci přímo před očima

Kaufland x Liběna Rochová

Kaufland oslavil 25 let na českém trhu originálně – vytvořením kolekce oblečení pro své zaměstnance ve spolupráci s módní návrhářkou Liběnou Rochovou a studenty UMPRUM pod jejím vedením. Kolekce K-Look zahrnuje volnočasové oblečení inspirované firemním logem, ale překvapuje i moderním designem, který beze sporu překračuje hranice běžného firemního merche. Kaufland navíc do kolekce začlenil i charitativní prvek – část výtěžku z prodeje putovala totiž na podporu organizace Debra ČR. Kolekce byla pak s úspěchem prezentována na Designbloku, kde získala uznání za spojení funkčnosti, udržitelnosti a estetiky.

Kaufland

Foto: Kaufland

Kolekce, kterou navrhli Václav Černý, Terezie Puršlová a Filip Sajler

Prada x Axiom Space

Spojení módní značky Prada a společnosti Axiom Space bylo jedním z těch, které vyvolalo nemalé překvapení. Pro posádku mise Artemis III, která má za cíl přistání na Měsíci, totiž společně vytvořily stylové a funkční skafandry. Futuristické obleky v sobě kombinují prvky ikonické linie Prada Linea Rossa s pokročilými technologiemi ochrany před extrémními podmínkami vesmíru. Vizuálně výrazné detaily, jako červené linie a šedé záplaty, zároveň dodávají skafandrům nejen estetiku, ale i praktickou hodnotu.

Skafandr

Foto: Prada

Firma Axiom Space představila ve spolupráci s módní značkou Prada skafandry pro misi Artemis III

The North Face x Skims

Americká celebrita, influencerka a podnikatelka Kim Kardashian vstoupila se svou značkou Skims do světa sportovní módy a spojila se s ikonickou značkou The North Face. Výsledkem je zimní kolekce, která spojuje inovativní materiály se stylovým a minimalistickým designem Skims. Produkty, zahrnující například prošívané bundy, funkční kombinézy a doplňky, byly navrženy pro využití jak na svazích, tak mimo ně.

Skims X The North Face

Foto: Skims

Značky Skims a The North Face společně vytvořily zimní kolekci

Chamberlain Coffee x 818

Influencerka a podnikatelka Emma Chamberlain a modelka Kendall Jenner spojily své značky, Chamberlain Coffee a 818 Tequila, aby vytvořily limitovanou edici sad na výrobu espresso martini. Ty zahrnují cold brew sáčky s příchutí Candied Pecan, inspirovanou tequilou 818 Reposado, která do kávy přináší tóny karamelu a oříšků. V balíčku se ale nachází i samotný koktejlový shaker a martini sklenice, které umožňují jednoduchou přípravu nápojů doma. Jediné, co chybí, je tequila.

Chamberlain Coffee x Tequila

Foto: Instagram Chamberlain Coffee

V rámci spolupráce na espresso martini se spojila Emma Chamberlain a Kendall Jenner