Největší český e-shop nově nabízí vlastní ekologickou drogerii. Po AlzaPower přichází AlzaEco
Alza už dávno není jen o technologických produktech. Největší český internetový obchod postupně proniká prakticky do všech segmentů a zákazníkovi dokáže nabídnout vše od počítačů přes sportovní vybavení až po sekačky. Významně pak roste také v drogerii, na což reaguje další privátní značkou.
Značka AlzaEco představuje novou řadu ekologických prostředků na praní, které začíná Alza od 1. července prodávat. Reaguje tak na zvyšující se poptávku právě po ekologické drogerii, jejíž nabídka se na Alze neustále rozrůstá a zvětšují se i tržby, které za poslední dva roky vyrostly 4,5krát.
„Nový privátní brand vychází z naší dlouhodobé snahy chránit životní prostředí a podporovat ekologii v každodenním životě. Po uvedení vlastní řady elektroniky AlzaPower s plně recyklovatelným obalem jsme se v další fázi zaměřili na segment drogerie, která patří k nejpoužívanějším produktům v domácnosti,“ říká Aleš Zavoral, předseda představenstva Alza.cz.
Právě AlzaPower loni představoval první krok Alzy do oblasti privátních značek, kdy chtěl tuzemský e-shop nabídnout svým zákazníkům kvalitní příslušenství, jako jsou powerbanky, kabely či reproduktory, ale s významným důrazem právě na životní prostředí. Kvalitu pak má potvrzovat to, že Alza k produktům AlzaPower nabízí delší, někdy dokonce doživotní záruku.
V nabídce AlzaPower je dnes přes 160 položek, přibývají další a již loni Alza naznačovala, že chystá jejich rozšíření. Nakonec to ale zatím není hobby, ale zmíněná ekodrogerie. „Cílem bylo vytvořit kvalitní ekologický produkt s vysokým podílem přírodních látek, jenž bude svým složením maximálně šetrný k naší planetě. Reagujeme tím také na zvýšenou poptávku po tomto typu zboží,“ doplňuje Zavoral.
První pilotní nabídka AlzaEco, která je v prodeji v Česku a na Slovensku od 1. července, obsahuje tři druhy pracích gelů a prášků o objemu 3 nebo litrů/kilogramů a také čtyři druhy eko aviváže s různými vůněmi. Alza si i s ohledem na životní prostředí zakládá na tom, že produkty AlzaEco nejsou testovány na zvířatech a obsahuji až 96% podíl přírodních látek bez fosfátů a barviv.
Podobně jako u AlzaPower, ani u alzácké ekodrogerie nechybí recyklovatelné papírové obaly, u kterých je jen minimálně nutný podíl plastu. Zároveň byly obaly navrženy tak, aby byly bezpečné pro zasílání.
Na vývoji druhé privátní značky pracovala Alza několik měsíců, složení jednotlivých prášků, gelů a aviváží usilovně testovali i sami zaměstnanci Alzy, aby, slovy manažerky projektu Ivany Škorvánkové, nabídli „nejen šetrný, ale zároveň i účinný produkt bez kompromisů“.
Dnes má už kategorie ekodrogerie na Alze přes 350 produktů od různých značek a bude tak zajímavé sledovat, jaké další vlastní produkty má český e-shop, který loni utržil 25 miliard korun, v rukávu. Pokud se AlzaEco uchytí, jistě se dočkáme jejího rozšíření.