Šéf Spotify Daniel Ek chce Arsenalu vrátit zašlou slávu. Po fiasku se Superligou by fotbalový klub rád koupil
Fotbalový Arsenal FC je pro svou bohatou historii srdcovým týmem milionů fanoušků po celém světě a spoluzakladatel streamovací služby Spotify Daniel Ek je jedním z nich. Na tom by nebylo nic tak zvláštního, kdyby si teď slavný londýnský klub nechtěl koupit. Ještě nedávno by taková zpráva zněla jako sci-fi, ale švédský miliardář svůj zájem o koupi Arsenalu oficiálně potvrdil a odstartoval tak jistě zajímavě dění ve sportovních i technologických kruzích.
Pro lepší pochopení celé situace – a důvodů, proč se o něčem jako prodej Arsenalu vůbec mluví – je nutné se vrátit na začátek minulého týdne, kdy fotbalovým světem otřásla kontroverzní zpráva o založení evropské Superligy, elitní soutěže pro nejbohatší fotbalové kluby planety. O vlastní soutěži pro vyvolené se spekulovalo dlouho, až její vznik minulou neděli zčistajasna několik předních evropských klubů skutečně oznámilo.
Arsenal byl mezi nimi a rozhodnutí o vytvoření vlastní soutěže odstřižené od zbytku fotbalového světa vyvolal na evropské scéně obří poprask a masivní vlnu negativních reakcí. Vznik takového projektu odsoudily řídící fotbalové organizace FIFA i UEFA, přičemž pohrozily, že zainteresované kluby vyloučí z prestižní Ligy mistrů i národních soutěží. Ještě více se ale vzbouřili fanoušci, kteří elitářskou soutěž pro hrstku vyvolených považovali za zradu a chamtivost šéfů klubů.
Netřeba dodávat, že v takové lize by se točily obrovské peníze, zejména z televizních vysílacích práv, a klubům by se tak mohly vyplácet větší sumy. Což je vlastně logické a také hlavní důvod, proč do toho Arsenal spolu s Realem Madrid, Barcelonou, Juventusem či Manchesterem United a dalšími kluby šel. Je otázka, jak moc by v průběhu let bavilo diváky sledovat bitvy stále stejných týmů dokola, ale to je jiná debata.
Proti zapojení do takzvané Superligy mohutně protestovali i fanoušci Arsenalu, což nakonec vedení klubu přesvědčilo k tomu, aby se účasti v takové soutěži vzdalo a omluvilo se. Ostatně tak pouhých 48 hodin od oznámení původního záměru založit Superligu učinila většina klubů, která se do ní měla zapojit, a elitářská fotbalová soutěž zanikla tak rychle, jako vznikla. A právě v době třaskavých reakcí nejen na sociálních sítí se ozval také Daniel Ek, šéf Spotify.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs