Tom Hanks uprostřed intenzivních námořních bitev. Na Apple TV+ vyšlo očekávané válečné drama Greyhound
„Nechci rozhořčit svoje pány z Applu, ale je s tím spojený rozdíl v obrazové a zvukové kvalitě,“ řekl Tom Hanks k tomu, že jeho nový film Greyhound vychází jen na Apple TV+ místo v kinech. Sony, které mělo původně distribuci válečného blockbusteru na starosti, se kvůli celosvětové karanténě rozhodlo práva prodat. Souboj mezi velkými streamovacími službami vyhrála právě firma Tima Cooka a nyní se pokusí diváky přitáhnout k menším, ale mnohem dostupnějším zobrazovacím plochám.
V některých zemích se v současnosti debatuje o hrozbě druhé vlny koronavirové pandemie, ve Spojených státech ovšem stále nepolevila ta první. Podle odborníků se předčasné pokusy o znovuotevření země politikům vymstily a je tak složitou otázkou, kdy bude zase bezpečné jít do kina. Film Greyhound se měl na plátna dostat už v červnu, s odsouváním premiér u obrovských projektů jako Nolanova Tenetu a Mulanu od Disneyho by ale nad jeho vydáním v kinech i nadále visel velký otazník.
Složitá situace v zámoří se samozřejmě promítá i do programu kin v Česku, který je velice skoupý na nové filmy. Naopak nejzajímavější za dlouhou dobu je vývoj streamovacích služeb, kde mnoho titulů svou distribuční cestu nyní začíná, ne končí. Právě díky tomu se Applu rychle podařilo získat jednu z nejpoutavějších filmových premiér posledních několika měsíců.
Greyhound je zdaleka největší filmový projekt, který na Apple TV+ dosud vyšel, a zajímavé je i srovnání s ostatními streamovacími službami. Disney+ exkluzivní filmy, co nebyly nejdříve v kinech, spíše nenabízí, Amazon a Netflix se zase zaměřují na snímky menších rozpočtů s potenciálem na získání cen, výjimku zde představuje takřka jen Irčan. Dražší tituly jako Bright nebo Vyproštění se naopak zaměřují na méně seriózní témata a narážejí na spíše průměrné recenze.
Válečná novinka Greyhound naproti tomu představuje už svým žánrem vážný film, který zároveň nabízí široce atraktivní vizuální zpracování. Z Toma Hankse v roli schopného kapitána se navíc v posledních letech stal dobře známý a oceňovaný trend, budící velký divácký zájem. Slavný hollywoodský herec se dokonce postaral o scénář, na němž prý pracoval téměř deset let.