Populární běžecká aplikace prodána Adidasu za bezmála 5,9 miliard korun

Screen Shot 2015-08-06 at 16.12.08
0Zobrazit komentáře

Jedna z největších společností na prodej sportovního zboží, Adidas, trochu zaspala dobu a nechala se technologicky předběhnout konkurenčním Nikem, který kromě jiného pohltil i podstatnou část prodejů a sponzoringu. Adidas však boj nevzdává a nyní investuje 239 milionů dolarů, v přepočtu tedy asi 5,9 miliard korun, do nákupu rakouského fitness startupu Runtastic.

Pod Runtastic patří nespočet aplikací, od běhání, přes kliky až po krokoměr a analýzu spánku. Kromě samotných aplikací chystá Runtastic podporu pro virtuální realitu Oculus Rift a vytvořil několik fyzických gadgetů, jako GPS hodinky nebo měřící zařízení na kolo. Globálně si Runtastic vyzkoušelo již 140 milionů lidí a 70 milionů z nich se do platformy registrovalo.

Uber_Drive_Blog_Header

Přečtěte si takéUber získal novou valuaci, kterou poprvé překročil hranici bilionu korun. Roste rychleji než FacebookUber získal novou valuaci, kterou poprvé překročil hranici bilionu korun. Roste rychleji než Facebook

Většinovým vlastníkem byla německá společnost Axel Springer, která vlastnila 50,1% s tím, že zbývajících 49,9% zůstalo u původních čtyř zakladatelů a jednoho angel investora.

Po dokončení akvizice by měl být celý podíl přepsán na Adidas, aplikace zůstane beze změny a její původní zaměstnanci v Rakousku a San Fransiscu zůstanou na své židli, informuje Runtastic.

Foto: Runtastic

Rubriku Startupy podporujíjt-retina