Startup od bývalých zaměstnanců Googlu chce automatizovat kamionovou přepravu

otto2
0Zobrazit komentáře

Automatizace, automatizace a zase automatizace. To je v posledních letech motto mnoha obrovských firem, i začínajících startupů. Mezi námi už začínají být postupně běžná částečně autonomní vozidla, jak mezi těmi soukromými, tak profesionálními – například u Uberu nebo asijských taxislužeb.

Čtyři bývalí zaměstnanci Googlu, kteří pracovali na podobných technologiích, si ale myslí, že mohou posunout takové snažení na další úroveň – za pomocí částečně automatizovaného řízení v kamionové přepravě. Podle nich a dalších téměř 40 zaměstnanců, kteří na nové technologii potají pracují už několik let, je nákladní přeprava jednou z nejčastějších příčin nehod na silnicích, vzhledem k dlouhým a únavným trasám, které musí řidiči zvládat.

slack-platform2

Přečtěte si takéSlack vydává po vzoru Facebooku vlastní tlačítko pro přihlášení do online služebSlack vydává po vzoru Facebooku vlastní tlačítko pro přihlášení do online služeb

Automatizovat ale samozřejmě nelze celý proces, protože náklad nebo složení nákladu, volby tras a řešení určitých typů situací si stále budou vyžadovat lidskou pozornost. Zároveň se startup, který si dal jméno Otto, nechystá vyrábět vlastní kamiony, ale pouze speciální zařízení, které se integruje s těmi běžně dostupnými.

Autodesk VRED Design 2016

Zařízení by pak za pomocí senzorů a vlastního systému mělo umožňovat autořízení na dlouhých trasách, s tím, že si řidič mezitím může dát od řízení pauzu a například se prospat. Jednou z největších obav byl a je totiž fakt, že pokud se opravdu objeví řešení, které je efektivní, miliony řidičů v nákladní přepravě přijdou o práci.

Otto ale není sám, kdo se zaměřil na kamiony

Otto v tomto segmentu rozhodně není prvním a ani posledním startupem, který projevil své snahy o jeho změnu – je ovšem suverénně na nejslibnější cestě. Nikola Motor Company totiž před několika dny odhalila svůj koncept kamionu s částečně elektrickým pohonem, který je zároveň až 4x výkonější, než ty, co běžně jezdí kolem nás.

Jejich koncept s názvem Nikola One dosahuje totiž výkonu 2000 koní, oproti běžným 500, obsahuje bateriové články o výkonu 320 kWh a zároveň nádrž na 567 litrů benzínu, který pomáhá kamionu dostát maximálního výkonu – ten se skvěle hodí například při průjezdu kopci. Kromě všeho bude pak novinka schopna ujet na jedno dotankování přibližně 1900 kilometrů a nebude se muset připojovat k nabíjecí stanici – dobíjí se totiž za pomocí turbíny přímo během jízdy!

nikolaone

Cena takového kamionu by se pak měla pohybovat kolem 350 tisíc dolarů (cena obsahuje benzín zdarma na 1,6 milionů km), s tím, že stejně jako Tesla u Modelu 3, je na něj třeba složit zálohu ve výši 1500 dolarů, informuje TechCrunch. V kombinaci s předchozím zmiňovaným startupem by mohlo jít o opravdovou revoluci v kamionové přepravě.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina