Čeští Leverage Technology investují desítky milionů korun do analytického startupu Luigi’s Box

Filip HouskaFilip Houska

boruta
0Zobrazit komentáře

Český fond Leverage Technology, který je řízen podnikateli Matějem Borutou, Lumírem Kunzem (CEO Aukra), Václavem Liškou a Patrikem Czetöem, ohlašuje další investici. Poté loňském vstupu do největší tuzemského online tržiště Aukro, kde postupně nabyl 45procentního podílu, nově investuje do slovenského startupu Luigi’s Box.

Luigi’s Box se od roku 2014, kdy byl založen čtveřicí Radoslav Balajka, Gejza Nagy, Tomáš Kramár a Michal Barla, zaměřuje na vývoj specifických online nástrojů, které mají různým e-shopům přinášet lepší vyhledávání na jejich stránkách. Zároveň by měly i vyhodnocovat silné a slabé stránky existujícího vyhledávání a navigace. A právě takový byznys je pro portfolio Leverage Technology v čele s Borutou ideální: cílem fondu je totiž podpora zejména e-commerce projektů a internetových technologií.

bb

Přečtěte si takéČeská síť Bageterie Boulevard v Praze otevírá první samostatné pobočky s drive-thruČeská síť Bageterie Boulevard v Praze otevírá první samostatné pobočky s drive-thru

„Každý e-shop potřebuje zboží uskladnit, převést, zpropagovat, komunikovat s klienty, měřit výkonnost, či zefektivnit prodej. Pro všechny tyto potřeby už nyní existují online služby, které nás nejvíce zajímají. Chceme investovat do služeb, které online prodejcům zpřístupní nové technologie a produkty, díky kterým jsou schopni koncovým zákazníkům poskytovat služby srovnatelné se službami velkých hráčů typu Amazon,“ vysvětluje obecnou investiční iniciativu Leverage Technology CEO Matěj Boruta (na úvodní fotce).

luigisbox_cc

Co se týče výše investice jako takové, má se pohybovat v řádech desítek milionů korun a Luigi’s Box ji mají využít především pro svůj růst (který má být podpořený i dobrým tempem v podobě meziročního nárůstu tržeb o stovky procent) spojený se zahraniční expanzí.

„Jsme sehraný tým se silnou vizí pomoci online prodejcům zvyšovat jejich tržby o desítky procent v celé středovýchodní Evropě a tím se stát jedničkou na trhu v rámci vyhledávacích nástrojů. Jsme proto rádi, že v náš projekt investoři věří a od spojení s Leverage Technology čekáme další výrazný nárůst našich zákazníků i tržeb,“ dodává Radoslav Balajka (na fotce vpravo) z Luigi’s Box.

O finanční injekce do tohoto startupu se ostatně v minulosti postaral i například Rasty Turek, úspěšný investor ze Silicon Valley. Podle platformy CrunchBase se na investicích podílel i bratislavský venture kapitálový fond Neulogy Ventures.

vaclav-liska

Součástí Leverage Technology je i zakladatel Aukra Václav Liška

Uber po více než dvou letech znovu mění identitu a postupně redesignuje všechny své služby

uber-logo2018
0Zobrazit komentáře

Je tomu již takřka dva a půl roku od doby, kdy se Uber naplno pustil do změn své vizuální identity, mobilní aplikace a souvisejících služeb. Od té doby už probíhala v rámci firmy spíše simplifikace, tedy další zjednodušování designu, které došlo až do nynější fáze, ve které Uber vypouští zcela novou, o kus čistší identitu.

Pro svůj nový logotyp využil Uber sady písma Uber Move, které bylo vytvořeno startupu na zakázku od předních grafických studií Wolff Olins a MCKL Type Foundry. Uber se touto změnou snaží naznačit, že již přešel období nekonečných problémů, které provázely někdejšího šéfa a spoluzakladatele firmy Travise Kalanicka a také samotné společnosti, která čelila mnoha skandálům, včetně smrtelné nehody při které bylo samořiditelné auto Uberu.

uberid2

Nové logo Uberu i ikony aplikací

Kromě samotného fontu je největší změnou především ústup od verzálek „UBER“ k vizuálně jemnějšímu označení „Uber“, zároveň s užším písmem. S tím souvisí také další vizuální prvky, které Uber využívá, od billboardů a internetové reklamy až po nové polepy vozidel, chystané létající „taxi služby“ či sdílených kol, do kterých se startup naplno pouští.

tesla-Model-3-Performance-Red-Above-Tarmac

Přečtěte si takéTesla se má v tomto čtvrtletí dostat do zisku. K urychlení výroby stáhne z nabídky dvě barvyTesla se má v tomto čtvrtletí dostat do zisku. K urychlení výroby stáhne z nabídky dvě barvy

V průběhu následujících měsíců se jednoduššího designu dočkají také veškeré mobilní aplikace, ostatně Uber nedávno vydal novou aplikaci pro řidiče, která je dostupná i v Česku a využívá prvky zjednodušeného vizuálu. Web všech služeb byl naopak již aktualizován, stejně jako design hlavního webu Uberu. Na změnách firma pracuje posledních 9 měsíců.

uberw

Po nové aktualizaci byste měli vidět také novou ikonu mobilních aplikací Uberu. Snaha o redesign přišla částečně také na popud americké konkurenční služby Lyft, která v průběhu roku aktualizovala design své aplikace a v hodnocení mezi uživateli jednoznačně přeskočila Uber.

Návrh billboardu s novou identitou Uberu

Foto: Wolff Olins, Uber, Lyft