Telefony jako kouzelnické hůlky. Tvůrci fenoménu Pokémon GO spouští novou AR hru ze světa Harryho Pottera

Filip HouskaFilip Houska

hpwu

Foto: Niantic

Harry Potter: Wizards Unite

0Zobrazit komentáře

Od debutu herního fenoménu Pokémon GO, jehož atraktivní mechanismus založený na rozšířené realitě prakticky změnil mobilní herní svět, uplynuly již tři roky. Jeho tvůrci z vývojářského studia Niantic nicméně neusnuli na vavřínech a nenechali se zviklat úspěchem, který Pokémony dlouhou dobu provázel. Namísto toho pilovali novou hru na podobné bázi z čarodějnického světa, která by se japonským barevným příšerkám mohla minimálně rovnat.

Spolu s WB Games San Francisco dnes pod hlavičkou vydavatelské společnosti Portkey Games vypustili dlouho očekávanou hru Harry Potter: Wizards Unite, titul, jenž si získá hlavně fanoušky jedné z nejslavnějších knižních ság z rukopisu J. K. Rowlingové. Přízeň si však najde také u mobilních hráčů, kteří holdují ne příliš tradičnímu pojetí her. Harry Potter: Wizards Unite je totiž – podobně jako zmínění Pokémoni — založen na rozšířené realitě a geolokačních prvcích včetně nádechu tradičního RPG.

Byť si každý hráč určuje svůj vlastní příběh, Niantic přeci jen položili základ toho, o čem má pojednávat. Chytře vsadili na mudlovský svět, v němž se ztratila řada kouzelnických artefaktů, příšer, bytostí a dokonce i vzpomínek, které mohou ohrožovat utajení kouzelnického vesmíru. Za úkol tak budete mít všechny tyto objekty najít a vrátit je tam, kam patří.

Za každý vrácený předmět, bytost nebo myšlenku (takzvaný Foundable) pak obdržíte speciální odměny, díky nimž si můžete vylepšovat své herní skóre. Nejde však o žádné ryze jednoduché úkoly. Do cesty se totiž staví kouzelnická zvířata a čarodějové, kteří chtějí všechny vaše plány zmařit.

I proto je důležité, abyste si neustále vylepšovali své herní aspekty, učili se novým kouzlům, vybírali správné hůlky (například u Ollivandera), vařili lektvary a hledali ideální místa pro boj, jež mohou být například v reálných parcích, lesích, budovách a tak podobně. Prakticky kdekoliv. V tom tkví kouzlo technologie AR.

Důraz na multiplayerové bitvy

Protože tím nejatraktivnějším prvkem na celé sérii o Harrym Potterovi jsou kouzla a boje, vývojáři v Niantic museli nastavit vysokou laťku, aby tento zážitek věrohodně replikovali i do skutečného světa.

Na displeji mobilního telefonu tak uvidíte například „živé“ Smrtijedy (i když se děj odehrává po smrti Lorda Voldemorta a Smrtijedi prakticky zanikli), mozkomory, vlkodlaky nebo hráče z jiných koutů světa, na které budete nuceni použít jedno z příslušných kouzel, jež by je odzbrojilo, potažmo zranilo nebo zabilo.

harry-potter-wizards-unite

Foto: Niantic

Harry Potter: Wizards Unite

Harry Potter: Wizards Unite toho skrývá samozřejmě mnohem víc. Od ikonických předmětů známých z knih nebo filmů až po možnost si vytvářet svůj vlastní herní profil včetně vzhledu, vybavení nebo kouzelnické koleje. Podle prvních gameplayů z Austrálie a Nového Zélandu, kam se hra přednostně dostala v beta verzi, to navíc vypadá, že půjde o zábavu na dlouhé měsíce, jelikož svět vypadá velmi propracovaně a akčně.

Brzy i v Česku

I když novinka oficiálně vychází dnes (21. června) po celém světě s tím, že jako první na řadě jsou Spojené státy a Velká Británie, je pravděpodobné, že se do Česka dostane až za několik dní. Co se týče dostupnosti, k dispozici bude na App Store (iOS) a Google Play (Android). Více informací lze případně zjistit na oficiálním webu Harry Potter: Wizards Unite.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Hunter Games chystají venkovní únikovku s Milošem Urbanem a ilustrátorem Star Wars. Zavede vás do staré Prahy

Filip HouskaFilip Houska

hunter-games
0Zobrazit komentáře

Únikové hry se v Česku těší čím dál větší oblibě a mohou za to především projekty, které s cílem pohltit účastníky do světa plného výzev, nástrah, adrenalinu a skvělé zábavy průběžně vznikají. Mezi ně patří i český projekt Hunter Games, který se aktuální rozvíjí v tuzemském inkubátoru UP21 a veřejnost i firmy láká na různé únikovky a týmové geolokační hry.

Ve svém repertoáru má například venkovní hry jako Kletba Vyšehradu, Assassin’s Girl nebo Muž bez minulosti, které se od sebe sice liší dějem, ale v jádru skrývají to stejné: městské dobrodružství lemované všemožnými trasami a úkoly, které týmu diktuje mobilní aplikace. Na této bázi má fungovat i novinka odehrávající se na přelomu 19. a 20. století, pro kterou Hunter Games rozjíždí kampaň na HitHitu.

Byť tvůrci umožňují, že si nadšenci mohou psát a sestavovat své vlastní herní příběhy pomocí jejich editoru, pro nejnovější počin naopak vybrali kapacitu oboru. Tou je Miloš Urban, známý český spisovatel, který stojí například za hororovou novelou Sedmikostelí nebo románem Lord Mord.

urban

Foto: HitHit

Miloš Urban

Jeho pero pak v rámci této, zatím nepojmenované hry bude doplňováno ilustrátorem Kurtem van de Baschem, jenž se mimo jiné podílel na filmech z univerza Star Wars či Atlas mraků. V neposlední řadě přiloží ruku k dílu i letošní výherce fotografické soutěže Sony World Photography Awards Martin Stranka.

„Chceme historický příběh Miloše Urbana zpracovat tak, že hráče do děje doopravdy vtáhne. Budou kráčet v jeho stopách a vše prožívat na vlastní kůži. Půjde o naši největší a nejpropracovanější venkovní hru, kterou jsme kdy vytvořili,“ říká CEO Hunter Games Luboš Němeček.

Když drogy byly ještě léky

Co se týče samotného děje, ten je zatím z větší části skryt pod rouškou tajemství. Tvůrci zatím odhalili pouze to, že bude zasazen do staré Prahy v dobách 19. a 20. století, kdy Čechy „spadaly pod Rakousko-Uherko, centrem pražské galerky byla Jedové chýše a droby byly ještě léky“.

2019-06-20-hunter-games_web

Foto: Martin Stranka

Luboš Němeček a Štěpán Gregor, zakladatelé Hunter Games

Obecně pak má celý projekt kombinovat temnou atmosféru tehdejší doby spojenou s kvalitní literaturou a zábavou, kterou budou doplňovat nejrůznější rekvizity, videa, ilustrace, vstupy do areálů a tak podobně.

„Díky kvalitnímu produkčnímu týmu, podpoře známých jmen a propracovaným rekvizitám půjde o mimořádný zážitek. Na výsledku se bude podílet dokonce i hráčská komunita, chceme se tak vyvarovat monotónních úkolů a hluchých míst,“ dodává Němeček.

hunter-games

Foto: Hunter Games

A právě pro naplnění těchto vizí se Hunter Games obracejí na crowdfundingový portál HitHit, kde chtějí nasbírat alespoň 150 tisíc korun pro úspěšné spuštění v plném rozsahu. V době psaní článků se pohybují na přibližně 30 procentech minimální sumy. Více informací je pak k dispozici přímo na profilu kampaně.

Opakem je Futurento

Zatímco Hunter Games se chtějí dostat do minulosti, kreativci ze zábavního centra Futurento naopak prezentují svět tak, jak by mohl vypadat v budoucnu. A taktéž prostřednictvím stylu únikových her. Příběh tohoto projektu, za kterým stojí dvojčata Martin a Jan Danešovi, je založen na postapokalyptické době, kde musí účastníci vybudovat nové kolonie.

Jeden z důležitých rozdílů, na který Hunter Games sází, je však fakt, že jejich únikové hry se odehrávají venku, v reálných kulisách a právě svět kolem nás je využíván k různým úkolům. Každý si tak může vybrat, zda bude raději soutěžit v reálném světě, nebo pronikne třeba do virtuální reality.

futurentobmw

Foto: Futurento