IKEA a Sonos nestíhají vyrábět své hrající lampy a police. Do Česka kvůli velkému zájmu dorazí o něco později

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

ikea-symfonisk-sonos

Foto: IKEA

Lampa s reproduktorem Symfonisk

0Zobrazit komentáře

Dnes už se, snad s výjimkou audiofilů, pro domácí poslech hudby nekupují vysoké věže a velká rádia, ale jen reproduktory, do nichž může hudba proudit bezdrátově prakticky z jakéhokoliv zařízení. IKEA ve spolupráci se Sonosem v první polovině letošního roku představila inovativní koncept spojující chytrý reproduktor s tradičním kusem nábytku jako police nebo lampa a trefila se do černého.

Nové produkty se setkaly s větším úspěchem, než obě firmy předpokládaly, a tak se o měsíc opozdí jejich uvedení v Česku. IKEA už nějakou dobu neprodává jen klasický nábytek. Poměrně rychle roste její gastronomická část a nedávno založila novou divizi zaměřující se výhradně na produkty pro chytrou domácnost.

Spadají sem například automatické rolety, žaluzie čistící vzduch a právě chytré reproduktory z řady Symfonisk. Díky vkladu Sonosu se u nich nejedná pouze o zajímavý designový prvek, který náhodou vydává zvuk, ale také o skutečně kvalitní reproduktory s podobným přednesem jako u populárního Sonosu One. Při ohlášení prvních čísel zisků, které spolupráce americkému výrobci audia vynesla, jsme přiblížili jeho situaci.

ikea-sonos-symfonisk2

Foto: IKEA

Lampy a police Symfonisk

Jedná se o podstatně menší firmu, než je IKEA, zaměřující se spíše na prémiové produkty, což jí občas činí problém najít středně náročné zákazníky ochotné připlatit za design a kvalitu zvuku. Reproduktory Symfonisk oba tyto aspekty mají a díky značce největšího výrobce nábytku na světě tak Sonosu pomáhají k oslovení nové části trhu.

Strategie se ukázala jako až překvapivě úspěšná, Sonosu se totiž zisky z příslušné sekce zvýšily trojnásobně a IKEA se nyní rozhodla posunout spuštění prodeje v Česku. Důvodem pro to je podle vysvětlení firmy záměr mít dostatek produktů pro všechny, kdo o ně budou mít zájem, jinými slovy nechce, aby poptávka příliš převýšila produkci.

mona-lisa-louvre-htc

Přečtěte si takéJak by vypadala Mona Lisa, kdyby byla naživu? Louvre a HTC přibližují slavné Da Vinciho dílo ve virtuální realitěJak by vypadala Mona Lisa, kdyby byla naživu? Louvre a HTC přibližují slavné Da Vinciho dílo ve virtuální realitě

„S ohledem na maximální dostupnost produktů pro všechny potenciální zákazníky proto uvede IKEA sérii Symfonisk na český trh v závěru listopadu,“ uvedlo pro CzechCrunch české zastoupení švédského nábytkáře.

Od letošního srpna jsou dva typy reproduktoru z řady Symfonisk dostupné v mnoha evropských a několika severoamerických a dalších zemí. Na seznam patří všichni sousedé České republiky vyjma Slovenska a dále například Dánsko, Nizozemsko, Austrálie, Velká Británie, USA, Kanada a další. Kromě kompletního pokrytí střední Evropy má IKEA samozřejmě v plánu nabídku lampových a poličkových chytrých reproduktorů rozšířit i dále.

ikea-symfonisk-sonos1-min

Foto: IKEA

Hrající lampičky Symfonisk

Pokud něco naznačují prodejní čísla ze zahraničí, tak i v Česku by zajímavá zařízení za 2 690 a 4 690 korun mohla být velmi populární. IKEA nám prozradila, že jen za první den se celosvětově prodalo přes 30 000 kusů reproduktorů. Přesné datum spuštění prodeje u nás zatím není známé, firma ale o něm prý bude informovat s dostatečným předstihem. Vánoční sezonu by tak měla i řada Symfonisk bezpečně stihnout.