Když návštěvníci nemohli do Ženevy, musí Ženeva k návštěvníkům. Volkswagen otevřel vlastní virtuální autosalon

vw-virtual-autosalon

Foto: VW

Volkswagen otevřel vlastní virtuální autosalon

0Zobrazit komentáře

Byť se autosalony v posledních letech netěší tak velké oblibě jako dřív, stále platí za důležitou součást celého automobilového průmyslu. Bohužel pro automobilky, ale také novináře a automobilové nadšence, koronavirus uzavřel brány i slavného ženevského autosalonu, kde měl vystavovat také Volkswagen. Ten si však svou šanci představit to nejnovější ze své dílny v působivém prostředí vzít nenechal a nabízí prohlídku svého ženevského stánku alespoň virtuálně.

Autosalony jsou v kalendáři automobilového průmyslu vždy velkým svátkem. Měsíce příprav vyvrcholí show jednotlivých automobilek, které několik dní odhalují novinářům i široké veřejnosti výsledky práce svých designérů a inženýrů.

V poslední době však obliba autosalonů uvadá, a to jak ze strany návštěvníků, tak i samotných vystavovatelů. Řada automobilek účast na autosalonech odmítá a raději si premiéry svých vozů režíruje zcela samostatně.

zeneva-autosalon

Foto: ITU Pictures/Flickr

Ženevský autosalon konaný v roce 2018

I přesto jsou autosalony stále velice důležitou součástí celého sektoru automobilového průmyslu a řada automobilek na ně nedá dopustit. Na jednom místě se totiž střetává množství důležitých osob automobilového světa, díky čemuž se jedná o skvělý prostor, kde získávat kontakty a domlouvat nová partnerství.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Ovšem právě množství lidí na jednom místě je důvod, proč je pořádání autosalonu v době pandemie koronaviru zcela nepředstavitelné. Na tuto skutečnost doplatil i autosalon ve švýcarské Ženevě, který se měl konat od 3. března, ale těsně před svým zahájením byl zrušen.

Pro automobilky to znamenalo vše zabalit a místo opustit. Někteří proto alespoň využili postavených stánků pro natočení videí, ve kterých narychlo novinky odprezentovali, jako to udělal například Koenigsegg s novinkou Jesko Absolut.

Virtuální stánek Volkswagenu

Své ženevské show se však nevzdal ani Volkswagen, který z důvodu koronaviru na čas pozměnil i své logo. Novinky, které měly být odhaleny na jeho stánku, ukázal prostřednictvím online prezentací již dříve, ovšem zážitek, který měli prožít přímo návštěvníci ženevského autosalonu, zcela neskartoval.

Automobilka se rozhodla vytvořit alespoň virtuální prohlídku toho, co si pro Ženevu nachystala. Virtuální prohlídka je dostupná zcela zdarma prostřednictvím webu automobilky. Poté, co se proklikáte informacemi, se vám otevře stánek Volkswagenu v celé své kráse. Nechybí v něm vystavené vozy, některé z nich dokonce na pohyblivých točnách, ale také obrazovky s prezentacemi, informační panely u vystavovaných exponátů, a dokonce zde najdete i taburety a pohovky, pokud by vás začaly bolet virtuální nohy.

jiri-hlavenka-boxed

Přečtěte si takéInvestor tu není od toho, aby táhl firmu až nahoru. V Kiwi.com to ale byla velká jízda, říká Jiří Hlavenka v CzechCrunch PodcastuInvestor tu není od toho, aby táhl firmu až nahoru. V Kiwi.com to ale byla velká jízda, říká Jiří Hlavenka v CzechCrunch Podcastu

Mezi tím vším se totiž můžete procházet stejně, jako kdybyste byli na místě fyzicky přítomni. Zavítat můžete například do sekce rodiny ID, která je věnovaná elektrické budoucnosti Volkswagenu v čele s modelem ID.3. Prohlédnout si můžete také novou, již osmou generaci ikonického modelu Golf, který se zde představuje i ve třech sportovních verzích GTE, GTI a GTD.

volkswagen-zeneva2

Virtuální stánek Volkswagenu

volkswagen-zeneva1

Na stánku můžeme nalézt hned 9 sekcí s různým zaměřením

Dále se můžete přesunout do sekce SUV, ve které nechybí modely T-Roc, T-Cross, Tiguan, ani Touareg. Nebo můžete obdivovat vybrané hybridní či lifestylové specialitky. Celkem jsme na stánku napočítali 36 vozů, takže se rozhodně nudit nebudete. Celou prohlídku můžete absolvovat sami, třeba pomocí klávesnice, nebo si pustit předpřipravený scénář, který vás stánkem provede.

I přesto, že je celá virtuální prohlídka stánkem velice povedená, zážitek z ní logicky není tolik silný, jako když se procházíte mezi vystavenými vozy ve skutečnosti. Bohužel si na tento způsob poznávání nových vozů budeme muset na nějaký čas zvyknout. Z důvodu pandemie koronaviru byla totiž před několika dny zrušena i hlavní část pařížského autosalonu, který se měl odehrávat v říjnu. Problémy navíc hlásí i autosalony mimo Evropu. Ten detroitský byl již zrušen a konání autosalonů v New Yorku a Pekingu bylo odloženo na pozdější datum.

„Nic již nebude takové jako dřív. Z této krize se však musíme naučit být přizpůsobivější, kreativnější a inovativnější než kdykoliv předtím,“ uvedlo vedení pařížského autosalonu ve zprávě oznamující jeho částečné zrušení.

volkswagen-zeneva4

Tři modely Vokswagenu efektivně se otáčející na točnách virtuální autosalonu

volkswagen-zeneva3

Nový Volkswagen Golf 8. generace

Video jako alternativa prohlídek bytů. Přichází digitalizace realitního trhu, věří Kateřina Stehlíková ze startupu Cincink

Peter BrejčákPeter Brejčák

dsc_2687-retouch-min

Foto: Cincink

Kateřina Stehlíková, zakladatelka realitního startupu Cincink

Profesionální videoprohlídky se v posledních letech začaly objevovat zejména u dražších nemovitostí, trend se však postupně začal přesouvat i do dostupnějších kategorií bydlení. Vzhledem k aktuální pandemické situaci někteří odborníci očekávají, že se touto formou budou prezentovat téměř všechny nemovitosti. Při rozhodování kupujícímu totiž pomůže i několik amatérských záběrů mobilním telefonem – jde spíš o obsah než o formu.

Tomu věří i zakladatelka realitního portálu Cincink Kateřina Stehlíková, který se ke tvorbě videoprohlídek snaží motivovat samoprodejce, realitní kanceláře i developery. „Našim cílem je chránit zdraví kupujících a prodávajících a zároveň udržet realitní transakce v chodu,“ říká pro CzechCrunch Stehlíková s tím, že časově neomezená inzerce je i nadále na jejím portálu k dispozici zcela zdarma.

Cílem služby Cincink je propojovat prodávající, kupující a realitní zprostředkovatele a poskytnout jim zázemí potřebné k co možná nejhladšímu průběhu realitní transakce. Startupu k tomu pomáhá Komerční banka, ve které idea na podobnou službu vznikla.

Z banky k vlastnímu startupu

Kateřina Stehlíková původně pracovala přímo v KB, kde měla na starost projekty z oblasti hypoték, ale také financování malých firem a startupů. K tomu byla součástí inovačního týmu banky a stála u zrodu KB Inovační laboratoře. Odtud byl pak už jen krůček k vlastnímu startupu.

„První diskuze v rámci banky jsme měli už na konci roku 2017. Přemýšleli jsme, jak konkrétně propojit hypotéky s realitami a být klientům blíže. Velkým impulzem byl pak byl interní program startup call v rámci Société Générale z jara 2018, kdy jsem nápadu začala dávat konkrétní obrysy a startovací elevator pitch jsem v rámci KB vyhrála,“ vypráví Stehlíková.

dsc_2612-min

Foto: Cincink

Kateřina Stehlíková, zakladatelka realitního startupu Cincink

Banka pak začátkem loňského roku vytvořila dceřinou společnost KB Smart Solutions s cílem identifikovat a rozvíjet fintechové firmy. Jednou z nich je právě i Cincink, který těží z podpory vedení i propojení s divizí, která v bance řeší vše kolem financování bydlení.

V rámci startupu pak na řadu přišlo vyřešení otázky, jak klientům pomoct rychle, bezpečně a bez zbytečně vynaložených peněz prodat či koupit nemovitost – zejména když má realitní trh často synonymum pro neférové jednání. I proto padlo rozhodnutí pracovat více se samotnými makléři, sledovat kvalitu jejich práce a nechat je soustředit se na expertízu, ne pouze nábor nemovitostí.

Aby klient neměl strach

Během doby, kdy Stehlíková se svým týmem připravovala Cincink na ostrý provoz, se sice na trhu objevily služby, které řeší části zmiňované problematiky samostatně, avšak jako hlavní přidanou hodnotu svého projektu bere to, že jednotlivé segmenty trhu propojuje a řeší potřebu komplexně.

„Cincink je služba s přidanou hodnotou pro klienty, kteří potřebují řešit bydlení jako celek, ne jenom financování či hypotéky. Na této myšlence Cincink vznikl – propojit kupující a prodávající, primárně ze skupiny KB. Pak se ale prvotní myšlenka začala trochu rozšiřovat. V okamžiku, kdy chcete řešit kupující i prodávající, potřebujete do této rovnice přidat také realitní makléře, tedy velmi důležité poskytovatele know-how a služby jako takové,“ popisuje Stehlíková.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Protože portál nabízí inzerci nabídek zdarma, jeho byznys model stojí na zprostředkování financování, poplatcích za doprovodné služby a lead managementu. Během šesti měsíců ostrého provozu na trhu Cincink zaregistroval na 32 tisíc inzerátů, inzeruje na něm velká část realitních kanceláří a registrované uživatele – ať už inzerujících, nebo hledajících – počítá v tisících. Zatím je přitom stále na začátku.

Cílem je vybudovat komplexní platformu, která bude moct klientům pomoct s bydlením od začátku do konce, vždy s prověřenými makléři či dalšími dodavateli služeb, a to i včetně financování.

cincink

Foto: Cincink

Platforma Cincink

„Hnacím motorem pro mě osobně, můj tým i banku, je skutečnost, že budujeme realitní službu, která má ambici lidem v komplikované obchodní transakci opravdu poradit a pomoci, aby proběhla bezpečně a klient neměl strach. Edukace a péče o klienty naším zákaznickým týmem je proto další odlišností Cincinku, který provádí klienta realitní transakcí,“ popisuje Stehlíková.

Platforma se tak opírá o tři klíčové prvky. Jde o expertízu online a bezkontaktně, například při odhadu cen nemovitostí, právním servisu nebo videoprohlídkách. Druhým je bezpečnost realitní transakce podpořena právníky, úschovou a brzy i elektronickým ověřením protistran a digitálnímu podpisu. Do třetice jde o zmiňovanou odbornost, pro každý úkol chce Cincink zprostředkovat prověřeného odborníka.

„Bankovní identita může změnit trh více než nový realitní zákon.“

Realitní portál se tak do velké míry spoléhá i na moderní technologie. Tvorbu videoprohlídek Cincink podporuje i vlastním návodem, aby je zvládl připravit kdokoliv pomocí běžného vybavení. Inzeráty s videi jsou upřednostněny ve vyhledávání, prezentovány na sociálních sítích a doporučovány poptávajícím.

sp-1

Přečtěte si takéČeský ležák? To nejtěžší pivo na světě, říká sládková z MaineČeský ležák? To nejlepší a nejtěžší pivo na světě, říká sládková, která ho vaří až v Maine

„Koronakrize v mnoha firmách a korporacích během několika týdnů změnila kompletně způsob práce a přesunula nás ve velkém do digitálního světa. Už to není jen inovativní prvek vybraných nadšenců, ale nutnost, jak směrem k zaměstnancům, tak klientům,“ myslí si Stehlíková. Tím ovšem digitalizace realitního trhu nekončí, měnit se prý bude více než jen způsob prohlídky nových nemovitostí.

jiri-hlavenka-boxed

Přečtěte si takéInvestor tu není od toho, aby táhl firmu až nahoru. V Kiwi.com to ale byla velká jízda, říká Jiří Hlavenka v CzechCrunch PodcastuInvestor tu není od toho, aby táhl firmu až nahoru. V Kiwi.com to ale byla velká jízda, říká Jiří Hlavenka v CzechCrunch Podcastu

„Digitální komunikace a obchodování musí být bezpečné, jinak hrozí zneužití a velké ztráty pro klienta. Proto chceme dát klientům větší příležitost si prověřit protistranu a maximálně digitalizovat administrativní úkony. Tady budeme určitě využívat synergii s Komerční bankou, bankovní identitu a konkrétní služby, které Bank ID vnáší do života. Domnívám se, že Bank ID může změnit realitní trh více než nový realitní zákon,“ dodává Stehlíková s odkazem na připravovanou potenciální revoluci nejen ve finančním světě.