Vyrábí nejvulgárnější hrnky na českém trhu. Stojí pár stovek a manželé je prodávají po tisících

Už se nemohli dívat na to, jak je nabídka základního kuchyňského nádobí nudná. Tak vzali svůj sarkasmus, porcelán a rozjeli Protivný sprostý hrnky.

Filip HouskaFilip Houska

psh-mvp-yStory

Foto: Filip Houska/CzechCrunch

Stanislav a Alžběta Marešovi

1Zobrazit komentáře

Pro řadu z nás je hrnek jedna z prvních věcí, po které ráno sáhneme. Zároveň je to skvělý parťák na klidné večery. Drtivá většina z nich je ale nudná, bez vtipu a originality, prostě jen plní účel. A na tom není nic špatně, tedy aspoň do momentu, než objevíte PSH. Ne tu legendární českou rapovou crew, ale Protivný sprostý hrnky, které svými slogany perfektně vystihují běžné denní situace. I proto se prodávají po tisících.

Možná na vás na Instagramu vyskočily – a možná už některý z nich máte doma, kde rozhlašují věci, které se jinak tolik nenosí. Jako třeba „dobré ráno, č**áci“, „s**e mě to tady“ nebo „bojim se lidí“. Jak už z názvu značky i vybraných sloganů napovídá, jsou sprosté. Takže vám vynadají k dobrému ránu, zvládnou urazit i vašeho partnera anebo vám připomenou, že důvod, proč pijete kávu, je ten, že nemáte na… kokain.

„Všude na trhu jsem vídala jen roztomilé hrnečky s přeslazenými nápisy, proto jsem se rozhodla jít vlastní cestou: vytvořit něco pro ty, kdo svět nevnímají jen růžovými brýlemi,“ říká pro CzechCrunch Alžběta Marešová, autorka Protivných sprostých hrnků, která s myšlenkou na odvážné nádobí přišla před sedmi lety. Poté se k ní přidal manžel Stanislav, aby společně vybudovali regulérní firmu.

Ani jeden z nich nemá žádné umělecké zázemí, přesto v kreativitě našli nejen hobby, ale také byznysový potenciál. „Nebýt Alžběty, nic takového by asi nikdy nevzniklo. Je to ona, kdo určuje směr, hodnoty a vizi našeho podnikání,“ dodává Stanislav Mareš. Oba se ale vzájemně doplňují ve vymýšlení vtipných sloganů s pořádnou dávkou drzosti a nadsázky, které jsou alfou a omegou jejich značky.

Většinu hlášek a motivů si vymýšlejí sami. Někdy vzniknou spontánně při běžném rozhovoru, jindy nad nimi chvíli přemýšlí a ladí je k dokonalosti. Nemají s tím ale problém, protože – jak sami říkají – jejich myšlenkové pochody se skládají ze sarkasmu, každodenní reality a touhy říkat věci jinak než zbytek společnosti. A když se u toho zasmějí oni sami, vědí, že slogan má potenciál pobavit i ostatní.

hailey

Přečtěte si takéHailey Bieber královsky vydělala, Justin Bieber se trochu zbláznilJejí muž se byznysově zbláznil, ona královsky vydělala. Svou virální kosmetiku prodala za miliardy

„To, co děláme, je náš způsob, jak si ulevit od přetvářky a zároveň být upřímní. Ať už jde o komunikaci navenek, nebo design, děláme to tak, jak to cítíme. Bez filtru, ale s nadhledem,“ říká Alžběta Marešová.

Výsledkem jsou zpravidla minimalistické bílé hrnky s jednoduchým černým textem, vygravírovaným do porcelánu, který se manželé snaží brát výhradně z českých dílen. Později své portfolio rozšířili i o misky nebo talířky, přičemž výhledově se chtějí více soustředit na výrobu oblečení s podobným typem sloganů. Ostatně už teď mají v nabídce několik kousků.

„Stejně jako každý den potřebujete kávu, potřebujete i oblečení. Bez něho se úplně neobejdete. Proto mu věnujeme čím dál více pozornosti a dáváme do něj stejnou péči jako do našich vlajkových produktů,“ objasňuje Mareš s tím, že brzy plánují oba třicátníci z Karlových Varů do sortimentu přidat další novinku, o které zatím nechtějí příliš mluvit.

Od svého vzniku se Protivný sprostý hrnky, které se prodávají za plus minus tři sta korun, dokázaly dobře usadit i na sociálních sítích, především pak na Instagramu, kde mají čtyřicet tisíc sledujících, což na poměry českých značek není vůbec špatné skóre. Právě Instagram je jedno z hlavních míst, kde nacházejí nové zákazníky a udržují kontakt s těmi stávajícími.

„Máme mix věrných fanoušků i nováčků, což nám přijde naprosto ideální. Drží nás to v pohybu a baví nás to. I proto bychom se z řádu tisíců prodaných kusů ročně rádi letos – a v následujících letech – o něco posunuli, nechceme se ale vyloženě hnát za čísly, to není náš styl. Spíš chceme, aby nás to pořád bavilo a přinášeli jsme lidem radost,“ doplňuje Stanislav Mareš